McDonald's reageert op campagne Wakker Dier

19 februari 2016 |
McDonald's reageert op campagne Wakker Dier<

Fastfoodketen McDonald's reageert op de campagne die Wakker Dier deze week is gestart. De dierenorganisatie stelt namelijk dat de kipnuggets van de keten afkomstig zijn van plofkippen.

Reactie McDonald's:
"McDonald’s gebruikt reguliere kip van vaste en gecertificeerde leveranciers, die tijdens het productieproces met respect en zorg omgaan met de kippen. Wij zijn open en transparant over onze kipketen. Daarom hebben we Wakker Dier al eerder uitgenodigd om onze kipketen te komen controleren. Daar zijn zij tot op de dag van vandaag niet op ingegaan. McDonald’s hanteert hoogwaardige standaarden voor onze kipleveranciers, die overigens zelf ook gebaat zijn bij gezonde kippen. McDonald’s zet zich in voor dierenwelzijn met eigen dierenwelzijn-indicatoren bij alle leveranciers, die wij constant monitoren. Bovendien hanteert McDonald’s strengere eisen op het gebied van dierenwelzijn dan nationale en Europese wetgeving vereist. Het gehele productieproces wordt ook door onafhankelijke gerenommeerde externe auditbureaus gecontroleerd. Bij het nemen van stappen in de productie van ons kippenvlees nemen wij altijd de balans tussen dierenwelzijn, milieu en betaalbaarheid voor onze gasten in acht. We kijken continu op welk gebied we kunnen optimaliseren. Zo voeren we op dit moment een pilot uit met een leverancier en het Wageningen University & Research centre, waarbij we streven naar het verbeteren van dierenwelzijn door kippen meer daglicht en afleiding te bieden."

Christel Tuin

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Food Achtergronden
Onderzoek: gebruik jij convenience in de keuken?

Graag je aandacht voor dit leuke onderzoek, waarvan we de resultaten binnenkort publiceren. We willen graag weten of jij in je zaak convenience - of gemaksproducten (feitelijk zijn ze hetzelfde) gebruikt. De trend is ambachtelijk en lokaal, maar in hoeverre uit zich dat in de praktijk? Is enkel werk...

Amsterdam Opening
Coffeecompany opent nieuw filiaal aan Bos en Lommerplein

Coffeecompany opent in mei zijn deuren aan het Amsterdamse Bos en Lommerplein. Het is de eerste nieuwe huurder sinds het plein in handen is van Propertize. De koffieketen betrekt het pand van 133 vierkante meter aan de rechterkant van de trap die vanaf de Bos en Lommerweg naar het plein toe leidt. ...

Video
"We bakken 10.000 American pancakes per jaar

The Blueberry is een Amerikaanse lunchroom gevestigd op twee plekken in Amersfoort. De vestiging op Emiclaerhof in Amersfoort-Noord bevat zo’n 70 binnen- en 60 buitenzitplaatsen. Door het hippe en stijlvolle interieur voelt het echt alsof je in Amerika zit. De doelgroep wisselt per locatie,...

Video
Reportage: Brasserie De Haven verbindt jong en oud 

De laatste jaren heeft er in de zorgsector een verschuiving plaats gevonden. Steeds meer mensen moeten langer thuis wonen. “Om die doelgroep in huis te krijgen, moet je ze op een of andere manier lokken en met ze verbinden", vertelt gastheer Arthur Karstens. Zorgcentrum De Haven in Bun...

Video
Op reportage: Eetcafé De Poort

Net buiten het centrum van Utrecht staat het gezellige eetcafé De Poort. Iedereen die in Utrecht woont kent dit café en komen er ook regelmatig. De Poort zorgt voor een uniek huiskamergevoel waar je kan uitrusten, bijkletsen en lekker eten en drinken. "Onze naam komt doordat ...

Video
Op Reportage: Brownies&downieS Harderwijk

Brownies&downieS... Een concept waar Pernilla Spijker uit Ermelo wel blij van werd. “Ik studeerde commerciële economie aan Windesheim in Zwolle. Ik had geen idee wat ik na de studie wilde doen. Een kantoorbaan is niks voor mij maar ik wilde graag iets voor mijzelf beginnen", aldu...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: