Locatus en Yoghurt Barn starten samenwerking retailanalytics

6 november 2018 | Thijs Jacobs

Yoghurt Barn, inmiddels ’s werelds grootste out of home aanbieder van zuivel, heeft momenteel 10+ locaties in Nederland en nog vele in de planning. Als food-retailer van het jaar 2017 en scale-up van het jaar 2018 heeft het concept zich weten te bewijzen. De tijd is rijp voor verdere stappen. Dit vraagt om professionele retailanalytics.

Elke retailer die online aan consumenten verkoopt, heeft een schat aan informatie over deze klanten: op welke tijdstippen shoppen zij, welke producten vinden zijn nog meer interessant etc. Maar ook offline is veel informatie beschikbaar. Yoghurt Barn gaat daarom een samenwerking aan met Locatus, marktleider op het gebied van retailinformatie. Zij gaan samen informatie uit verschillende bronnen koppelen om ook tot optimale offline retailanalytics te komen. Zo wil Yoghurt Barn voor de huidige en de nieuwe vestigingen beter inzichten krijgen in het functioneren van de verkooppunten. Alle Yoghurt Barn vestigingen zullen uitgerust worden met een passantensensor en een deurteller van Locatus. Deze informatie wordt rechtstreeks gekoppeld aan de kassatransacties van

Yoghurt Barn

De offline retailanalytics analyseert hoeveel personen passeren, hoeveel hiervan naar binnen komen én wat ze dan kopen. Bovendien wordt deze data gekoppeld aan het weer en de weersverwachting. Deze gecombineerde informatie voorspelt dan vervolgens hoeveel mensen er morgen langs de vestigingen zullen lopen en wat zij zullen gaan kopen. Zo kan Yoghurt Barn derving minimaliseren en verkoop maximaliseren. Dit is slechts één van de toepassingen voor winkeloptimalisatie. Ook kan zo gemeten worden wat het effect is van bepaalde aanbiedingen. Komt dan een groter percentage van de passanten de winkel binnen?

Offline 

Offline is net zo belangrijk als online analytics, maar staat nog in de kinderschoenen. Yoghurt Barn en Locatus slaan de handen ineen om hier verandering in te brengen. Door deze retailanalytics op alle locaties toe te passen, ontstaat inzicht hoeveel omzet er op nieuwe locaties kan worden gehaald. Yoghurt Barn kijkt voor verdere expansie ook naar franchising. Met deze retailanalytics kan het bedrijf bovendien goed aan de nieuwe wetgeving voldoen, waarbij de franchisegever een accurate omzetschatting moet aanleveren aan de franchisegever.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Branded Content Nice 'n Easy
Unieke horeca op Strijp-S, welkom in Blok 63-S

Bram van Uden: “Parkeren doe je voor de deur of dichtbij op P De Hoek. Blok 63-S vind je op 5 minuten loopafstand van station Strijp-S, het Klokgebouw of het PSV-stadion. Hier beleef je de energie en open sfeer van het culturele en creatieve hart van Eindhoven. Gewoon lekker eten, gezelligheid...

Food Amsterdam
De nieuwe high tea ervaring op een bijzondere plek

Hoewel het heerlijke nazomerzonnetje zich nog even van zijn beste kant laat zien, is de herfst alweer in aantocht. Dat heeft natuurlijk ook zijn voordelen. Wie herfst zegt, zegt high tea! Lekker naar binnen, de kachel een standje hoger, een dampende kop thee voor je neus en urenlang tafelen en klets...

Opening Rotterdam
Eerste Nederlandse SUGO to go opent in Rotterdam

Biologisch, gezond, duurzaam én vers. Menig pizza liefhebber is verknocht aan de inmiddels befaamde pizza al taglio van SUGO. Dit blijkt niet alleen uit de veelbelovende recensies op Tripadvisor, maar ook uit de Deliveroo Pizza Contest 2019 waar SUGO de eerste plek bemachtigde. Nu SUGO vele h...

Opening Fastservice
Op dit nieuwe eetadresje in Maastricht draag je een slabber!

De hoofdstad van de zuidelijkste provincie van Nederland staat bekend om haar laissez-faire en bourgondische levensstijl. Het was dan ook geen moeilijk keuze voor spaghetticoncept BAVET waar in Nederland ze hun eerste vestiging zouden openen. Vanaf vandaag kan je op Markt 7 terecht voor een spaghett...

Lekkerste Lunchroombroodje Awards
Meld je aan voor het Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland 2020

In verband met de maatregelen om de verdere verspreiding van het coronavirus een halt toe te roepen, zijn horecagelegenheden gesloten geweest. Dat is heel vervelend voor jou als lunchroomondernemer, maar wat kun je beter doen om je naamsbekendheid en omzetkansen te vergroten dan meedoen met de wedst...

Awards Vega
Dit is het beste groentenrestaurant ter wereld

We’re Smart® Green Guide, dé referentie in de culinaire wereld van groenten, maakte op 21 september de beste groentenrestaurants én -bedrijven ter wereld bekend. La Distillerie (Château Bourglinster - Luxemburg) van groentenchef René Mathieu is uitgeroepen tot he...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: