Nieuwe foodcourt: Yada Yada Market

16 november 2015 |
Nieuwe foodcourt: Yada Yada Market<

Yada Yada Market, een naar eigen zeggen internationale foodcourt, gelegen aan het Noordzeekanaal in Amsterdam opende gisteren voor
het eerst haar deuren voor publiek. Yada Yada (Zuid- Afrikaans voor bla bla bla) is gevestigd op het Hembrugterrein. "Het is een plek waar iedereen volop kan genieten van de sfeer, smaak, geur en het geluid van Afrika en andere continenten. De setting is groot maar sfeervol, internationaal, maar Hollands gezellig. Hier draait het niet alleen om zien en gezien worden maar juist om met vrienden en familie te genieten van een dagje uit. Yada Yada biedt een breed spectrum van indrukken: van kunst tot entertainment en van fashion tot internationale keukens. Bij Yada Yada vind je het allemaal onder één dak", aldus de foodcourt.



Verschillende snacks
Honderden mensen namen gisteren voor het eerst een kijkje in de nieuwe markt die tientallen zeer gevarieerde outlets telt. "Bezoekers kunnen er terecht voor kleding, schoenen, interieur en sieraden, allemaal gemaakt in verschillende werelddelen. Ook zijn er genoeg stands waar bezoekers kunnen proeven, zoals het versgebakken brood bij de bio bakker of bonbons bij de handmade chocolate bar. Warme snacks kunnen onder meer gegeten worden bij Meneer Temaki en bij de Rough Kitchen kunnen eters genieten van een hamburger met pulled pork. Voor de zoetekauw is er een echte Franse stand met authentieke zelfgemaakte crêpes of de boerenvla met smaak naar keuze bij Vlalala", aldus Yada Yada.




Wijnbar
Tegen de avond worden de kaarsen aangestoken en strijkt men voor het podium neer aan de tafels om te kijken naar live entertainment en te genieten van een welverdiend drankje. In de stijl van Yada Yada worden er uitsluitend Zuid-Afrikaanse wijnen in de wijnbar geschonken, maar er is keuze uit tientallen soorten. Voor overige dranken of een koud biertje kunnen bezoekers bij de grote bar terecht waar drie enorme Amstelvaten, die hoog boven de bar aan de muur hangen, niet onopgemerkt blijven.




Christel Tuin, foto's: Tony Perez

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Economie Achtergronden
Omzet horeca stijgt 1,6 procent in vierde kwartaal

De omzet van de horeca steeg in het vierde kwartaal van 2019 met 1,6 procent ten opzichte van het vorige kwartaal, meldt het CBS. Het volume nam met 1,4 procent toe. De omzet van logiesverstrekking steeg met 1,2 procent, de omzet van eet- en drinkgelegenheden met 1,7 procent. Al bijna zeven jaar nee...

Video
Op reportage: Brownies&downies Woerden

"Onze medewerkers zijn puur", laat Dave van der Wolk weten in een interview met Lunchroom.nl. Het is een belangrijk onderdeel in het concept van de alsmaar groeiende lunchroom. ‘Onze kanjers (red. de medewerkers van Brownies & Downies) zijn het gezicht van de zaak." Het c...

Fastservice Vega
KFC gaat een week lang 'kiploos' door het leven

Het Kentucky Fried Chicken restaurant aan het Binnenwegplein in Rotterdam verruilt van 9 t/m 15 maart, tijdens de Nationale Week Zonder Vlees, een week lang alle kip op het menu voor vegetarische opties. Dit wereldwijde historische moment voor KFC is tevens het startschot van de landelijke introduct...

Lekkerste Lunchroombroodje Awards
Meld je aan voor het Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland 2020

Je kunt je vanaf nu weer aanmelden om deel te nemen aan de wedstrijd voor het Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland 2020. Zend de receptuur, bereidingswijze, de prijs op de kaart en een goede foto van het gerecht in via het formulier hieronder. Lukt dat niet? Stuur je inzending dan per e-mail naa...

Video
Op Reportage: Koffie Society

Marco Smit is master barista. Hij is acht jaar geleden begonnen met koffie. 7 jaar geleden met De Koffie Society. Na drie jaar heeft hij 'De Gooische koffiebus' aangeschaft. Zo kunnen klanten door het hele land genieten van de lekkerste koffie. De Gooische Koffiebus werd in 2014 uitgeroep...

Food Achtergronden
Onderzoek: gebruik jij convenience in de keuken?

Graag je aandacht voor dit leuke onderzoek, waarvan we de resultaten binnenkort publiceren. We willen graag weten of jij in je zaak convenience - of gemaksproducten (feitelijk zijn ze hetzelfde) gebruikt. De trend is ambachtelijk en lokaal, maar in hoeverre uit zich dat in de praktijk? Is enkel werk...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: