Op reportage: Jeroens Paviljoen

Auteur: Travis Korsman
Video 4 maart 2020
Op reportage: Jeroens Paviljoen

Jeroen Dammers is de eigenaar van de lunchroom Jeroens Paviljoen. De lunchroom is gevestigd in het gezellige plaatsje Leusden. Voor Jeroen was alles nog erg nieuw toen hij had besloten om een lunchroom te gaan beginnen, hij runt pas een half jaartje deze lunchroom. 25 jaar lang heeft hij zichzelf in het zweet gewerkt, toch wou hij altijd al iets voor zichzelf beginnen toen de lunchroom waar hij nu werkt te koop stond, heeft Jeroen hier meteen zijn tanden in gezet en tot op de dag van vandaag is hij zeker weten nog niet van plan om dit los te laten.

ICT-bedrijf

Voordat Jeroen op 2 april 2019 zijn lunchroom opende, had hij een leven als zakenman, hij was financieel directeur en mede-eigenaar bij een ICT-bedrijf. Na 25 jaar in dit vak actief te zijn geweest, nam Jeroen in 2017 één jaar een sabbatical. Die tijd heeft hij gebruikt om na te denken over zijn toekomst, altijd al wilde hij weer een eigen zaak beginnen en de horeca heeft hem altijd al aangesproken. Jeroen is ook vaak te vinden in een restaurant of op een terras, hij noemt zichzelf ook een echte Bourgondiër! Jeroen heeft nog drie opgroeiende kinderen dus een kroeg waarbij je tot diep in de nacht aan het werk bent zag hij ook weer niet helemaal zitten, nu heeft hij een mooie lunchroom gekocht, grondig verbouwd en daar is hij nu zes dagen per week te vinden om alle gasten blij te maken met een lekker lunch.

Zon, zee en strand

Jeroens Paviljoen is van het plafond tot aan de vloer omgetoverd in een mooi strandthema. Jeroen houdt van zon, zee en strand en heeft dit ook duidelijk laten merken in zijn lunchroom. Het gebouw is rond en heeft daardoor wel wat weg van een paviljoen. Daardoor is de naam Jeroens paviljoen ontstaan. Een strandpaviljoen zonder water midden in het winkelcentrum van een middelgrote gemeente, dat is zeker uniek in vergelijking met zijn collega-ondernemers. Van zon, zee en strand wordt natuurlijk iedereen blij, vandaar uiteindelijk dit thema.

In de lunchroom zijn leuke frisse kleuren te zien, een mooi terras, een aantal palmbomen, siergrassen en strandstoelen. Jeroens doel is om een relaxte sfeer te geven aan zijn gasten, het terras is daarom ook heel belangrijk voor hem. Het zit vol in de zon en midden in het centrum en dat trekt ook bezoekers. Het plein waar de lunchroom op staat is onlangs vernieuwd en daar zijn fonteintjes geplaatst voor zijn terras, ook dat trekt mensen aan en vooral kinderen. De kinderen spelen lekker bij de fontein en de ouders komen lekker wat drinken bij Jeroens paviljoen.

Elke dag een uitdaging

Iedere dag is het voor Jeroen weer een uitdaging om alles goed te doen voor zijn gasten, volgens hem mag dit zeker nooit gaan verzwakken. Elke dag is namelijk de uitdaging om het zijn gasten naar de zin te maken met vriendelijke bediening, hoge mate van gastvrijheid en uiteraard de beste koffies en lunchgerechten. Het eten en de bediening moet altijd goed zijn, geen discussie! Je krijgt bovendien maar één kans, vooral als je net nieuw bent, zoals Jeroen zelf. De eerste indruk is dus heel belangrijk, want mond tot mond reclame werkt altijd! Daarbij is het werk ook nooit af na sluitingstijd, dan heb je nog de administratie en allerlei andere zaken die van belang zijn, zoals: inkoop, financiën, promotie, social media en nog veel meer.

Lunchkaart

Jeroens paviljoen heeft een uitgebreide lunchkaart waarbij met iedereen rekening is gehouden, zo hebben ze op de kaart een aantal vegetarische gerechten, zoals de grootmoeders biologische groentekroket, de rode bieten calzone van krokant pizzadeeg met een smeuïge vulling van mozzarella, pesto en spinazie. ook staat er een heerlijke rode bietenburger met spinaziesalade op de kaart. De bestseller op de kaart van Jeroens Paviljoen is uiteindelijk gewoon het kopje cappuccino, de maaltijdsalades doen het ook altijd erg goed, alles daarvan is vers bereid! Het goedkoopste gerecht op de lunchkaart is een toffe Hollandse tosti, en de burger deluxe (Black Angus beef 200 gram) heeft de hoogste prijs op de kaart. Het goedkoopste drankje dat aangeboden wordt is de kinderlimonade, een speciaal bier van de tap is het duurst. Het populairste gerecht is de salade Pescado met gerookte zalm, gegrilde tonijn, gamba’s, croutons, ei en sesamdressing.

Deze crossmediale productie is gemaakt door Travis Korsman, student van NIMETO Utrecht (Media & Communicatie). Uitgeverij PS: bv is een erkend leerbedrijf en middels deze samenwerking kunnen de studenten hun opgedane vaardigheden in de praktijk brengen.

Overig nieuws