Meest Markante Horecaondernemer Groningen

17 juni 2014 |
Meest Markante Horecaondernemer Groningen<

Het regiobestuur van Koninklijke Horeca Nederland (KHN) Regio Groningen heeft Patrick Beijk van Mr. Mofongo uitgeroepen tot
Meest Markante Horecaondernemer in de regio Groningen 2014/2015. Hij dingt in januari 2015 mee naar de landelijke titel Meest Markante Horecaondernemer van Nederland 2014/2015, die tijdens de Horecava bekend wordt gemaakt. Met deze sectorbrede prijs worden inspirerende horecaondernemers onderscheiden en stimuleert KHN innovatie.

Patrick Beijk Meest Markant
Volgens het regiobestuur verdient Patrick Beijk de titel vooral vanwege de innovatieve kracht die hij laat zien met zijn concept in Grand Cafe-Restaurant Mr. Mofongo. De destilleerderij die zichtbaar in het mooie horecabedrijf is geïntegreerd, produceert maar liefst ruim 50 likeurtjes. Allen met liefde, vakmanschap en zorg samengesteld. In een prachtige en originele ambiance worden de likeurtjes vervolgens geserveerd door Armando: een robotarm. Een combinatie van beleving en efficiency.

Naast de vele aandacht die het concept reeds heeft gehad, ontving de zaak vorig jaar de publieksprijs als Mooiste Bar van Nederland. Regiovoorzitter Jan Bas van Aalderen: ”Ook dat vonden we een belangrijk detail. Als professionals kunnen we er alles van vinden – en dat doen we ook – maar de gast is degene waarom het draait. En die vindt het dus ook een zeer aansprekende beleving”. Het bestuur reikte de prijs uit op 16 juni jl., natuurlijk in het bedrijf zelf.

Genomineerden
Naast Patrick Beijk waren er nog twee horecaondernemers kandidaat voor de Groningse titel: Jeroen van Broekhoeven van Uitgaanscentrum/discotheek Fox in Stadskanaal en Fred Dalebout met zijn bedrijven in Groningen (Martini Hotel, Restaurant Weeva, Budgett Hotel) en Haren (De Rietschans). Beiden eveneens onderscheidende collega’s in respectievelijk de discotheeksector en de hotel-restaurantsector.

Innovatief karakter
De keuze is met name op Patrick Beijk gevallen vanwege het innovatieve karakter van zijn laatste initiatief. Koninklijke Horeca Nederland regio Groningen feliciteert Patrick Beijk van harte met deze prijs en wenst Patrick Beijk veel succes bij de landelijke verkiezing in januari 2015.

Toelichting Meest Markante Horecaondernemer
Koninklijke Horeca Nederland (KHN) organiseert elke twee jaar de verkiezing van de Meest Markante Horecaondernemer. Deze prijs kennen wij toe aan innovatieve horecaondernemers die andere ondernemers inspireren. Ondernemers die weten wat er speelt, inspelen op nieuwe consumentenontwikkelingen en succesvol zijn. Op deze manier stimuleert KHN innovatie onder horecaondernemers. De Meest Markant-verkiezing begint bij regionale verkiezingen in veertien regio’s. Uit de veertien winnaars wordt begin januari, tijdens Horecava, de Meest Markante Horecaondernemer van Nederland gekozen. Voor meer informatie zie www.meestmarkant.nl.

Thijs Jacobs

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

KHN
KHN reageert op maatregelen: "Te veel nadruk op horeca"

De Koninklijke Horeca Nederland begrijpt dat, als het aantal besmettingen toeneemt, de overheid maatregelen moet nemen om die groei een halt toe te roepen. Echter verbaast het de brancheorganisatie dat de horeca telkens het boetekleed aan moet trekken. Op de website reageert KHN op de genomen maatre...

Download nu de corona checklist

Horecagasten worden vanaf 10 augustus dringend verzocht hun contactgegevens achter te laten om bron- en contactonderzoek makkelijker te maken bij een eventuele uitbraak. Download hier de checklist om uit te printen. Horecaondernemers zijn verplicht contactgegevens aan hun gasten te vragen, gasten zi...

Achtergronden
Zo kom je de hitte in de horeca door

Op sommige plekken in Nederland zal het kwik deze week oplopen tot een kleine 36 graden. Horecaondernemers nemen massaal maatregelen om de week zo koel mogelijk door te komen. Met deze acht tips helpen we je een beetje op weg. 1. Cliché, maar misschien wel de belangrijkste: zorg dat j...

Coronacrisis
Kabinet trekt teugels aan in strijd tegen corona

Horecazaken moeten vanaf maandag 10 augustus de namen en contactgegevens van gasten registreren. Dat maakte premier Rutte zojuist bekend tijdens zijn persconferentie. Het coronavirus is bezig aan een opmars. Om die opmars tegen te gaan is contact- en brononderzoek noodzakelijk, zo stelt de premier. ...

Opening
Café Restaurant Soesterdal: all-electric

Op de voormalige vliegbasis Soesterberg is een ingetogen en duurzaam horecapaviljoen gerealiseerd, bestaande uit een café restaurant met terras, omringd door een natuurlijk speelbos en diverse speelplekken. Café Restaurant Soesterdal ligt aan de bosrand, met een weids uitzicht over ...

Economie Tech
Met Tikkie Check supersnel en eenvoudig afrekenen in horeca

Voor iedereen die op het terras of in een restaurant na een drankje of maaltijd snel en zonder tussenkomst van personeel de rekening wil betalen, biedt Tikkie Check vanaf nu de mogelijkheid in een handomdraai contactloos af te rekenen. Het enige dat je hoeft te doen, is de camera van je smartphon...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: