Mc Donald's adverteert met Picto's

17 februari 2015
Mc Donald's adverteert met Picto's

Vanaf vandaag is door het hele land een unieke campagne van McDonald’s te zien. Waar doorgaans smakelijke foto’s van de Big Mac de billboards en
abri’s sieren, domineren de meest iconische producten van McDonald’s nu als pictogrammen het straatbeeld. Speciaal voor deze campagne zijn de populaire Big Mac, Franse Frietjes, Happy Meal, Quarter Pounder, Chicken McNuggets en McFlurry omgetoverd tot opvallende ‘Picto’s’.

*Producten worden merken*
In 2014 heeft McDonald’s met de ‘No logo’-campagne laten zien dat haar producten merken zijn geworden en onlosmakelijk zijn verbonden aan McDonald’s. Nu gaat McDonald’s een stapje verder door haar populairste producten te veranderen in Picto’s.

*De Picto’s van McDonald’s*
“De iconische producten zijn zo uniek en herkenbaar, dat het opzichzelfstaande merken zijn geworden: allemaal iconen, van Big Mac tot McFlurry. Stuk voor stuk zo herkenbaar dat consumenten automatisch een link leggen met McDonald’s. Daarom kiezen wij voor een campagne, zoals de consument nog niet van ons gewend is,” zegt René Jaspers, Directeur Marketing van McDonald’s Nederland. “Met de Picto’s laten we zien dat zelfs als we het beeld vereenvoudigen, onze producten nog steeds zeer herkenbaar zijn. We spelen er een beetje mee. En laten met een activatie ook consumenten met de Picto’s spelen.”

Door nadrukkelijk in het straatbeeld aanwezig te zijn, wil McDonald’s een blijvende indruk achterlaten. Met de Picto’s op abri’s, billboards en reclamemasten, Ziggo Dome in Amsterdam en metrostation Beurs in Rotterdam kunnen consumenten er niet omheen.

*Picto puzzel*
Tijdens de campagne zijn op abri’s ook Picto Puzzels te zien. Door een Picto Puzzel te scannen met de McDonald’s App, kan de unieke Picto Puzzel gespeeld worden. Wie de Picto Puzzel oplost, ontvangt direct een kleine beloning: een coupon in de McDonald’s App voor een gratis kleine portie Franse Frietjes, af te halen bij een McDonald’s restaurant in de buurt. Tijdens de eerste week van de Picto campagne helpt McDonald’s de consument een handje. Consumenten die langs een abri lopen welke is uitgerust met een Beacon, krijgen een melding om de Picto Puzzel te spelen. McDonald’s is de eerste adverteerder in Nederland die Beacon-technologie inzet voor een marketingactivatie.

De Picto Puzzel is te spelen van 17 februari tot en met 16 maart 2015.

Overig nieuws