Maaltijdbezorgers willen veiliger rijden

11 januari 2019 | Thijs Jacobs

De leden van de Nederlandse Vereniging van Maaltijdbezorgers zijn zich bewust van de cijfers rondom ongelukken met maaltijdbezorgers. Veilig Verkeer Nederland (VVN) bracht gisteren naar buiten dat bezorgbrommers zes keer vaker schade rijden dan privébrommers. Om de schade te beperken bedacht VVN samen met verzekeraar Vereende de vijf 'gouden gedragsregels’. De NLVVM staat volledig achter deze regels. Sterker nog: ieder lid streeft deze regels streng na en doet zelfs meer om de veiligheid van hun bezorgers én de medeweggebruikers te waarborgen.

Goed opgeleid

Martijn Jansen, voorzitter van de vereniging licht toe: “Dat er vaker ongelukken gebeuren met bezorgbrommers is logisch. Onze jongens zijn meer op de weg dan privébrommers en rijden vaker tijdens spitsuren. Om ongelukken tot een minimum te beperken voeden we onze medewerkers echt op om veilig deel te nemen aan het verkeer. Zo worden zij onder andere goed opgeleid door een ervaren bezorger, zetten we steeds vaker (elektrische) fietsen in en stellen we contracten op voor het nastreven van de verkeersveiligheid.”

De Nederlandse Vereniging van Maaltijdbezorgers vindt verkeersveiligheid zo belangrijk, dat zij graag rond de tafel wil gaan met verzekeraar Vereende. Op deze manier wil de vereniging meedenken over het nog beter waarborgen van de verkeersveiligheid en ongelukken tot een minimum beperken.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Opening
Insight Beach Brabant: ijzersterk horecaconcept in hartje Eindhoven

Een groep ambitieuze ondernemers presenteert deze zomer Insight Beach: een gloednieuw city beach concept dat de horeca en culturele sector bij elkaar brengt. De hardwerkende mensen in deze sectoren brengen leven in de brouwerij en moeten zo snel mogelijk weer aan de slag, vinden de initiatiefnemers....

Interview Longread Coronacrisis
Utrechtse horecaondernemers: "De run op de horeca blijft uit"

We zijn nu drie dagen onderweg sinds de 'heropening' van de horeca. Tijd om horecaondernemers te bezoeken en te vragen naar de ervaringen met het ondernemen met coronabeperkingen en de verwachting voor de toekomst. In Utrecht bezochten we daarom verschillende horecaondernemers en voelden vooral het ...

KHN
KHN: Demonstratie op de Dam klap in het gezicht voor horecaondernemers

De algemeen directeur van KHN, Dirk Beljaarts, noemt de demonstratie gisteren op de Dam in Amsterdam een klap in het gezicht voor horecaondernemers. Gisteravond kwamen duizenden mensen op de Dam bijeen om te demonstreren tegen racisme. “Het valt niet te rijmen met het beleid dat de afgelopen m...

Opening Coronacrisis
Liveblog 2: Yessss! Wij gaan weer open!!

Niet alleen in Utrecht hoorde je een zucht van verlichting. Maar ook in en op andere plaatsen in Nederland slaakte de horeca een vreugdekreet(je). We mogen weer. We zijn er klaar voor en nu maar hopen dat de gasten komen. Want ook onder horecaondernemers is er de zorg of gasten niet eerst even de ka...

Coronacrisis
Liveblog 1: Yesss!! Wij gaan weer open!!

Liveblog. Wij hebben er zin! Wij zijn er klaar voor! Dat is wat Utrechtse horecaondernemers ons vanochtend vol enthousiasme vertelden. De redactie van Lunchroom, De RestaurantKrant en de CaféKrant is vandaag in het land en doet verslag van de eerste dag dat de horeca na maanden weer open mag. Ti...

Achtergronden Rotterdam
Baker&Moore lanceert TO GO picknickservice 'Baker's Box'

Baker&Moore, gevestigd op de Westblaak mag vanaf 1 juni net als de rest van de Nederlandse horeca haar deuren eindelijk weer openen. Tijdens de lockdown is er hard gewerkt aan een nieuw concept. Deze week lanceerde de heer Bakker (eigenaar Baker&Moore) het gloednieuwe concept, genaamd 'B...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: