Hutten uitgeroepen tot beste bedrijfscateraar

22 november 2016 | Jorien Slager

Hutten is door Foodstep uitgeroepen tot beste bedrijfscateraar in het Nationaal Catering Onderzoek. De dienstverlening van Hutten krijgt van de gasten een gemiddelde waardering van 7,8. Aan het Nationaal Catering Onderzoek 2016-2017 van Foodstep werkten ruim 12.500 consumenten mee.

Hutten beschikt over opvallend veel fans volgens Foodstep. Verreweg de meeste bedrijfscateraars krijgen een negatieve NPS-score van hun gasten. Met een score van + 15 steekt Hutten daar met kop en schouders bovenuit. De NPS-score is de Net Promoter Score en drukt de loyaliteit van de gasten uit. Het geeft antwoord op de vraag: zou jij als gast deze cateraar aanbevelen?

Gasten kunnen een waardering geven tussen 0 en 10. De antwoorden zijn verdeeld in drie groepen: het percentage criticasters die een 6 of lager geven, de passief tevredenen die een score geven van een 7 of 8 en het percentage van promoters die een 9 of 10 geven. Voor de NPS-score wordt het percentage criticasters afgetrokken van het percentage promoters. Het landelijk branchegemiddelde ligt op - 9. “Als we de verschillende cateraars vergelijken, slaat de gezonde en vitale aanpak van Hutten het beste aan. Deze cateraar staat met afstand bovenaan op de ladder van de Net Promotor Score.

Hutten weet haar gast te raken en verbondenheid te creëren. Voor Hutten draait het erom van betekenis te zijn", aldus Foodstep. Over de hele linie (assortiment, prijsstelling, kwaliteit, lunchruimte) laat Hutten een positief verschil zien met de overige Nederlandse branchegenoten. Zo geeft 60 % van de gasten Hutten een 8+ als tevredenheidsscore, het landelijk gemiddelde is 41 %.

Millennials zetten in op variatie en smaak

Uit het onderzoek komt verder naar voren dat er de komende jaren flinke verschuivingen gaan plaatsvinden in de cateringwereld. Verantwoord eten en drinken en vitaliteit winnen langzaam aan terrein in de bedrijfsrestaurants. Zo geeft ruim 60% (zo'n 2,5 miljoen medewerkers) aan open te staan voor gezond eten en drinken. Maar deze tendens krijgt pas echt een boost als de Millennials de komende jaren instromen in het bedrijfsleven. Deze zelfbewuste generatie wil een gevarieerd aanbod van smaakvol eten. Geen anoniem bulkvoedsel, maar eten en drinken met een identiteit.

Hutten juicht deze ontwikkeling toe. Het leidt tot een grotere transparantie, een kortere afstand in de keten en een hernieuwde aandacht voor smaak en de waarde van voeding. Precies die dingen waar Hutten voor staat met haar huislabel De Guijt. Daarvoor gingen we in 2009 al helemaal terug in de keten om de herkomst van onze producten te herleiden. Het resulteerde in een samenwerking met meer dan veertig lokale boeren en telers. Met deze producten koken wij in onze eigen keuken op het Hutten Culinair Centrum op ambachtelijke wijze. Met onze producten van huislabel De Guijt geven we onze gasten elke dag de kans een bewuste en duurzame keuze te maken.

Foodstep biedt inzicht in de foodservicemarkt, door marktinformatie te verzamelen, vertalen en verrijken. Het bedrijf is gespecialiseerd in onder meer data-analyse en marktonderzoek onder eindverbruikers en consumenten.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Digitaal Ondernemen
Alles over digitaal ondernemen in je lunchzaak

De horeca is dicht. Dat betekent niet dat er niets gebeurt. Afhalen, bezorgen, pakketten samenstellen, online kookcursussen en bierproeverijn organiseren: De horeca staat verre van stil. Het digitale landschap geeft de horeca op dit moment de tools in handen om omzet te genereren. Nu fysiek conta ...

Economie Coronacrisis
Horecapersoneel slachtoffer van coronacrisis

Horeca- en cateringbedrijven ervaren pittige tijden. Tegen de stroom in proberen ze omzet te draaien en bezoekers aan te trekken. Dit blijkt uit onderzoek van Foodservice Community en GROUP7 onder bijna 600 horeca-, fastservice- (dit zijn broodjeszaken en frituren) en cateringprofessionals, dat tuss ...

Achtergronden
Zonder horeca blijven er maar weinig openbare toiletten over

Op 19 november was het Wereld Toiletdag. Een dag waarop de app HogeNood samen met de Maag Lever Darm Stichting in kaart brengt wat de meest toiletvriendelijke gemeenten van Nederland zijn. De jaarlijkse ranking laat drastische verschillen zien met en zonder horeca, want zoals jullie weten is de hore ...

Financieel Ondernemen
Aftrekbare kosten in je lunchzaak

Als ondernemer maakt u het hele jaar door kosten. Van de meeste kosten is het duidelijk dat u deze kunt aftrekken van uw winst. Denk bijvoorbeeld aan de huur van de ruimte voor uw restaurant. Er zijn echter ook kosten waarbij dit minder voor de hand ligt, zoals de kosten voor werkkleding of een maal ...

Interview
Bedrijfspaspoort: Brood en Zoets

Hoe zou jij je lunchroom omschrijven? "Een beetje een tweede huiskamer voor heel veel mensen. Er komen hier veel vaste gasten, en veel mensen uit de buurt die gezellig voor een kopje koffie of een praatje komen. We zijn een van de weinige die zo vroeg open zijn in de stad, dus er komen dan o ...

Opening
Dunkin’ opent Pop up Store in Amsterdam The Style Outlet

Koffie- en donutgigant Dunkin’ opent haar deuren in Halfweg. Na het succes van de vestigingen die in de overige outlets in Nederland gevestigd zijn kon een Vestiging in de Amsterdamse The Style Outlet niet uitblijven. Trost zijn we dat we in dit mooie project onze nieuwste concept van Dunkin&r ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: