Nieuw: betalen via WhatsApp

23 juni 2016 | Christel Tuin

Met de app Tikkie kun je vanaf nu geld 'overmaken' via WhatsApp. Met de Tikkie-app kun je aan je WhatsAppcontacten een betaallinkje sturen. Zij krijgen dan een link toegestuurd in een WhatsAppbericht, waarmee ze via iDeal meteen het bedrag over kunnen maken. In de app zie je vervolgens wie allemaal het geld al hebben overgemaakt. Deze app is afkomstig van ABN AMRO.

Betaler heeft app niet nodig
Tikkie is de zoveelste app die het makkelijker moet maken om een rekening te delen. Zo zette ING eerder al Twyp op, de Rabobank startte GRPPY en ook fintechbank Bunq levert een vergelijkbare dienst. Het grote verschil met die andere apps is volgens ABN dat degene waar je geld van vraagt de app zelf niet hoeft te hebben. Zij kunnen gewoon via hun eigen bank met iDeal betalen. De enige voorwaarde is dat ze WhatsApp hebben geïnstalleerd.

 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Corona
Coronamaatregelen verlengd, terrassen misschien open op 31 maart

Alle coronamaatregelen worden verlengd tot dinsdag 30 maart. Dat maakte premier Rutte zojuist bekend op de persconferentie. Als het R-getal onder de 1 blijft, ziet minister De Jonge kans om de terrassen per 31 maart te openen. Maar hij gaf ook aan dat de vooruitzichten voor een derde golf er niet go ...

Fastservice
Bram Ladage breidt vegetarisch assortiment uit

Flexitariër, vegetariër of veganist? Dan ben je ook bij Bram Ladage aan het juiste adres. De Rotterdamse patatkoning voegt deze week een duurzame oesterzwamkroket en veganistische NoChicken Nuggets toe aan het assortiment. Hiermee trapt Bram Ladage zijn Maand Zonder Vlees af: een maand waa ...

Interview Longread
Coronacrisis: van hotdogkeizer naar koekjeskoning

De onbetwiste hotdog- en cocktailkoning van Zwolle werd noodgedwongen een heuse koekjeskoning tijdens de coronacrisis. Rolf Dingerink vertelt over ondernemen in een turbulente tijd. Ten tijde van corona verantwoordelijkheid dragen voor een bedrijf in een branche die het zwaar heeft; dat brengt vele ...

Drinks Achtergronden
Zo verkoop je straks fors meer bier

Als de horeca straks (eindelijk) weer open mag, dan is het zaak om efficiënt en bewust te gaan verkopen. Kennis van sales is namelijk heel belangrijk om een zo hoog mogelijke omzet en marge te kunnen behalen. Ivo Thijssen (biersommelier en salestrainer) geeft daarom, in samenwerking met de Hore ...

Achtergronden
13 jaar geleden in Lunchroom: Lunch & Zo, Maastricht

Lunchroom is dit jaar volwassen en bestaat 21 jaar. Tijd om terug te blikken en een greep te doen uit de welhaast onuitputtelijke voorraad interviews en achtergrondverhalen die in het vakblad voor de lunchroombranche hebben gestaan gedurende deze periode. Wekelijks presenteren we je zo'n verh ...

Interview Ondernemen Themamaand energie
Meer energie voor horecaondernemers

De horeca heeft het bijzonder zwaar. Noodlijdende ondernemers zijn naarstig op zoek naar perspectief, besparingen en nieuwe omzetstromen. Interne energie is volgens Sebastiaan Hooft - auteur van het boek ‘APK voor ondernemers’ en zelf een ondernemende duizendpoot - daarin ‘key&rsqu ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: