Melkweg opent café-restaurant MILK aan Marnixstraat Amsterdam

26 oktober 2018 | Thijs Jacobs

Popcultuurpodium de Melkweg heeft vandaag de deuren van haar eigen café/restaurant genaamd MILK geopend aan de Marnixstraat 409 in Amsterdam. Het café/restaurant, waarvan het interieur geïnspireerd is door het American diner concept, is de hele dag geopend voor lunch, borrel en diner. Er worden seizoensgebonden gerechten geserveerd met Aziatische invloeden.

Hele dag open

Doordat MILK de gehele dag geopend is, biedt het niet alleen een plek voor bezoekers of artiesten van de Melkweg, maar ook voor andere gasten. MILK deelt de ingang en openingstijden met de Melkweg Expo. In deze expositieruimte wordt werk van jong talent op een laagdrempelige manier gepresenteerd aan een divers publiek. De directe verbinding met het café/restaurant maakt het mogelijk om een borrel of diner te combineren met een bezoek aan de lopende expositie, welke gratis toegankelijk is.

Keuken

De keuken, onder leiding van chef-kok Jermaine Liesdek (Supperclub, Holland Casino en Daalder), serveert seizoensgebonden gerechten die geïnspireerd zijn op de Aziatische keuken. Deze gerechten worden bereid met moderne kooktechnieken. MILK maakt zoveel mogelijk gebruik van lokale producten als brood, vis, vlees, groente en gedistilleerde dranken en wijnen. Het assortiment op de kaart (te denken aan een Galaxy Burger) is daarnaast veelal biologisch en zal om de drie maanden wisselen waardoor de bezoeker keer op keer verrast wordt.

Interieur

Ontwerpbureau S W E E T, onder leiding van Tanja Soeter (o.a. bekend als creative director van HEMA), heeft als inspiratie voor het interieur het concept van een American diner genomen. De look en feel zijn hierdoor iconisch, simpel en rebels, maar vooral ook toegankelijk. Dankzij het zwart/witte kleurgebruik beweegt de ruimte gemakkelijk mee met de dag (van de ochtend tot aan de nacht) en zorgt daarnaast voor een spannend contrast met het kleurrijke eten.

Uiteraard wordt er ook een link gelegd met de Melkweg. Zo staan er verspreid door de ruimte glazen melkflessen (refererend naar de oude melkfabriek) en is de herkenbare huisstijl doorgevoerd. Bovendien wordt er een ode aan het diverse publiek van de Melkweg gebracht. Atelier Jùnn heeft de bezoekers tijdens shows, expo’s en clubnachten gefotografeerd en hier speciale afdrukken op glasplaat van gemaakt. De portretten prijken in de ruimte aan de muur en zullen steeds verder worden aangevuld met foto’s van nieuwe bezoekers.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Columns Blog
Column restaurateur Sico de Moel: "Ik word verdacht van slavendrijven!"

Ik ben zojuist verhoord door de politie. Ik ben verdachte. Ik word verdacht van slavendrijven. De kwestie is van een paar jaar geleden. Ik deed toen zaken met een schoonmaakbedrijf. Dit bleek een achteraf een criminele organisatie te zijn, volgens de twee rechercheurs die mij vandaag ondervroegen. ...

Lunch
Bagels & Beans is het Beste Restaurant van De Vegetarische Restaurantweek

Niet minder dan 531 restaurants namen deel aan de tweede editie van De Vegetarische Restaurantweek die vorige week plaatsvond. Gasten konden gedurende de week een stem uitbrengen op het beste vegetarische restaurant. Bagels & Beans deed mee met drie speciale vegetarische menu’s en wist daa...

Opening Restaurant
Bar-restaurant IJver opent zomer 2019

In de zomer van 2019 opent IJver haar deuren in de voormalige Scheepsbouwloods op de NDSM-werf in Amsterdam-Noord. Er wordt hard gewerkt aan dit robuuste restaurant met een eigenzinnige menu- en drankenkaart. Op deze iconische locatie met een groot binnen- en buitenterras kunnen gasten staks geniete...

Food trends Vega
Populariteit vlees- en visvrije thuisbezorgmaaltijden stijgt

Afgelopen week namen zeker 57.600 Nederlanders deel aan de tweede editie van de Nationale Week Zonder Vlees. Een initiatief dat Nederlanders inspireerde om van 11 tot 17 maart een week lang geen vlees (en vis) te eten, en in plaats daarvan de verrassende mogelijkheden van de plantaardige keuken te o...

Economie KHN
Oproep KHN voor Provinciale Staten-verkiezingen: voorkom overaanbod horeca

De afgelopen tien jaar nam het aantal horecazaken in Nederland explosief toe. Het aantal groeide met 13 procent naar ruim 43000 zaken. KHN is blij met deze ontwikkeling en ziet ook voor de toekomst nog ruimte voor extra horeca. Maar in steeds meer binnensteden ontstaat overaanbod van horeca, vooral ...

Advertorial
3, 2, 1… Stoof!

Oma’s draadjesvlees, dat is waar je elk kind voor wakker kunt maken. En nu we eenmaal volwassen zijn, loopt het water nog steeds in onze mond als we er alleen al aan denken. Anno 2019 zijn stoofgerechten weer helemaal back in business. Smakelijke hachee, Franse Boeuf Bourguignon, Vlaamse stove...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
CityTrips
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: