Locatus en Yoghurt Barn starten samenwerking retailanalytics

6 november 2018 | Thijs Jacobs

Yoghurt Barn, inmiddels ’s werelds grootste out of home aanbieder van zuivel, heeft momenteel 10+ locaties in Nederland en nog vele in de planning. Als food-retailer van het jaar 2017 en scale-up van het jaar 2018 heeft het concept zich weten te bewijzen. De tijd is rijp voor verdere stappen. Dit vraagt om professionele retailanalytics.

Elke retailer die online aan consumenten verkoopt, heeft een schat aan informatie over deze klanten: op welke tijdstippen shoppen zij, welke producten vinden zijn nog meer interessant etc. Maar ook offline is veel informatie beschikbaar. Yoghurt Barn gaat daarom een samenwerking aan met Locatus, marktleider op het gebied van retailinformatie. Zij gaan samen informatie uit verschillende bronnen koppelen om ook tot optimale offline retailanalytics te komen. Zo wil Yoghurt Barn voor de huidige en de nieuwe vestigingen beter inzichten krijgen in het functioneren van de verkooppunten. Alle Yoghurt Barn vestigingen zullen uitgerust worden met een passantensensor en een deurteller van Locatus. Deze informatie wordt rechtstreeks gekoppeld aan de kassatransacties van

Yoghurt Barn

De offline retailanalytics analyseert hoeveel personen passeren, hoeveel hiervan naar binnen komen én wat ze dan kopen. Bovendien wordt deze data gekoppeld aan het weer en de weersverwachting. Deze gecombineerde informatie voorspelt dan vervolgens hoeveel mensen er morgen langs de vestigingen zullen lopen en wat zij zullen gaan kopen. Zo kan Yoghurt Barn derving minimaliseren en verkoop maximaliseren. Dit is slechts één van de toepassingen voor winkeloptimalisatie. Ook kan zo gemeten worden wat het effect is van bepaalde aanbiedingen. Komt dan een groter percentage van de passanten de winkel binnen?

Offline 

Offline is net zo belangrijk als online analytics, maar staat nog in de kinderschoenen. Yoghurt Barn en Locatus slaan de handen ineen om hier verandering in te brengen. Door deze retailanalytics op alle locaties toe te passen, ontstaat inzicht hoeveel omzet er op nieuwe locaties kan worden gehaald. Yoghurt Barn kijkt voor verdere expansie ook naar franchising. Met deze retailanalytics kan het bedrijf bovendien goed aan de nieuwe wetgeving voldoen, waarbij de franchisegever een accurate omzetschatting moet aanleveren aan de franchisegever.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Culinair Internationaal
Imperium Jamie Oliver staat op omvallen

Ne eerdere berichtgeving in de Britse media heeft het bedrijf van Jamie Oliver bevestigd dat uitstel van betaling is aangevraagd. Dikwijls is dit de voorbode van een faillissement. Het gaat in dit geval om 25 restaurants, waarvan 23 Jamie's Italian restaurants. De lijst wordt gecompleteerd door ...

Opening
Bagels & Beans tekent voor vestiging in het project FORUM Rotterdam

Bagels & Beans heeft onlangs een langjarige huurovereenkomst afgesloten met Multi Netherlands voor een vestiging in het project FORUM Rotterdam. FORUM Rotterdam is een project van Multi Netherlands. Het binnenstadproject is gesitueerd tussen de belangrijkste winkelstraten van Rotterdam en omvat ...

Lekkerste Lunchroombroodje Awards
Schrijf je in voor de wedstrijd Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland

Ga jij dit jaar met de eer strijken? Schrijf je dan nu in voor de award voor het Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland. Gebruik onderstaand invulformulier of stuur de receptuur, bereidingswijze, naam van de lunchroom en adres, de prijs van het gerecht op de kaart en een foto van het broodje per e...

Opening
Anne&Max opent tweede vestiging in Utrecht

De groei zit er goed in bij Anne&Max. Vijf jaar geleden opende Anne&Max haar eerste vestiging in Utrecht en nu komt de droom van een tweede vestiging in de prachtige stad dan eindelijk uit. De nieuwe vestiging zal haar deuren openen op 27 mei 2019 aan de mooie Burgemeester Reigerstraat 15. H...

Bezorgen Internationaal
Amazon investeert fors in Deliveroo

Vandaag maakt Deliveroo bekend dat Amazon een nieuwe gedeelde financieringsronde van USD 575 miljoen Series G leidt, naast bestaande investeerders T. Rowe Price, Fidelity Management & Research Company, en Greenoaks. Dit brengt het totaal van de investeringen in Deliveroo tot op heden op USD 1,53...

Hilton Events
Wereldrecordpoging Desembrood bakken ten bate van Against Cancer

Zondag 2 juni 2019 vindt de wereldrecordpoging Desembrood bakken plaats in Amsterdam. Hilton Amsterdam Airport Schiphol wordt omgetoverd tot de grootste pop-up desembakkerij van de wereld. Er zijn minimaal 500 mensen nodig waarbij er met duizend handen gelijktijdig desembrood gemaakt wordt om een of...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: