Meest Markante Horecaondernemer Groningen

17 juni 2014 |
Meest Markante Horecaondernemer Groningen<

Het regiobestuur van Koninklijke Horeca Nederland (KHN) Regio Groningen heeft Patrick Beijk van Mr. Mofongo uitgeroepen tot
Meest Markante Horecaondernemer in de regio Groningen 2014/2015. Hij dingt in januari 2015 mee naar de landelijke titel Meest Markante Horecaondernemer van Nederland 2014/2015, die tijdens de Horecava bekend wordt gemaakt. Met deze sectorbrede prijs worden inspirerende horecaondernemers onderscheiden en stimuleert KHN innovatie.

Patrick Beijk Meest Markant
Volgens het regiobestuur verdient Patrick Beijk de titel vooral vanwege de innovatieve kracht die hij laat zien met zijn concept in Grand Cafe-Restaurant Mr. Mofongo. De destilleerderij die zichtbaar in het mooie horecabedrijf is geïntegreerd, produceert maar liefst ruim 50 likeurtjes. Allen met liefde, vakmanschap en zorg samengesteld. In een prachtige en originele ambiance worden de likeurtjes vervolgens geserveerd door Armando: een robotarm. Een combinatie van beleving en efficiency.

Naast de vele aandacht die het concept reeds heeft gehad, ontving de zaak vorig jaar de publieksprijs als Mooiste Bar van Nederland. Regiovoorzitter Jan Bas van Aalderen: ”Ook dat vonden we een belangrijk detail. Als professionals kunnen we er alles van vinden – en dat doen we ook – maar de gast is degene waarom het draait. En die vindt het dus ook een zeer aansprekende beleving”. Het bestuur reikte de prijs uit op 16 juni jl., natuurlijk in het bedrijf zelf.

Genomineerden
Naast Patrick Beijk waren er nog twee horecaondernemers kandidaat voor de Groningse titel: Jeroen van Broekhoeven van Uitgaanscentrum/discotheek Fox in Stadskanaal en Fred Dalebout met zijn bedrijven in Groningen (Martini Hotel, Restaurant Weeva, Budgett Hotel) en Haren (De Rietschans). Beiden eveneens onderscheidende collega’s in respectievelijk de discotheeksector en de hotel-restaurantsector.

Innovatief karakter
De keuze is met name op Patrick Beijk gevallen vanwege het innovatieve karakter van zijn laatste initiatief. Koninklijke Horeca Nederland regio Groningen feliciteert Patrick Beijk van harte met deze prijs en wenst Patrick Beijk veel succes bij de landelijke verkiezing in januari 2015.

Toelichting Meest Markante Horecaondernemer
Koninklijke Horeca Nederland (KHN) organiseert elke twee jaar de verkiezing van de Meest Markante Horecaondernemer. Deze prijs kennen wij toe aan innovatieve horecaondernemers die andere ondernemers inspireren. Ondernemers die weten wat er speelt, inspelen op nieuwe consumentenontwikkelingen en succesvol zijn. Op deze manier stimuleert KHN innovatie onder horecaondernemers. De Meest Markant-verkiezing begint bij regionale verkiezingen in veertien regio’s. Uit de veertien winnaars wordt begin januari, tijdens Horecava, de Meest Markante Horecaondernemer van Nederland gekozen. Voor meer informatie zie www.meestmarkant.nl.

Thijs Jacobs

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Culinair Recepten
Wat zit er in de originele bolognesesaus?

De bolognesesaus is de allerbekendste Italiaanse pastasaus. In tegenstelling tot veel andere pastasauzen is deze behoorlijk rijk gevuld, doorgaans is het een saus op basis van gehakt, (gepelde) tomaten, wortel, selderie, knoflook en ui. Hieraan worden vaak nog meer ingrediënten aan toegevoegd, ...

Opening Internationaal
Deus Ex Machina brengt uniek retail- en restaurantconcept naar Nederland

Deus Ex Machina is meer dan alleen een merk. Het brengt een lifestyle voor alle riders, bikers, creatieven, foodfanaten en artistiekelingen tot leven. Met hun recent geopende ‘tempel’ genaamd The Wat of Why aan de Amsterdamse Herengracht start ook in de lage landen de jacht naar plezier....

Interview
Zus&Zus: eigentijdse lunchroom in Barneveld [video]

Zus&Zus is een kleine lunchroom gevestigd op het Dijkje in Barneveld. Het is opgericht door de twee zussen Dynande en Sharissa. Nadat Dynande haar opleiding tot banketbakker had afgerond en Sharissa haar baan in de zorg had opgezegd, besloten de twee hun passie voor bakken te volgen. Na een jaar...

Koffie & thee Achtergronden
Het Grote Koffiebar Onderzoek: zo drinkt Nederland koffie in een koffiebar

Specialty coffee is in de afgelopen jaren steeds populairder geworden in Nederland. Uit onderzoek van Koffietje.nl blijkt dat ongeveer de helft van de koffiedrinkers één of meerdere keren per week een koffiebar bezoekt. Per bezoek bestellen we gemiddeld 2 drankjes, met een sterke voor...

Achtergronden Internationaal
China gaat wegwerpplastic uitbannen, ook in de horeca

China zal de productie, de verkoop en het gebruik van plastic wegwerpproducten in de komende vijf jaar in drie fasen verbieden of beperken, volgens een gezamenlijk door de Nationale Commissie voor Ontwikkeling en Hervorming en het Ministerie van Ecologie en Milieu uitgevaardigde instructie. Ook voor...

Interview
Reportage: Koffie en Jij, Hilversum [video]

Koffie en jij is een gezellige lunchroom midden in het centrum van Hilversum. Je kan hier genieten van allerlei vegan of vegetarische gerechten. Met de huiselijke sfeer kan je er op je gemak een kopje koffiedrinken en even ontsnappen van het drukke leven. Koffie en jij richt zich vooral op de men...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: