IJsfondue: nieuwste horecatrend?

12 juli 2011
IJsfondue: nieuwste horecatrend?

Sinds kort bestaat er fondue 2.0. Ice fondue is een nieuw tafelritueel dat is bedacht door Koen 'Icewizard' Gillis. Door te 'fonduen' in vloeibare stikstof van -196 graden Celsius verdwijnt het oubollige imago in ieder geval als sneeuw voor de zon.

Gasten kunnen van fruit zelf ijs-tapas maken door het eten vijf tellen in de rokende stikstof te dopen, al of niet gecombineerd met warme chocolade en slagroom.

*Veel publiek, enthousiaste reacties*
Als eigenaar van het Leidse éénmansbedrijf Business Edge bedenkt Koen Gillis innovatieve marketingconcepten. Onder de naam 'Icewizard' maakte hij voor bedrijven op beurzen en evenementen met vloeibare stikstof ter plekke ijs-tapas om publiek te trekken. De enthousiaste reacties leidden tot de volgende stap: het ontwikkelen en aanbieden van ice fondue als totaalconcept voor de horeca.

*Michelinzaken al fan*
De Icewizard richt zich op de betere restaurants, omdat ice fondue daar volgens Gillis het beste past. De praktijk bewijst zijn gelijk. Onder de restaurants die het concept al hebben aangeschaft zijn er zelfs met een Michelinster, waaronder De Lindehof uit Nuenen. Gillis: “Dit kan weleens de nieuwste trend in de betere horeca worden.” Binnen het totaalconcept past dat Icewizard ook de stikstof levert aan restaurants, dat kan in de vorm van een abonnement.

*Helpende handen*
Gillis heeft de ice fondue ontwikkeld met ondersteuning en subsidie van het Zuid-Hollandse project KennisNetwerken van Syntens en de Kennisalliantie.

~Frank Lindner~

Overig nieuws