Interview: Winnaar Lekkerste Lunchroombroodje 2014

3 oktober 2017 | Roy Spijker

Eric Meertens, eigenaar van De Koffiepot in Hardenberg, is speciaal voor ons zijn kassasysteem ingedoken. Wat blijkt? Nog steeds is 'Feel the Veal' het bestverkochte broodje in de Hardenbergse Lunchroom. En dat drie jaar na het winnen van de award voor het 'Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland'!

LAATSTE KANS! JE KUNT NOG TOT VRIJDAG INSCHRIJVEN VOOR LEKKERSTE LUNCHROOMBROODJE 2017

We vragen Meertens of hij het broodje ook extra aandacht geeft. "Natuurlijk, het broodje staat prominent op de kaart. Voorop het menu zelfs, maar we zijn nu eenmaal trots op het winnen van de prijs en de gasten genieten er nog dagelijks van. We hebben van het prijswinnende broodje nu enkele varianten gemaakt, zoals die in de vorm van een sandwich. Die verkopen we met een mandje friet erbij, een topper!" 

Media-aandacht
Niet alleen Lunchroom bracht het nieuws van de winst. Eric: "RTL4 benaderde ons voor een item in het programma Tips & Travel. Dat was naar aanleiding van het winnen van de award. Aan de zaak hebben we verder sinds 2014 niet veel veranderd, aangezien we toen net een grote verbouwing achter de rug hadden. Qua omzet is er sindsdien wel heel veel veranderd, we kunnen met recht spreken van een enorme toename. Het assortiment is breder geworden en ook de situatie in het centrum is positief. We zien hier gelukkig een laag leegstandsniveau in de stad, ik schat een procent of vier, vijf."

Ontbijt en bezorgen
Niet alleen voor lunch ben je in De Koffiepot aan het goede adres, ook voor ontbijt kan men er nu terecht. "Ja, ontbijt is nieuw en loopt goed", vertelt Meertens. "Maar ook het bezorgen heeft een vlucht genomen. In 2014 waren we daar nog niet mee bezig, maar inmiddels gaat dat heel goed. We bezorgen voornamelijk bij bedrijven, maar in de praktijk zie ik dat veel particulieren ons nu ook hebben ontdekt. We doen dat wel heel lokaal, binnen een straal van vijf kilometer rondom Hardenberg."

Doe ook mee
Voor degenen die twijfelen of ze mee willen doen aan deze broodjeswedstrijd heeft Eric nog een boodschap: "Ik kan het iedereen aanraden. Het is een kleine moeite om mee te doen en het winnen van de prijs heeft ons ongelofelijk veel opgeleverd, zowel op het vlak van bekendheid als op het gebied van omzetontwikkeling. De omzet is gedurende de laatste drie jaar verdubbeld en we zitten nu op elf vaste krachten en twintig hulpkrachten."

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Ondernemen
Je eigen foodtruck beginnen? Dit moet je weten!

Een buurtfeest of festival is tegenwoordig niet meer compleet zonder foodtruck. Leuk om er af en toe een burger te bestellen, maar nóg leuker om er zelf één te beginnen. Gaat jouw ondernemershart er sneller van kloppen? Lees dan dit artikel vol handige tips voor het beginnen ...

Lunch Diner Opening
Nieuwe hotspot in Amsterdam-Noord [Foto's]

Bar-restaurant IJver heeft haar deuren voor gasten geopend op de NDSM-werf in Amsterdam Noord. Ruim een jaar lang liepen hier werklieden in en uit nadat er vijf jaar geleden de eerste plannen werden gemaakt. Het team, bestaande uit 5 jonge ambitieuze ondernemers, kan niet wachten om van deze feno...

Achtergronden Tech
Ook restaurants moeten innoveren: “Wie nu nog op papier werkt, loopt hopeloos achter”

Zelfs in onze sector, die op zich als vrij traditioneel te boek staat, maken we inmiddels gebruik van technologische hulpmiddelen. Het zijn babystapjes, toegegeven, maar wie anno nu de personeelsplanning nog in excel bijhoudt en de recepturen in een kladblok noteert, loopt hopeloos achter. Ik bev...

trends Koffie & thee
Dit zijn de actuele koffietrends en -ontwikkelingen

Technologische ontwikkelingen van koffiemachines Koffiemachines worden steeds geavanceerder. Door de automatisering en technologische ontwikkelingen wordt koffie alsmaar naar een hoger niveau getild zowel thuis, in de horeca als op de werkvloer. Aan de hand van recente voorbeelden laten we zien w...

Opening
Food & Wine bar Pierre Par CP gerestyled [foto's]

Op dinsdag 6 augustus opende food & wine bar Pierre par CP aan de Denneweg in Den Haag opnieuw haar deuren na een grote make over. Interieurontwerper Jeroen Smeele restylde de zaak in het hart van de Zuid-Hollandse hoofdstad. Met een bijzondere kaart maakt eigenaar Joey de Kruijf, samen met b...

Economie
Horeca telt veel snelgroeiende bedrijven

In 2018 waren er voor het eerst meer dan 10 duizend snelgroeiende bedrijven. Dit is 20 procent meer dan het vorige record uit 2017 toen er bijna 8 500 snelle groeiers waren. Dat meldt het CBS op basis van nieuwe cijfers over snelgroeiende bedrijven. Een bedrijf is een snelle groeier als het aanta...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: