McDonald's breidt tafelbediening verder uit

19 april 2016 |
McDonald's breidt tafelbediening verder uit<

Vanaf deze week biedt McDonald’s in 25 van haar restaurants in Nederland Table Service aan; de mogelijkheid voor gasten om na het
plaatsen van een bestelling deze aan tafel door een servicemedewerker te laten serveren. Vanaf de start van dit concept – juni 2015 in Purmerend – rolde McDonald’s dit succesvolle concept gestaag uit over Nederland. Het restaurant in Apeldoorn-Noord is het meest recente restaurant. Gasten zijn volgens de fastfoodketen tevreden over Table Service. Zij ervaren meer comfort als zij in een McDonald’s restaurant zijn en vinden het concept bijdragen aan een positieve restaurantbeleving. McDonald’s gaat de komende maanden verder met het uitrollen van dit concept, naar uiteindelijk zo’n 50 restaurants dit jaar.

Gezinnen
Inspelen op veranderende behoeften van gasten als zij een McDonald’s restaurant bezoeken en het optimaliseren van de restaurantbeleving. Dit waren in 2015 de voornaamste redenen om de pilot Table Service te starten in het restaurant in Purmerend. Uit deze pilot kwam naar voren dat gasten Table Service waarderen. Ze ervaren minder wachttijd en meer comfort, doordat zij na een bestelling bij de bestelkiosk meteen aan tafel plaats kunnen nemen. Ook geven gasten aan dat Table Service zorgt voor een betere restaurantbeleving. Hierbij spelen de vriendelijkheid en de persoonlijke benadering van de servicemedewerkers een belangrijke rol. Table Service is vooral voor gezinnen erg praktisch. Ouders hebben minder om handen en kunnen de volledige aandacht aan hun kinderen geven.



80 procent kiest voor bediening aan tafel
Manu Steijaert, algemeen directeur McDonald’s Nederland, licht toe: "Wij luisteren goed naar wat onze gasten van ons verwachten. Zowel op gebied van nieuwe producten als op het gebied van nieuwe diensten, die het verblijf in onze restaurants veraangenamen. Table Service is daar een mooi voorbeeld van. Het laat zien dat McDonald’s in staat is om verrassende concepten door te voeren die bij gasten en medewerkers in goede aarde vallen." Recent onderzoek onder 1100 gasten in de restaurants die Table Service aanbieden toont aan dat gasten nog meer tevreden zijn over hun bezoek aan een McDonald’s restaurant. Acht op de tien gasten geven de voorkeur aan bediening aan tafel boven het zelf meenemen van hun bestelling. Zij geven bovendien aan dat dit concept prima past bij McDonald’s. De ambitie is om Table Service de komende maanden verder uit te rollen naar uiteindelijk zo’n 50 restaurants dit jaar.

Christel Tuin


Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Interview
Reportage: Koffie en Jij, Hilversum [video]

Koffie en jij is een gezellige lunchroom midden in het centrum van Hilversum. Je kan hier genieten van allerlei vegan of vegetarische gerechten. Met de huiselijke sfeer kan je er op je gemak een kopje koffiedrinken en even ontsnappen van het drukke leven. Koffie en jij richt zich vooral op de men...

Lunch Fastservice
Restaurant nNea serveert bekroonde pizza’s nu ook tijdens lunch

Sinds de opening in 2019 veroveren nNea’s Napolitaanse pizza’s de harten van velen. Italiaanse experts riepen het restaurant zelfs uit tot een van de beste pizzeria’s van Europa. nNea’s deegmeesters kunnen er geen genoeg van krijgen, daarom opent het restaurant haar deuren nu...

Interview
Reportage: Eetcafé Joos, De Bilt [video]

In juli 2015 opende eetcafé Joos haar deuren. Met buiten 56 zitplekken en binnen 30 zitplekken is het een van de meest bruisende eetcafés in de Bilt. Jolanda Wouters is de trotse eigenaar van Joos en vertelt in geuren en kleuren over haar ondernemerschap. Wanneer je binnen komt lope...

Achtergronden
Vaders missen verschoonplekken in de horeca

83% van de Nederlandse vaders met jonge kinderen heeft weleens meegemaakt dat er, op het moment dat de luier van zijn kindje vervangen moest worden, geen verschoonplek op een openbaar herentoilet aanwezig was, bijvoorbeeld in een restaurant of bij een tankstation. Twee derde van de vaders vindt ...

Awards
Edwin Hollanders maakt de Lekkerste Pannenkoek van 2020

Edwin Hollanders wordt twee keer eerste bij De Lekkerste Pannenkoek van 2020. Hij won tijdens de Horecava met zijn creatie 'Hollanders krijg je 'm niet' niet alleen de eerste prijs van de proefjury, maar ook de kinderjuryprijs. Edwin werkt bij Pannenkoekenhuis De Perdstal in Venray. D...

Awards
Melissa de Kolk wint de De Lekkerste Tosti van 2020

Melissa de Kolk wint de De Lekkerste Tosti van 2020 op de Horecava. Zij won tijdens de Horecava met haar creatie 'Tosti by Melissa' de eerste prijs van de vakjury. Melissa de Kolk werkt bij Kwalitaria Lekkerrr by Amersfoort. De voorzitter van de proefjury, Steven Strijbosch (CityGuys), wa...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: