Interview: Winnaar Lekkerste Lunchroombroodje 2014

3 oktober 2017 | Roy Spijker

Eric Meertens, eigenaar van De Koffiepot in Hardenberg, is speciaal voor ons zijn kassasysteem ingedoken. Wat blijkt? Nog steeds is 'Feel the Veal' het bestverkochte broodje in de Hardenbergse Lunchroom. En dat drie jaar na het winnen van de award voor het 'Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland'!

LAATSTE KANS! JE KUNT NOG TOT VRIJDAG INSCHRIJVEN VOOR LEKKERSTE LUNCHROOMBROODJE 2017

We vragen Meertens of hij het broodje ook extra aandacht geeft. "Natuurlijk, het broodje staat prominent op de kaart. Voorop het menu zelfs, maar we zijn nu eenmaal trots op het winnen van de prijs en de gasten genieten er nog dagelijks van. We hebben van het prijswinnende broodje nu enkele varianten gemaakt, zoals die in de vorm van een sandwich. Die verkopen we met een mandje friet erbij, een topper!" 

Media-aandacht
Niet alleen Lunchroom bracht het nieuws van de winst. Eric: "RTL4 benaderde ons voor een item in het programma Tips & Travel. Dat was naar aanleiding van het winnen van de award. Aan de zaak hebben we verder sinds 2014 niet veel veranderd, aangezien we toen net een grote verbouwing achter de rug hadden. Qua omzet is er sindsdien wel heel veel veranderd, we kunnen met recht spreken van een enorme toename. Het assortiment is breder geworden en ook de situatie in het centrum is positief. We zien hier gelukkig een laag leegstandsniveau in de stad, ik schat een procent of vier, vijf."

Ontbijt en bezorgen
Niet alleen voor lunch ben je in De Koffiepot aan het goede adres, ook voor ontbijt kan men er nu terecht. "Ja, ontbijt is nieuw en loopt goed", vertelt Meertens. "Maar ook het bezorgen heeft een vlucht genomen. In 2014 waren we daar nog niet mee bezig, maar inmiddels gaat dat heel goed. We bezorgen voornamelijk bij bedrijven, maar in de praktijk zie ik dat veel particulieren ons nu ook hebben ontdekt. We doen dat wel heel lokaal, binnen een straal van vijf kilometer rondom Hardenberg."

Doe ook mee
Voor degenen die twijfelen of ze mee willen doen aan deze broodjeswedstrijd heeft Eric nog een boodschap: "Ik kan het iedereen aanraden. Het is een kleine moeite om mee te doen en het winnen van de prijs heeft ons ongelofelijk veel opgeleverd, zowel op het vlak van bekendheid als op het gebied van omzetontwikkeling. De omzet is gedurende de laatste drie jaar verdubbeld en we zitten nu op elf vaste krachten en twintig hulpkrachten."

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Utrecht CityTrip
CityTrip Utrecht: interview HMSHost op Hoog Catharijne

De verf is er net droog, maar HMSHost International heeft het gepresteerd om in Utrecht op Hoog Catharijne enkele horecaconcepten neer te zetten die je het gevoel geven dat ze er al langere tijd zijn. Alles klopt er, zo lijkt het. Dat is op zich niet heel vreemd, want zowel het concept LEON als Comp...

Opening
Zesde vestiging in nieuwe stijl van Kwalitaria geopend

Eigenaar Guido Zonnenberg en bedrijfsleider Assad Yousufzai hebben dit weekend de deuren van Kwalitaria Délifrance Bennekom geopend. Dit is de zesde vestiging in de nieuwste stijl van Kwalitaria. Zaterdag 3 februari wordt de opening gevierd met leuke aanbiedingen en gratis friet voor buurtbew...

Opening Fastfood
Taco Bell opent 21 december in Breda

Na eerdere openingen in Eindhoven en Tilburg komt Taco Bell, ’s werelds grootste Mexicaans-geïnspireerde restaurantketen, met een derde vestiging in Nederland. Het nieuwe restaurant is gevestigd op Centraal Station in Breda en opent 21 december haar deuren. De eerste 100 klanten worden be...

Bezorgen
Thuisbezorgd: 'Sneeuwval zorgt voor topdrukte en lange levertijden' 

In deze tijd van het jaar is het over het algemeen al drukker bij Thuisbezorgd.nl. Door de sneeuwval van gisteren en vandaag is er een piek in het aantal bezoekers op de website en via de app. Veel mensen besluiten thuis te blijven en hun favoriete eten via Thuisbezorgd.nl te bestellen. Hierdoo...

Events
Chiapas Taco Cartel nodigt vluchtelingen uit op Kerstavond

Recentelijk lanceerde Chiapas Taco Cartel haar tweede vestiging in Den Haag. Na Amsterdam, opende het Mexicaanse streetfood concept in het Haagse Zeeheldenkwartier een sfeervol restaurant met een eigentijdse Latijn Amerikaanse touch. Het restaurant heeft als motto; Chiapas is voor iedereen. En gehee...

Utrecht CityTrip
CityTrip Utrecht: Interview 30ml Coffee Roasters Koffiebar

Kwaliteit van koffie verschilt sterk De koffie is in de horeca niet overal van goede kwaliteit volgens de koffiefanaat. "Met alle respect; de koffie die je bij de groothandel koopt, is maanden geleden ingepakt. Die van ons is slechts hooguit een paar dagen voor levering gebrand. Dat is een were...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2017 - Uitgeverij PS

Uitgave door: