Interview: Winnaar Lekkerste Lunchroombroodje 2014

3 oktober 2017 | Roy Spijker

Eric Meertens, eigenaar van De Koffiepot in Hardenberg, is speciaal voor ons zijn kassasysteem ingedoken. Wat blijkt? Nog steeds is 'Feel the Veal' het bestverkochte broodje in de Hardenbergse Lunchroom. En dat drie jaar na het winnen van de award voor het 'Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland'!

LAATSTE KANS! JE KUNT NOG TOT VRIJDAG INSCHRIJVEN VOOR LEKKERSTE LUNCHROOMBROODJE 2017

We vragen Meertens of hij het broodje ook extra aandacht geeft. "Natuurlijk, het broodje staat prominent op de kaart. Voorop het menu zelfs, maar we zijn nu eenmaal trots op het winnen van de prijs en de gasten genieten er nog dagelijks van. We hebben van het prijswinnende broodje nu enkele varianten gemaakt, zoals die in de vorm van een sandwich. Die verkopen we met een mandje friet erbij, een topper!" 

Media-aandacht
Niet alleen Lunchroom bracht het nieuws van de winst. Eric: "RTL4 benaderde ons voor een item in het programma Tips & Travel. Dat was naar aanleiding van het winnen van de award. Aan de zaak hebben we verder sinds 2014 niet veel veranderd, aangezien we toen net een grote verbouwing achter de rug hadden. Qua omzet is er sindsdien wel heel veel veranderd, we kunnen met recht spreken van een enorme toename. Het assortiment is breder geworden en ook de situatie in het centrum is positief. We zien hier gelukkig een laag leegstandsniveau in de stad, ik schat een procent of vier, vijf."

Ontbijt en bezorgen
Niet alleen voor lunch ben je in De Koffiepot aan het goede adres, ook voor ontbijt kan men er nu terecht. "Ja, ontbijt is nieuw en loopt goed", vertelt Meertens. "Maar ook het bezorgen heeft een vlucht genomen. In 2014 waren we daar nog niet mee bezig, maar inmiddels gaat dat heel goed. We bezorgen voornamelijk bij bedrijven, maar in de praktijk zie ik dat veel particulieren ons nu ook hebben ontdekt. We doen dat wel heel lokaal, binnen een straal van vijf kilometer rondom Hardenberg."

Doe ook mee
Voor degenen die twijfelen of ze mee willen doen aan deze broodjeswedstrijd heeft Eric nog een boodschap: "Ik kan het iedereen aanraden. Het is een kleine moeite om mee te doen en het winnen van de prijs heeft ons ongelofelijk veel opgeleverd, zowel op het vlak van bekendheid als op het gebied van omzetontwikkeling. De omzet is gedurende de laatste drie jaar verdubbeld en we zitten nu op elf vaste krachten en twintig hulpkrachten."

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Achtergronden
Iens komt met eigen festival

IENS introduceert het eerste IENS Festival. Een unieke online campagne, waarbij restaurants bezoekers voordelig laten kennismaken met hun keuken en gastvrijheid. Van 26 oktober tot en met 30 november geven honderden restaurants in heel Nederland 50 procent korting op de gehele rekening aan gasten di...

Columns Starten in de horeca Ondernemen
Column Monique van Gevelt: Dertien in een dozijn

In de horeca vliegen de trends en concepten je om de oren. Iedereen wil een graantje meepikken als een trend of concept succesvol blijkt. En daarom verandert menig horecabedrijf weleens van concept of past op zijn minst het assortiment aan. Er verschijnt wat nieuws aan de horecahorizon en vervolgens...

Regelgeving
AirDnD weizigd naam op last van Airbnb

Het Nederlandse platform voor huiskamerrestaurant, AirDnD, heeft zijn naam veranderd in ShareDnD. De naamswijziging was nodig, omdat Airbnb dreigde met juridische stappen tegen de website. "We hebben besloten onze naam te veranderen, omdat wij als startende onderneming niet de financiël...

Vlees cijfers
Vleesverbruik niet verder gedaald

De daling in vleesverbruik heeft zich in 2016 niet doorgezet. Dat blijkt uit onderzoek van Wageningen Economic Research in opdracht van Wakker Dier. In 2016 verbruikte de Nederlander met ruim 76 kilo vrijwel evenveel vlees als in het jaar ervoor. Wakker Dier is bezorgd: “De huidige vleesconsum...

Horeca Opening
HMSHost zoekt stadscentrum Utrecht op en opent zaken

Na de luchthavens Amsterdam Airport Schiphol en Rotterdam The Hague Airport en Designer Outlet Roermond, maakt horeca-exploitant HMSHost International een strategische stap naar een stadscentrum. In de Stadskamer in het Utrechtse Hoog Catharijne opende HMSHost drie concepten; LEON, Comptoir Libanai...

Culinair Internationaal
10 restaurants om voor naar New York te reizen

Dat New York oneindig veel goede restaurants telt is geen geheim meer. In deze stad ontstaan food trends die over de hele wereld worden gekopieerd. Maar welke restaurants zijn nou echt de moeite waard en zo bijzonder om speciaal naar New York voor af te reizen? Foodies en lekkerbekken opgelet, deze ...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2017 - Uitgeverij PS

Uitgave door: