Interview: Wendie de Roos

17 april 2010 |
Interview: Wendie de Roos<

Het naambordje van Lunchroom Central Park doet al gauw denken aan de populaire tv-serie Friends. Na een weekje New York komt Wendie de Roos thuis met een nieuw idee: Apeldoorn krijgt een lunchroom met een metropoliskarakter. Net zoals lunchroom Central Perk uit de serie moet het een bruisende zaak worden met goede koffie en Amerikaanse producten. Dit jaar viert Central Park haar vijfde verjaardag.

Zeven dagen per week staat eigenaresse Wendie de Roos stralend in haar zaak. “Zoals deze lunchroom is, zo ben ik zelf”, vertelt ze enthousiast. Met een grote kroonluchter aan het plafond, diverse houten stoelen en overal prullaria staat de zaak al snel vol. De lunchroom, gevestigd in een monumentaal pand, is uitnodigend. Zelf omschrijft ze het als “ordelijke chaos”. Deze chaos verandert met de dag, aangezien alle spullen in Central Park – dus ook het meubilair – te koop zijn. “Het meubilair is van Kieveen en staat bij ons in de zaak tentoongesteld. Zo snijdt het mes aan twee kanten en deze afspraak zorgt ervoor dat onze zaak geen dag hetzelfde is.” En dat is nu juist waar Roos van houdt: diversiteit. De kleurrijke zaak beschikt over ongeveer 35 zitplaatsen, exclusief een terras van 40 stoelen. “Het is wel eens gebeurd dat gasten op een drukke zaterdagmiddag een tafel en een paar stoelen wilden kopen. Dan zitten we opeens met een paar couverts minder, want zo is het concept. Maar goed, dat weet je van tevoren als je hieraan begint. Je krijgt er veel voor terug: ik hoef nooit na te denken over nieuw meubilair, dat wordt gratis geleverd.”

“Tijdens een vakantie in New York kwam ik erachter dat ik veel miste in Apeldoorn. Veel lunchrooms lijken op elkaar en mensen bestellen uit gewoonte al snel een broodje gezond of een tosti. Vanaf het begin wist ik: dat ga ik anders doen.” Daarom stonden er vijf jaar geleden alleen maar bagels op de menukaart van Central Park. “In Apeldoorn hadden ze nog nooit gehoord van een bagel. Maar verbaas je of niet – niemand vroeg om een tosti”, vertelt Wendie de Roos. De bagel roept bij de eigenaresse veel herinneringen op. “Het broodje staat voor mij voor Amerikaanse vrijheid. Afgezien daarvan vind ik de bagel erg smaakvol en zeer geschikt voor een leuke presentatie op het bord.”

Lees het volledige interview in dit nummer van Lunchroom

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Video
Op reportage: Eetcafé De Poort

Net buiten het centrum van Utrecht staat het gezellige eetcafé De Poort. Iedereen die in Utrecht woont kent dit café en komen er ook regelmatig. De Poort zorgt voor een uniek huiskamergevoel waar je kan uitrusten, bijkletsen en lekker eten en drinken. "Onze naam komt doordat ...

Video
Op Reportage: Brownies&downieS Harderwijk

Brownies&downieS... Een concept waar Pernilla Spijker uit Ermelo wel blij van werd. “Ik studeerde commerciële economie aan Windesheim in Zwolle. Ik had geen idee wat ik na de studie wilde doen. Een kantoorbaan is niks voor mij maar ik wilde graag iets voor mijzelf beginnen", aldu...

Video
Op Reportage: Panino di Pino

Simone Prestifilippo is samen met haar man Michael eigenaar van de lunchroom Panino di Pino. Panino di pino is een lunchroom waar de moderne Italiaanse sfeer samen met de heerlijke broodjes, Pasta’s en sorbetijs in het centraal staat. Panino di Pino is opgericht door de schoonvader van Sim...

Personalia Fastservice
Domino's krijgt Nederlandse CEO voor Europa

Domino's Pizza Enterprises Limited (ASX: DMP), moederorganisatie van Domino’s pizza Nederland publiceerde deze week haar halfjaarcijfers. In Europa realiseerde Domino’s een sterke omzetgroei van +9,4% tot €382,8m (+5,0% SSS) en een EBITDA €29,4m (+15,6%). Daarnaast opende D...

Video
Op Reportage: Het nieuwe Olivier

Brasserie Olivier in Bilthoven is met haar 37 jaar een van de oudste eetgelegenheden in het dorp. Sinds een half jaar is Olivier verhuisd naar een nieuwe locatie. En daar horen veranderingen bij. Eigenaresse Myrna Janssen vertelt trots haar verhaal. ‘’We zijn verhuisd naar de meest ce...

Bezorgen Achtergronden
Brabanders eten vooral kip met carnaval 

Brabantse carnavalsvierders eten graag kip. Dat blijkt uit cijfers van maaltijdplatform Deliveroo. Op basis van data van de carnavalsdagen afgelopen jaren bekeek het bedrijf waar zij tijdens carnaval een piek in bestellingen kunnen verwachten, en waar de feestgangers per stad het meest zin in hebben...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: