Mc Donald's adverteert met Picto's

17 februari 2015 |
Mc Donald's adverteert met Picto's<

Vanaf vandaag is door het hele land een unieke campagne van McDonald’s te zien. Waar doorgaans smakelijke foto’s van de Big Mac de billboards en
abri’s sieren, domineren de meest iconische producten van McDonald’s nu als pictogrammen het straatbeeld. Speciaal voor deze campagne zijn de populaire Big Mac, Franse Frietjes, Happy Meal, Quarter Pounder, Chicken McNuggets en McFlurry omgetoverd tot opvallende ‘Picto’s’.

Producten worden merken
In 2014 heeft McDonald’s met de ‘No logo’-campagne laten zien dat haar producten merken zijn geworden en onlosmakelijk zijn verbonden aan McDonald’s. Nu gaat McDonald’s een stapje verder door haar populairste producten te veranderen in Picto’s.

De Picto’s van McDonald’s
“De iconische producten zijn zo uniek en herkenbaar, dat het opzichzelfstaande merken zijn geworden: allemaal iconen, van Big Mac tot McFlurry. Stuk voor stuk zo herkenbaar dat consumenten automatisch een link leggen met McDonald’s. Daarom kiezen wij voor een campagne, zoals de consument nog niet van ons gewend is,” zegt René Jaspers, Directeur Marketing van McDonald’s Nederland. “Met de Picto’s laten we zien dat zelfs als we het beeld vereenvoudigen, onze producten nog steeds zeer herkenbaar zijn. We spelen er een beetje mee. En laten met een activatie ook consumenten met de Picto’s spelen.”

Door nadrukkelijk in het straatbeeld aanwezig te zijn, wil McDonald’s een blijvende indruk achterlaten. Met de Picto’s op abri’s, billboards en reclamemasten, Ziggo Dome in Amsterdam en metrostation Beurs in Rotterdam kunnen consumenten er niet omheen.

Picto puzzel
Tijdens de campagne zijn op abri’s ook Picto Puzzels te zien. Door een Picto Puzzel te scannen met de McDonald’s App, kan de unieke Picto Puzzel gespeeld worden. Wie de Picto Puzzel oplost, ontvangt direct een kleine beloning: een coupon in de McDonald’s App voor een gratis kleine portie Franse Frietjes, af te halen bij een McDonald’s restaurant in de buurt. Tijdens de eerste week van de Picto campagne helpt McDonald’s de consument een handje. Consumenten die langs een abri lopen welke is uitgerust met een Beacon, krijgen een melding om de Picto Puzzel te spelen. McDonald’s is de eerste adverteerder in Nederland die Beacon-technologie inzet voor een marketingactivatie.

De Picto Puzzel is te spelen van 17 februari tot en met 16 maart 2015.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Video
Op reportage: Eetcafé De Poort

Net buiten het centrum van Utrecht staat het gezellige eetcafé De Poort. Iedereen die in Utrecht woont kent dit café en komen er ook regelmatig. De Poort zorgt voor een uniek huiskamergevoel waar je kan uitrusten, bijkletsen en lekker eten en drinken. "Onze naam komt doordat ...

Video
Op Reportage: Brownies&downieS Harderwijk

Brownies&downieS... Een concept waar Pernilla Spijker uit Ermelo wel blij van werd. “Ik studeerde commerciële economie aan Windesheim in Zwolle. Ik had geen idee wat ik na de studie wilde doen. Een kantoorbaan is niks voor mij maar ik wilde graag iets voor mijzelf beginnen", aldu...

Video
Op Reportage: Panino di Pino

Simone Prestifilippo is samen met haar man Michael eigenaar van de lunchroom Panino di Pino. Panino di pino is een lunchroom waar de moderne Italiaanse sfeer samen met de heerlijke broodjes, Pasta’s en sorbetijs in het centraal staat. Panino di Pino is opgericht door de schoonvader van Sim...

Personalia Fastservice
Domino's krijgt Nederlandse CEO voor Europa

Domino's Pizza Enterprises Limited (ASX: DMP), moederorganisatie van Domino’s pizza Nederland publiceerde deze week haar halfjaarcijfers. In Europa realiseerde Domino’s een sterke omzetgroei van +9,4% tot €382,8m (+5,0% SSS) en een EBITDA €29,4m (+15,6%). Daarnaast opende D...

Video
Op Reportage: Het nieuwe Olivier

Brasserie Olivier in Bilthoven is met haar 37 jaar een van de oudste eetgelegenheden in het dorp. Sinds een half jaar is Olivier verhuisd naar een nieuwe locatie. En daar horen veranderingen bij. Eigenaresse Myrna Janssen vertelt trots haar verhaal. ‘’We zijn verhuisd naar de meest ce...

Bezorgen Achtergronden
Brabanders eten vooral kip met carnaval 

Brabantse carnavalsvierders eten graag kip. Dat blijkt uit cijfers van maaltijdplatform Deliveroo. Op basis van data van de carnavalsdagen afgelopen jaren bekeek het bedrijf waar zij tijdens carnaval een piek in bestellingen kunnen verwachten, en waar de feestgangers per stad het meest zin in hebben...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: