Mc Donald's adverteert met Picto's

17 februari 2015 |
Mc Donald's adverteert met Picto's<

Vanaf vandaag is door het hele land een unieke campagne van McDonald’s te zien. Waar doorgaans smakelijke foto’s van de Big Mac de billboards en
abri’s sieren, domineren de meest iconische producten van McDonald’s nu als pictogrammen het straatbeeld. Speciaal voor deze campagne zijn de populaire Big Mac, Franse Frietjes, Happy Meal, Quarter Pounder, Chicken McNuggets en McFlurry omgetoverd tot opvallende ‘Picto’s’.

Producten worden merken
In 2014 heeft McDonald’s met de ‘No logo’-campagne laten zien dat haar producten merken zijn geworden en onlosmakelijk zijn verbonden aan McDonald’s. Nu gaat McDonald’s een stapje verder door haar populairste producten te veranderen in Picto’s.

De Picto’s van McDonald’s
“De iconische producten zijn zo uniek en herkenbaar, dat het opzichzelfstaande merken zijn geworden: allemaal iconen, van Big Mac tot McFlurry. Stuk voor stuk zo herkenbaar dat consumenten automatisch een link leggen met McDonald’s. Daarom kiezen wij voor een campagne, zoals de consument nog niet van ons gewend is,” zegt René Jaspers, Directeur Marketing van McDonald’s Nederland. “Met de Picto’s laten we zien dat zelfs als we het beeld vereenvoudigen, onze producten nog steeds zeer herkenbaar zijn. We spelen er een beetje mee. En laten met een activatie ook consumenten met de Picto’s spelen.”

Door nadrukkelijk in het straatbeeld aanwezig te zijn, wil McDonald’s een blijvende indruk achterlaten. Met de Picto’s op abri’s, billboards en reclamemasten, Ziggo Dome in Amsterdam en metrostation Beurs in Rotterdam kunnen consumenten er niet omheen.

Picto puzzel
Tijdens de campagne zijn op abri’s ook Picto Puzzels te zien. Door een Picto Puzzel te scannen met de McDonald’s App, kan de unieke Picto Puzzel gespeeld worden. Wie de Picto Puzzel oplost, ontvangt direct een kleine beloning: een coupon in de McDonald’s App voor een gratis kleine portie Franse Frietjes, af te halen bij een McDonald’s restaurant in de buurt. Tijdens de eerste week van de Picto campagne helpt McDonald’s de consument een handje. Consumenten die langs een abri lopen welke is uitgerust met een Beacon, krijgen een melding om de Picto Puzzel te spelen. McDonald’s is de eerste adverteerder in Nederland die Beacon-technologie inzet voor een marketingactivatie.

De Picto Puzzel is te spelen van 17 februari tot en met 16 maart 2015.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Opening
Restaurant Par Hasard Almere omgetoverd tot all you can eetcafé

Restaurant Par Hasard op het Belfortplein in Almere Stad past haar concept aan en wordt het gezellige en toegankelijke All you can eetcafé by Par Hasard. Hiermee sluit het restaurant beter aan op de wensen van een groot deel van de bewoners en bezoekers van Almere en speelt zij in op de ...

Wet- en regelgeving Financieel Ondernemen
Checklist naheffingsaanslag btw helpt ondernemers na gemiste btw-deadline

Het afgelopen kwartaal misten ca. 64.000 ondernemers de deadline om hun btw-aangifte en bijbehorende betaling te doen. Dit is zonde, want wie de deadline heeft gemist, ontvangt een dezer dagen een naheffingsaanslag, veelal met boete. Vooral startende ondernemers zijn nog niet gewend aan de terugk...

Ondernemen
Je eigen foodtruck beginnen? Dit moet je weten!

Een buurtfeest of festival is tegenwoordig niet meer compleet zonder foodtruck. Leuk om er af en toe een burger te bestellen, maar nóg leuker om er zelf één te beginnen. Gaat jouw ondernemershart er sneller van kloppen? Lees dan dit artikel vol handige tips voor het beginnen ...

Lunch Diner Opening
Nieuwe hotspot in Amsterdam-Noord [Foto's]

Bar-restaurant IJver heeft haar deuren voor gasten geopend op de NDSM-werf in Amsterdam Noord. Ruim een jaar lang liepen hier werklieden in en uit nadat er vijf jaar geleden de eerste plannen werden gemaakt. Het team, bestaande uit 5 jonge ambitieuze ondernemers, kan niet wachten om van deze feno...

Achtergronden Tech
Ook restaurants moeten innoveren: “Wie nu nog op papier werkt, loopt hopeloos achter”

Zelfs in onze sector, die op zich als vrij traditioneel te boek staat, maken we inmiddels gebruik van technologische hulpmiddelen. Het zijn babystapjes, toegegeven, maar wie anno nu de personeelsplanning nog in excel bijhoudt en de recepturen in een kladblok noteert, loopt hopeloos achter. Ik bev...

trends Koffie & thee
Dit zijn de actuele koffietrends en -ontwikkelingen

Technologische ontwikkelingen van koffiemachines Koffiemachines worden steeds geavanceerder. Door de automatisering en technologische ontwikkelingen wordt koffie alsmaar naar een hoger niveau getild zowel thuis, in de horeca als op de werkvloer. Aan de hand van recente voorbeelden laten we zien w...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: