Interview: Winnaar Lekkerste Lunchroombroodje 2014

Auteur: Roy Spijker
Interview: Winnaar Lekkerste Lunchroombroodje 2014

Eric Meertens, eigenaar van De Koffiepot in Hardenberg, is speciaal voor ons zijn kassasysteem ingedoken. Wat blijkt? Nog steeds is 'Feel the Veal' het bestverkochte broodje in de Hardenbergse Lunchroom. En dat drie jaar na het winnen van de award voor het 'Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland'!

LAATSTE KANS! JE KUNT NOG TOT VRIJDAG INSCHRIJVEN VOOR LEKKERSTE LUNCHROOMBROODJE 2017

We vragen Meertens of hij het broodje ook extra aandacht geeft. "Natuurlijk, het broodje staat prominent op de kaart. Voorop het menu zelfs, maar we zijn nu eenmaal trots op het winnen van de prijs en de gasten genieten er nog dagelijks van. We hebben van het prijswinnende broodje nu enkele varianten gemaakt, zoals die in de vorm van een sandwich. Die verkopen we met een mandje friet erbij, een topper!" 

Media-aandacht
Niet alleen Lunchroom bracht het nieuws van de winst. Eric: "RTL4 benaderde ons voor een item in het programma Tips & Travel. Dat was naar aanleiding van het winnen van de award. Aan de zaak hebben we verder sinds 2014 niet veel veranderd, aangezien we toen net een grote verbouwing achter de rug hadden. Qua omzet is er sindsdien wel heel veel veranderd, we kunnen met recht spreken van een enorme toename. Het assortiment is breder geworden en ook de situatie in het centrum is positief. We zien hier gelukkig een laag leegstandsniveau in de stad, ik schat een procent of vier, vijf."

Ontbijt en bezorgen
Niet alleen voor lunch ben je in De Koffiepot aan het goede adres, ook voor ontbijt kan men er nu terecht. "Ja, ontbijt is nieuw en loopt goed", vertelt Meertens. "Maar ook het bezorgen heeft een vlucht genomen. In 2014 waren we daar nog niet mee bezig, maar inmiddels gaat dat heel goed. We bezorgen voornamelijk bij bedrijven, maar in de praktijk zie ik dat veel particulieren ons nu ook hebben ontdekt. We doen dat wel heel lokaal, binnen een straal van vijf kilometer rondom Hardenberg."

Doe ook mee
Voor degenen die twijfelen of ze mee willen doen aan deze broodjeswedstrijd heeft Eric nog een boodschap: "Ik kan het iedereen aanraden. Het is een kleine moeite om mee te doen en het winnen van de prijs heeft ons ongelofelijk veel opgeleverd, zowel op het vlak van bekendheid als op het gebied van omzetontwikkeling. De omzet is gedurende de laatste drie jaar verdubbeld en we zitten nu op elf vaste krachten en twintig hulpkrachten."

Overig nieuws