McDonald's breidt tafelbediening verder uit

19 april 2016 |
McDonald's breidt tafelbediening verder uit<

Vanaf deze week biedt McDonald’s in 25 van haar restaurants in Nederland Table Service aan; de mogelijkheid voor gasten om na het
plaatsen van een bestelling deze aan tafel door een servicemedewerker te laten serveren. Vanaf de start van dit concept – juni 2015 in Purmerend – rolde McDonald’s dit succesvolle concept gestaag uit over Nederland. Het restaurant in Apeldoorn-Noord is het meest recente restaurant. Gasten zijn volgens de fastfoodketen tevreden over Table Service. Zij ervaren meer comfort als zij in een McDonald’s restaurant zijn en vinden het concept bijdragen aan een positieve restaurantbeleving. McDonald’s gaat de komende maanden verder met het uitrollen van dit concept, naar uiteindelijk zo’n 50 restaurants dit jaar.

Gezinnen
Inspelen op veranderende behoeften van gasten als zij een McDonald’s restaurant bezoeken en het optimaliseren van de restaurantbeleving. Dit waren in 2015 de voornaamste redenen om de pilot Table Service te starten in het restaurant in Purmerend. Uit deze pilot kwam naar voren dat gasten Table Service waarderen. Ze ervaren minder wachttijd en meer comfort, doordat zij na een bestelling bij de bestelkiosk meteen aan tafel plaats kunnen nemen. Ook geven gasten aan dat Table Service zorgt voor een betere restaurantbeleving. Hierbij spelen de vriendelijkheid en de persoonlijke benadering van de servicemedewerkers een belangrijke rol. Table Service is vooral voor gezinnen erg praktisch. Ouders hebben minder om handen en kunnen de volledige aandacht aan hun kinderen geven.



80 procent kiest voor bediening aan tafel
Manu Steijaert, algemeen directeur McDonald’s Nederland, licht toe: "Wij luisteren goed naar wat onze gasten van ons verwachten. Zowel op gebied van nieuwe producten als op het gebied van nieuwe diensten, die het verblijf in onze restaurants veraangenamen. Table Service is daar een mooi voorbeeld van. Het laat zien dat McDonald’s in staat is om verrassende concepten door te voeren die bij gasten en medewerkers in goede aarde vallen." Recent onderzoek onder 1100 gasten in de restaurants die Table Service aanbieden toont aan dat gasten nog meer tevreden zijn over hun bezoek aan een McDonald’s restaurant. Acht op de tien gasten geven de voorkeur aan bediening aan tafel boven het zelf meenemen van hun bestelling. Zij geven bovendien aan dat dit concept prima past bij McDonald’s. De ambitie is om Table Service de komende maanden verder uit te rollen naar uiteindelijk zo’n 50 restaurants dit jaar.

Christel Tuin


Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Opening Coronacrisis
Liveblog 2: Yessss! Wij gaan weer open!!

Niet alleen in Utrecht hoorde je een zucht van verlichting. Maar ook in en op andere plaatsen in Nederland slaakte de horeca een vreugdekreet(je). We mogen weer. We zijn er klaar voor en nu maar hopen dat de gasten komen. Want ook onder horecaondernemers is er de zorg of gasten niet eerst even de ka...

Coronacrisis
Liveblog 1: Yesss!! Wij gaan weer open!!

Liveblog. Wij hebben er zin! Wij zijn er klaar voor! Dat is wat Utrechtse horecaondernemers ons vanochtend vol enthousiasme vertelden. De redactie van Lunchroom, De RestaurantKrant en de CaféKrant is vandaag in het land en doet verslag van de eerste dag dat de horeca na maanden weer open mag. Ti...

Achtergronden Rotterdam
Baker&Moore lanceert TO GO picknickservice 'Baker's Box'

Baker&Moore, gevestigd op de Westblaak mag vanaf 1 juni net als de rest van de Nederlandse horeca haar deuren eindelijk weer openen. Tijdens de lockdown is er hard gewerkt aan een nieuw concept. Deze week lanceerde de heer Bakker (eigenaar Baker&Moore) het gloednieuwe concept, genaamd 'B...

Coronacrisis
Laat ons jouw horecazaak zien: 1,5 meter-economie in de horeca

Maandag 1 juni, tweede pinksterdag 2020, stroomde de terassen in Nederland weer vol. Na een verplichte sluiting van tien weken, slaakte de horeca een zucht van verlichting. 'We mogen weer', was de tendens in een zonovergoten Nederland. Blij ondernemers verwelkomden hun gasten met een bre...

Columns
Column Monique van Gevelt: het nieuwe abnormaal

Voor velen van ons is het drukker dan ooit. Dat wil trouwens niet zeggen dat we geld verdienen. Nee, deze crisis is een financieel drama. We zien de reserves verdampen en staren naar de bodem van onze schatkist. En nu onze voordeur op een kier staat voor onze gasten, zijn we er nog lang niet. Hoe de...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: