Melkweg opent café-restaurant MILK aan Marnixstraat Amsterdam

26 oktober 2018 | Thijs Jacobs

Popcultuurpodium de Melkweg heeft vandaag de deuren van haar eigen café/restaurant genaamd MILK geopend aan de Marnixstraat 409 in Amsterdam. Het café/restaurant, waarvan het interieur geïnspireerd is door het American diner concept, is de hele dag geopend voor lunch, borrel en diner. Er worden seizoensgebonden gerechten geserveerd met Aziatische invloeden.

Hele dag open

Doordat MILK de gehele dag geopend is, biedt het niet alleen een plek voor bezoekers of artiesten van de Melkweg, maar ook voor andere gasten. MILK deelt de ingang en openingstijden met de Melkweg Expo. In deze expositieruimte wordt werk van jong talent op een laagdrempelige manier gepresenteerd aan een divers publiek. De directe verbinding met het café/restaurant maakt het mogelijk om een borrel of diner te combineren met een bezoek aan de lopende expositie, welke gratis toegankelijk is.

Keuken

De keuken, onder leiding van chef-kok Jermaine Liesdek (Supperclub, Holland Casino en Daalder), serveert seizoensgebonden gerechten die geïnspireerd zijn op de Aziatische keuken. Deze gerechten worden bereid met moderne kooktechnieken. MILK maakt zoveel mogelijk gebruik van lokale producten als brood, vis, vlees, groente en gedistilleerde dranken en wijnen. Het assortiment op de kaart (te denken aan een Galaxy Burger) is daarnaast veelal biologisch en zal om de drie maanden wisselen waardoor de bezoeker keer op keer verrast wordt.

Interieur

Ontwerpbureau S W E E T, onder leiding van Tanja Soeter (o.a. bekend als creative director van HEMA), heeft als inspiratie voor het interieur het concept van een American diner genomen. De look en feel zijn hierdoor iconisch, simpel en rebels, maar vooral ook toegankelijk. Dankzij het zwart/witte kleurgebruik beweegt de ruimte gemakkelijk mee met de dag (van de ochtend tot aan de nacht) en zorgt daarnaast voor een spannend contrast met het kleurrijke eten.

Uiteraard wordt er ook een link gelegd met de Melkweg. Zo staan er verspreid door de ruimte glazen melkflessen (refererend naar de oude melkfabriek) en is de herkenbare huisstijl doorgevoerd. Bovendien wordt er een ode aan het diverse publiek van de Melkweg gebracht. Atelier Jùnn heeft de bezoekers tijdens shows, expo’s en clubnachten gefotografeerd en hier speciale afdrukken op glasplaat van gemaakt. De portretten prijken in de ruimte aan de muur en zullen steeds verder worden aangevuld met foto’s van nieuwe bezoekers.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Economie
Horecaondernemers verwachten voorzichtige groei in 2019

De horeca groeit dankzij een ‘gouden mix’ van economische expansie en een grotere toestroom van toeristen, plus het goede weer in een groot deel van 2018. De omzet in de branche neemt al ruim vijf jaar elk kwartaal toe. De verwachting is dat in 2019 het oplopende personeelstekort echt...

Zo zet je een succesvol horecaconcept neer

Het ene na het andere horecaconcept werd de laatste jaren geopend. Van vegan koffie bars en bierkelders tot een heus avocadorestaurant. En allen succesvol! De wens van de consument verandert drastisch en om bij te blijven is een helder concept nodig. De HM Academy helpt je daarbij en organiseert op ...

Wet- en regelgeving
Rechter: maaltijdbezorgers Deliveroo geen zzp'ers, Deliveroo in beroep

De maaltijdbezorgers van Deliveroo zijn zzp'ers en mogen aanspraak maken op dienstverband. Dat bepaalde de rechter in Amsterdam vanmiddag. Deliveroo gaat in beroep tegen de uitspraak. Vorig jaar besloot Deliveroo om de aflopende contracten van bezorgers niet te verlengen. Zo konden bezorgers...

Koffie & thee Achtergronden
Onderzoek prijsontwikkeling koffie en thee in lunchrooms

De prijsontwikkeling van koffie en thee binnen lunchrooms is nog vrijwel nooit onderzocht. Daarom deed de redactie van vakblad Lunchroom zelf een onderzoekje naar de prijsontwikkeling gedurende de afgelopen twee jaar en daarbij keken zij ook nog verder terug, naar het jaar 2001 om precies te zijn. I...

Onderwijs Ondernemen
Training concepting voor gepassioneerde horecaondernemers

Op 21 januari 2019 vindt de eerstvolgende trainingsdag over 'concepting' plaats in Bunnik. Onderscheidend zijn met je zaak is immers lastig, zeker met de hoeveelheid trends die je om de oren vliegen en al die zaken om je heen die ook vernieuwend (denken te) zijn. Hoe val jij dan juist op? De...

Lunch Opening
23-jarige onderneemster Naomi Jansen opent Vital4Skool in Leek

Op maandag 7 januari opende Naomi Jansen in Leek haar gezonde schoolkantine. Ze is slechts 23 jaar en is nu al een eigen zaak begonnen. Naomi koos voor de scholengemeenschap rsg de Borgen om het cateringbedrijf op te zetten. Haar oog viel daarbij op de franchiseformule Vital4Skool. Dat Naomi voor...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: