Lunchroomdag op BBB Maastricht

15 september 2015 |
Lunchroomdag op BBB Maastricht<

Speciaal voor lunchroom-ondernemers wordt er op dinsdag 6 oktober een speciale Lunchroomdag georganiseerd op de BBB Maastricht. Je kunt kaarten
bestellen via deze link en hieronder lees je meer over het programma. Aanmelden voor het programma van de Lunchroomdag is wel verplicht, en dat kan "via deze link.":http://www.bbbmaastricht.nl/bbb-beursinformatie/themapleinen-2 Vol is vol!
Het programma vindt plaats van 12:30 tot 18:00.
Locatie: Congrescenter W2.1

12:30-13:00 uur: Lunchrooms de winnaar van de crisis
Naam spreker: Thijs Jacobs (Hoofdredacteur van Lunchroom en De CaféKrant)
Thema: Lunchrooms de winnaar van de crisis
Stelling: Lunchroomhouders ondernemen net iets beter
Motivatie: De lunchroommarkt heeft de wind in de rug. Niet alleen is het aantal lunchrooms de afgelopen jaren gestegen, maar ook de levensduur. De levensduur is in 15 jaar tijd gestegen van 4 naar meer dan 8 jaar. Het menu is breder en spreekt een bredere doelgroep aan. De lunchroomondernemer kenmerkt zich door flexibiliteit en pakt kansen. In deze presentatie zet Thijs Jacobs de trends uiteen, onderbouwt dit met getallen en interviewt een succesvolle lunchroomhouder.

13:15-13:45 uur: Lunchroomdag De laatste koffietrends
Naam spreker: Jeroen Veldkamp (Tweevoudig Nederlands Baristakampioen, Coffee-Watcher)
Thema: De laatste koffietrends
Motivatie: Middels een snelle, energieke presentatie laat Jeroen de laatste koffietrends zien.
Het zijn relevante ontwikkelingen die ondernemers direct kunnen meenemen en uitproberen in hun bedrijf. De ontwikkelingen in de wereld van koffie volgen elkaar snel op. De gast is thuis al veel gewend. Door creativiteit en kennis kan een unieke beleving aan het product koffie worden gegeven, die beleving zal zich omzetten in meer rendement en marge en uiteraard resulteren in herhaalbezoeken.
Daarnaast is gebleken dat koffie een van de meest geposte onderwerpen is op social media!

13:45-14:30 uur: Lunchroom Dynamic Pricing
Naam spreker: Thomas Janssen (Student master Economie & Informatica)
Thema: Gaat 'Dynamic Pricing' voor jou hét verschil maken?
Motivatie: Thomas Janssen combineert zijn Master Economie & Informatica met het ondernemerschap. In 2013 werd hij met zijn webwinkel onderscheiden met een Marktplaats Topaward. Thomas heeft veel ervaring in online marketing en is onlangs gestart met een bedrijf dat horecaondernemers helpt hun omzet te verhogen door het toepassen van dynamische prijzen. In een half uur neemt Thomas je mee naar een toekomst die dichter bij is dan je denkt, en legt hij uit hoe jij met jouw onderneming een hoger bedrijfsresultaat kunt behalen door het toepassen van dynamische prijzen.

16:00-16:30 uur: Social Media
Naam spreker: Lars Pacbier (Directeur/Eigenaar maar bovenal Social Media Marketeer bij FB4)
Thema: A.) Hoe houd je het interessant
Thema: B.) Hoe bereik je je doelgroep
Thema: C.) Hoe haal je resultaat met de doelgroep
Stelling: We willen dat Social Media boeiend en interessant blijven, daarom is ons 3-stappenplan!
Motivatie: Lars neemt met jullie een overzichtelijk kijkje in de keuken en hoe diep de mogelijkheden gaan van Facebook, met aandacht voor zijn 7 geheimen wat gasten van lunchrooms willen zien. Hoe houd je het interessant, hoe bereik je je doelgroep en hoe haal je resultaat met de doelgroep.

16:30 uur: Borrel Place des Amis op de BBB
De dag wordt afgesloten met een borrel op het themaplein Place des Amis.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Ondernemen
Je eigen foodtruck beginnen? Dit moet je weten!

Een buurtfeest of festival is tegenwoordig niet meer compleet zonder foodtruck. Leuk om er af en toe een burger te bestellen, maar nóg leuker om er zelf één te beginnen. Gaat jouw ondernemershart er sneller van kloppen? Lees dan dit artikel vol handige tips voor het beginnen ...

Lunch Diner Opening
Nieuwe hotspot in Amsterdam-Noord [Foto's]

Bar-restaurant IJver heeft haar deuren voor gasten geopend op de NDSM-werf in Amsterdam Noord. Ruim een jaar lang liepen hier werklieden in en uit nadat er vijf jaar geleden de eerste plannen werden gemaakt. Het team, bestaande uit 5 jonge ambitieuze ondernemers, kan niet wachten om van deze feno...

Achtergronden Tech
Ook restaurants moeten innoveren: “Wie nu nog op papier werkt, loopt hopeloos achter”

Zelfs in onze sector, die op zich als vrij traditioneel te boek staat, maken we inmiddels gebruik van technologische hulpmiddelen. Het zijn babystapjes, toegegeven, maar wie anno nu de personeelsplanning nog in excel bijhoudt en de recepturen in een kladblok noteert, loopt hopeloos achter. Ik bev...

trends Koffie & thee
Dit zijn de actuele koffietrends en -ontwikkelingen

Technologische ontwikkelingen van koffiemachines Koffiemachines worden steeds geavanceerder. Door de automatisering en technologische ontwikkelingen wordt koffie alsmaar naar een hoger niveau getild zowel thuis, in de horeca als op de werkvloer. Aan de hand van recente voorbeelden laten we zien w...

Opening
Food & Wine bar Pierre Par CP gerestyled [foto's]

Op dinsdag 6 augustus opende food & wine bar Pierre par CP aan de Denneweg in Den Haag opnieuw haar deuren na een grote make over. Interieurontwerper Jeroen Smeele restylde de zaak in het hart van de Zuid-Hollandse hoofdstad. Met een bijzondere kaart maakt eigenaar Joey de Kruijf, samen met b...

Economie
Horeca telt veel snelgroeiende bedrijven

In 2018 waren er voor het eerst meer dan 10 duizend snelgroeiende bedrijven. Dit is 20 procent meer dan het vorige record uit 2017 toen er bijna 8 500 snelle groeiers waren. Dat meldt het CBS op basis van nieuwe cijfers over snelgroeiende bedrijven. Een bedrijf is een snelle groeier als het aanta...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: