Hutten uitgeroepen tot beste bedrijfscateraar

22 november 2016 | Jorien Slager

Hutten is door Foodstep uitgeroepen tot beste bedrijfscateraar in het Nationaal Catering Onderzoek. De dienstverlening van Hutten krijgt van de gasten een gemiddelde waardering van 7,8. Aan het Nationaal Catering Onderzoek 2016-2017 van Foodstep werkten ruim 12.500 consumenten mee.

Hutten beschikt over opvallend veel fans volgens Foodstep. Verreweg de meeste bedrijfscateraars krijgen een negatieve NPS-score van hun gasten. Met een score van + 15 steekt Hutten daar met kop en schouders bovenuit. De NPS-score is de Net Promoter Score en drukt de loyaliteit van de gasten uit. Het geeft antwoord op de vraag: zou jij als gast deze cateraar aanbevelen?

Gasten kunnen een waardering geven tussen 0 en 10. De antwoorden zijn verdeeld in drie groepen: het percentage criticasters die een 6 of lager geven, de passief tevredenen die een score geven van een 7 of 8 en het percentage van promoters die een 9 of 10 geven. Voor de NPS-score wordt het percentage criticasters afgetrokken van het percentage promoters. Het landelijk branchegemiddelde ligt op - 9. “Als we de verschillende cateraars vergelijken, slaat de gezonde en vitale aanpak van Hutten het beste aan. Deze cateraar staat met afstand bovenaan op de ladder van de Net Promotor Score.

Hutten weet haar gast te raken en verbondenheid te creëren. Voor Hutten draait het erom van betekenis te zijn", aldus Foodstep. Over de hele linie (assortiment, prijsstelling, kwaliteit, lunchruimte) laat Hutten een positief verschil zien met de overige Nederlandse branchegenoten. Zo geeft 60 % van de gasten Hutten een 8+ als tevredenheidsscore, het landelijk gemiddelde is 41 %.

Millennials zetten in op variatie en smaak

Uit het onderzoek komt verder naar voren dat er de komende jaren flinke verschuivingen gaan plaatsvinden in de cateringwereld. Verantwoord eten en drinken en vitaliteit winnen langzaam aan terrein in de bedrijfsrestaurants. Zo geeft ruim 60% (zo'n 2,5 miljoen medewerkers) aan open te staan voor gezond eten en drinken. Maar deze tendens krijgt pas echt een boost als de Millennials de komende jaren instromen in het bedrijfsleven. Deze zelfbewuste generatie wil een gevarieerd aanbod van smaakvol eten. Geen anoniem bulkvoedsel, maar eten en drinken met een identiteit.

Hutten juicht deze ontwikkeling toe. Het leidt tot een grotere transparantie, een kortere afstand in de keten en een hernieuwde aandacht voor smaak en de waarde van voeding. Precies die dingen waar Hutten voor staat met haar huislabel De Guijt. Daarvoor gingen we in 2009 al helemaal terug in de keten om de herkomst van onze producten te herleiden. Het resulteerde in een samenwerking met meer dan veertig lokale boeren en telers. Met deze producten koken wij in onze eigen keuken op het Hutten Culinair Centrum op ambachtelijke wijze. Met onze producten van huislabel De Guijt geven we onze gasten elke dag de kans een bewuste en duurzame keuze te maken.

Foodstep biedt inzicht in de foodservicemarkt, door marktinformatie te verzamelen, vertalen en verrijken. Het bedrijf is gespecialiseerd in onder meer data-analyse en marktonderzoek onder eindverbruikers en consumenten.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Interview Longread
Het succesverhaal van Brownies&downieS: 'Eind dit jaar hebben we 57 lunchzaken'

In zeven jaar tijd van twee naar vijfenvijftig vestigingen. Thijs Swinkels, oprichter van Brownies&downieS, geniet nog steeds van de olievlek die zich vanuit het Brabantse Veghel heeft weten te verspreiden naar de rest van Nederland. Een mooie prestatie voor iemand die eigenlijk alleen maar werk...

Vega
Nieuw vegetarisch keurmerk voor restaurants

Dinsdag 12 november is het eerste echte vegetarische keurmerk voor restaurants gelanceerd. Het LEKKER VEGA Keurmerk is een initiatief van de Vegetariërsbond en doet met zijn indeling in niveaus recht aan het veelzijdige vega-aanbod in de Nederlandse horeca. Een win-win situatie voor restaurant ...

Koffie & thee Achtergronden
App spaarder 'wint' reis naar Italië bij Doppio Espresso

In september 2018 was de lancering van de Mijn Doppio App. Gasten van Doppio Espresso kunnen middels de app sparen voor gratis koffie, patisserie, lunch en als ultieme spaardoel een reis naar Milaan. In 2019 is het zover, de eerste gasten hebben 5000 punten bij elkaar gespaard. De trouwe gast van...

Opening Den Haag
STAN&CO Den Haag gaat bijna open

Na een rigoureuze verbouwing van een jaar is STAN&CO Den Haag bijna klaar voor de opening. In het pand aan het Buitenhof wordt de laatste hand gelegd aan een bar-restaurant waar gasten gedurende de hele dag en avond terecht kunnen voor ontbijt, lunch, borrel en diner. De nieuwe gevel is voorzien...

Opening Rotterdam
Tweede Bagels & Beans aGoGo verovert Rotterdam

Binnenkort klotst de bagelliefde over de randen van de Koopgoot: woensdag 20 november opent Bagels & Beans de sluizen van bagels, koffie en geluk in FORUM Rotterdam. Op de eerste verdieping komt de vertrouwde Bagels & Beans, de begane grond is gereserveerd voor Bagels & Beans aGoGo. De t...

Wet- en regelgeving
Loondoorbetaling bij ziekte en re-integratie wordt duidelijker

Veel werkgevers in de horeca hebben moeite met de verplichting om het loon door te betalen van zieke werknemers. Ook zijn zij verantwoordelijk voor de re-integratie, al zijn zij zich daar vaak niet van bewust. Om werkgevers te ontzorgen, komt er per 1 januari 2020 een nieuw pakket aan maatregelen...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: