Mensen willen uitgebreid ontbijten

11 januari 2012 |
Mensen willen uitgebreid ontbijten<

Mensen willen uitgebreid ontbijten. Dat is dé trend van 2012. Verder gaan we terug naar de oerproducten zoals oerkoffie en wordt het madelaine cakje het helemaal. Dit vertelde Vincent van Dijk, trendwatcher, tijdens zijn presentatie Horecatrends 2012 op de Horecava 2012. Overkoepelende trend is dat de consument graag
duidelijkheid wil in de keuze van zijn horecaproducten.

Medical food
De consument zal ook in 2012 weer bewust geld uitgeven. Vooral gezondheid zal een overweging zijn om een product wel of niet te kopen. De gezonde snacks komen nog meer in opkomst, maar nu speelt ook de bewustwording een grotere rol. "Zo gaan mensen bijvoorbeeld gember thee drinken, niet omdat ze het lekker pittig vinden, maar omdat het ook goed voor ze is. Dit geldt ook voor kakivruchten. Een lelijke vrucht, maar gezond", licht Van Dijk toe.

Happy Recessie
Van Dijk noemde zijn trendlist Happy Recessie. De horeca kent een moeilijk periode en 2012 zal ook een moeilijk jaar worden. "Maar de consument wil een positieve draai geven aan deze recessie. De consument heeft nog geld, maar geeft het alleen bewuster uit", aldus de trendwatcher.

Flexibel en verrassen
Taak aan de horeca is om in 2012 de consument de verbazen en te verrassen. De consument wordt niet bang van de recessie. "Maak duidelijk welk product je verkoopt, wees creatief en ga de samenwerking aan met andere bedrijven. De consument is trouw, dus zorg ervoor dat zij jouw ambassadeurs worden."

Myrtille Vromans

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Ondernemen
Je eigen foodtruck beginnen? Dit moet je weten!

Een buurtfeest of festival is tegenwoordig niet meer compleet zonder foodtruck. Leuk om er af en toe een burger te bestellen, maar nóg leuker om er zelf één te beginnen. Gaat jouw ondernemershart er sneller van kloppen? Lees dan dit artikel vol handige tips voor het beginnen ...

Lunch Diner Opening
Nieuwe hotspot in Amsterdam-Noord [Foto's]

Bar-restaurant IJver heeft haar deuren voor gasten geopend op de NDSM-werf in Amsterdam Noord. Ruim een jaar lang liepen hier werklieden in en uit nadat er vijf jaar geleden de eerste plannen werden gemaakt. Het team, bestaande uit 5 jonge ambitieuze ondernemers, kan niet wachten om van deze feno...

Achtergronden Tech
Ook restaurants moeten innoveren: “Wie nu nog op papier werkt, loopt hopeloos achter”

Zelfs in onze sector, die op zich als vrij traditioneel te boek staat, maken we inmiddels gebruik van technologische hulpmiddelen. Het zijn babystapjes, toegegeven, maar wie anno nu de personeelsplanning nog in excel bijhoudt en de recepturen in een kladblok noteert, loopt hopeloos achter. Ik bev...

trends Koffie & thee
Dit zijn de actuele koffietrends en -ontwikkelingen

Technologische ontwikkelingen van koffiemachines Koffiemachines worden steeds geavanceerder. Door de automatisering en technologische ontwikkelingen wordt koffie alsmaar naar een hoger niveau getild zowel thuis, in de horeca als op de werkvloer. Aan de hand van recente voorbeelden laten we zien w...

Opening
Food & Wine bar Pierre Par CP gerestyled [foto's]

Op dinsdag 6 augustus opende food & wine bar Pierre par CP aan de Denneweg in Den Haag opnieuw haar deuren na een grote make over. Interieurontwerper Jeroen Smeele restylde de zaak in het hart van de Zuid-Hollandse hoofdstad. Met een bijzondere kaart maakt eigenaar Joey de Kruijf, samen met b...

Economie
Horeca telt veel snelgroeiende bedrijven

In 2018 waren er voor het eerst meer dan 10 duizend snelgroeiende bedrijven. Dit is 20 procent meer dan het vorige record uit 2017 toen er bijna 8 500 snelle groeiers waren. Dat meldt het CBS op basis van nieuwe cijfers over snelgroeiende bedrijven. Een bedrijf is een snelle groeier als het aanta...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: