NVWA zet verkeerde beoordeling in app

8 december 2014
NVWA zet verkeerde beoordeling in app

Lunchroom Vooraf en Toe in Leiden heeft een probleem: in de app van de NVWA krijgt de zaak een slechte beoordeling, maar dat blijkt klinkklare onzin.
Dergelijke fouten in de 'Horeca Inspectiekaart' van de NVWA kunnen de horeca forse schade toebrengen, dus tijd voor de NVWA om orde op zaken te stellen.

*Prima in orde*
Vooraf en Toe is in juli geïnspecteerd. Alles bleek toen helemaal prima in orde; toch is deze informatie verkeerd verwerkt in de app. Eigenaar Hadi Abdi geeft aan dat hij ieder jaar wordt gecontroleerd en dat er nog nooit een slechte score is geweest. In november ontvangt hij zelfs een brief van de NVWA, waarin staat te lezen dat de hygiëne, de juiste omgang met voedsel en ongediertewering in orde is. De NVWA is niet bijster snel: als blijkt dat de gegevens onjuist zijn, dan neemt de instantie zes weken de tijd om orde op zaken te stellen.

~Thijs Jacobs~

Overig nieuws