Hungry.nl groeit met 65 procent

31 oktober 2017 | Roy Spijker

Twee jaar na de lancering van Hungry.nl, is de lean and mean maaltijdbezorgsite een geduchte speler binnen de Nederlandse take-away markt. Het bedrijf hanteert een sympathiek verdienmodel wat past bij de huidige markt, met lage commissie (7%) op bestellingen krijgen restaurants en consumenten meer waar voor hun geld. Een strategie die werkt; tussen 1 september 2016 en 1 september 2017 heeft Hungry.nl 65 procent groei doorgemaakt ten opzichte van het jaar daarvoor. Daarmee is Hungry.nl de onbetwiste nr. 2 binnen de traditionele take-away markt.

Momenteel bieden meer dan 2.500 restaurants maaltijden aan via het platform. Recentelijk heeft Hungry Group een investering van 4 miljoen euro ontvangen, wat gebruikt wordt om door te groeien in de huidige markt en de dienstverlening te verbeteren.

Groei op basis van data
Achter de schermen heeft Hungry.nl veel kennis beschikbaar om groei verder te stimuleren. Het platform draait op de techniek van partner Delivery Hero; actief in meer dan 40 landen en met 150.000+ aangesloten maaltijdaanbieders het grootse restaurantnetwerk ter wereld. Hungry.nl profiteert hiervan en zet de beschikbare data in om op effectieve wijze groei te realiseren. De afgelopen maanden hebben consumenten Hungry.nl op verschillende manieren zien veranderen. Dankzij verbeterde betaalmogelijkheden is de app gebruiksvriendelijker geworden en krijgen gebruikers sinds kort een melding wanneer restaurants in de buurt speciale aanbiedingen hebben. De desktopsite heeft ook nieuwe functionaliteiten gekregen. Zo is het nu mogelijk om als groep een bestelling te plaatsen. Door een group-order link aan te maken en onderling te delen, kan iedereen zijn/haar voorkeur binnen een bestelling aangeven. 

Sustainable businessmodel
Het Deense moederbedrijf, Hungry Group, laat zien dat het mogelijk is om met lage commissie sustainable te zijn. Drie jaar na de introductie van Hungry.dk draait de service sinds 2016 break even in Denemarken. Volgens Morten Larsen, CEO, Hungry Group, biedt dit voorbeeld perspectief voor de Nederlandse markt: ‘Andere aanbieders vragen hoge commissies en richten zich veelal op consumenten in grote steden. Op het moment winnen wij juist terrein in kleinere studentensteden als Groningen en Delft. Deze steden zijn een belangrijk onderdeel van onze groeistrategie.’ De komende tijd zal Hungry.nl gestaag moeten blijven groeien om de ambities waar te kunnen maken. Larsen zegt hierover: ‘Dankzij de recente investering in Hungry Group kunnen wij de komende tijd aan de slag om onze positie binnen de markt te versterken en onze dienstverlening verder te optimaliseren.’

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Video
Op reportage: Eetcafé De Poort

Net buiten het centrum van Utrecht staat het gezellige eetcafé De Poort. Iedereen die in Utrecht woont kent dit café en komen er ook regelmatig. De Poort zorgt voor een uniek huiskamergevoel waar je kan uitrusten, bijkletsen en lekker eten en drinken. "Onze naam komt doordat ...

Video
Op Reportage: Brownies&downieS Harderwijk

Brownies&downieS... Een concept waar Pernilla Spijker uit Ermelo wel blij van werd. “Ik studeerde commerciële economie aan Windesheim in Zwolle. Ik had geen idee wat ik na de studie wilde doen. Een kantoorbaan is niks voor mij maar ik wilde graag iets voor mijzelf beginnen", aldu...

Video
Op Reportage: Panino di Pino

Simone Prestifilippo is samen met haar man Michael eigenaar van de lunchroom Panino di Pino. Panino di pino is een lunchroom waar de moderne Italiaanse sfeer samen met de heerlijke broodjes, Pasta’s en sorbetijs in het centraal staat. Panino di Pino is opgericht door de schoonvader van Sim...

Personalia Fastservice
Domino's krijgt Nederlandse CEO voor Europa

Domino's Pizza Enterprises Limited (ASX: DMP), moederorganisatie van Domino’s pizza Nederland publiceerde deze week haar halfjaarcijfers. In Europa realiseerde Domino’s een sterke omzetgroei van +9,4% tot €382,8m (+5,0% SSS) en een EBITDA €29,4m (+15,6%). Daarnaast opende D...

Video
Op Reportage: Het nieuwe Olivier

Brasserie Olivier in Bilthoven is met haar 37 jaar een van de oudste eetgelegenheden in het dorp. Sinds een half jaar is Olivier verhuisd naar een nieuwe locatie. En daar horen veranderingen bij. Eigenaresse Myrna Janssen vertelt trots haar verhaal. ‘’We zijn verhuisd naar de meest ce...

Bezorgen Achtergronden
Brabanders eten vooral kip met carnaval 

Brabantse carnavalsvierders eten graag kip. Dat blijkt uit cijfers van maaltijdplatform Deliveroo. Op basis van data van de carnavalsdagen afgelopen jaren bekeek het bedrijf waar zij tijdens carnaval een piek in bestellingen kunnen verwachten, en waar de feestgangers per stad het meest zin in hebben...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: