IJsproducent richt zich op crowdfunding

10 oktober 2012 |
IJsproducent richt zich op crowdfunding<

Crowdfunding is een nieuwe manier van financiering door het vinden van investeerders via internet. Ook ijsproducent Professor Grunschnabel is voor.

Groei vraagt investering
De Alkmaarse ijsproducent werkt aan professionalisering en internationale expansie. Omdat de groei om investeringen vraagt, is Professor Grunschnabel één van de innovatieve bedrijven die deelnemen aan Oneplanetcrowd, het eerste Nederlandse crowdfunding platform voor duurzame producten en diensten.

Victoria Koblenko
Vandaag, de dag van de duurzaamheid, vindt in Amsterdam de lancering plaats door Victoria Koblenko. Iedere consument is een potentiële investeerder op Oneplanetcrowd. Het geïnvesteerde bedrag wordt terugbetaald met rente, óf in de vorm van producten.

Nieuwe ijsbekers
Om nog beter op de groeiende vraag te kunnen
inspelen, heeft Professor Grunschnabel geïnvesteerd in het vergroten van de productiecapaciteit, zonder
concessies aan de hoge kwaliteit. In augustus introduceerde de ijsproducent nieuwe full colour ijsbekers.

Over Oneplanetcrowd
Minstens tien ondernemers gaan op 10 oktober van start met hun campagne via Oneplanetcrowd.nl. Ze stellen als doel om een bedrag op te halen tussen de €10.000 en €50.000. Wordt het doelbedrag gehaald, dan krijgen de investeerders uit de crowd hun inleg terug in producten en/of met een gunstige rente. Naast groeifinanciering levert een campagne op Oneplanetcrowd ondernemers nog veel meer op: naamsbekendheid, marketing en munitie voor grotere afnemers en financiers.

Myrtille Vromans

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Food Achtergronden
Onderzoek: gebruik jij convenience in de keuken?

Graag je aandacht voor dit leuke onderzoek, waarvan we de resultaten binnenkort publiceren. We willen graag weten of jij in je zaak convenience - of gemaksproducten (feitelijk zijn ze hetzelfde) gebruikt. De trend is ambachtelijk en lokaal, maar in hoeverre uit zich dat in de praktijk? Is enkel werk...

Amsterdam Opening
Coffeecompany opent nieuw filiaal aan Bos en Lommerplein

Coffeecompany opent in mei zijn deuren aan het Amsterdamse Bos en Lommerplein. Het is de eerste nieuwe huurder sinds het plein in handen is van Propertize. De koffieketen betrekt het pand van 133 vierkante meter aan de rechterkant van de trap die vanaf de Bos en Lommerweg naar het plein toe leidt. ...

Video
"We bakken 10.000 American pancakes per jaar

The Blueberry is een Amerikaanse lunchroom gevestigd op twee plekken in Amersfoort. De vestiging op Emiclaerhof in Amersfoort-Noord bevat zo’n 70 binnen- en 60 buitenzitplaatsen. Door het hippe en stijlvolle interieur voelt het echt alsof je in Amerika zit. De doelgroep wisselt per locatie,...

Video
Reportage: Brasserie De Haven verbindt jong en oud 

De laatste jaren heeft er in de zorgsector een verschuiving plaats gevonden. Steeds meer mensen moeten langer thuis wonen. “Om die doelgroep in huis te krijgen, moet je ze op een of andere manier lokken en met ze verbinden", vertelt gastheer Arthur Karstens. Zorgcentrum De Haven in Bun...

Video
Op reportage: Eetcafé De Poort

Net buiten het centrum van Utrecht staat het gezellige eetcafé De Poort. Iedereen die in Utrecht woont kent dit café en komen er ook regelmatig. De Poort zorgt voor een uniek huiskamergevoel waar je kan uitrusten, bijkletsen en lekker eten en drinken. "Onze naam komt doordat ...

Video
Op Reportage: Brownies&downieS Harderwijk

Brownies&downieS... Een concept waar Pernilla Spijker uit Ermelo wel blij van werd. “Ik studeerde commerciële economie aan Windesheim in Zwolle. Ik had geen idee wat ik na de studie wilde doen. Een kantoorbaan is niks voor mij maar ik wilde graag iets voor mijzelf beginnen", aldu...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: