Hungry.nl groeit met 65 procent

31 oktober 2017 | Roy Spijker

Twee jaar na de lancering van Hungry.nl, is de lean and mean maaltijdbezorgsite een geduchte speler binnen de Nederlandse take-away markt. Het bedrijf hanteert een sympathiek verdienmodel wat past bij de huidige markt, met lage commissie (7%) op bestellingen krijgen restaurants en consumenten meer waar voor hun geld. Een strategie die werkt; tussen 1 september 2016 en 1 september 2017 heeft Hungry.nl 65 procent groei doorgemaakt ten opzichte van het jaar daarvoor. Daarmee is Hungry.nl de onbetwiste nr. 2 binnen de traditionele take-away markt.

Momenteel bieden meer dan 2.500 restaurants maaltijden aan via het platform. Recentelijk heeft Hungry Group een investering van 4 miljoen euro ontvangen, wat gebruikt wordt om door te groeien in de huidige markt en de dienstverlening te verbeteren.

Groei op basis van data
Achter de schermen heeft Hungry.nl veel kennis beschikbaar om groei verder te stimuleren. Het platform draait op de techniek van partner Delivery Hero; actief in meer dan 40 landen en met 150.000+ aangesloten maaltijdaanbieders het grootse restaurantnetwerk ter wereld. Hungry.nl profiteert hiervan en zet de beschikbare data in om op effectieve wijze groei te realiseren. De afgelopen maanden hebben consumenten Hungry.nl op verschillende manieren zien veranderen. Dankzij verbeterde betaalmogelijkheden is de app gebruiksvriendelijker geworden en krijgen gebruikers sinds kort een melding wanneer restaurants in de buurt speciale aanbiedingen hebben. De desktopsite heeft ook nieuwe functionaliteiten gekregen. Zo is het nu mogelijk om als groep een bestelling te plaatsen. Door een group-order link aan te maken en onderling te delen, kan iedereen zijn/haar voorkeur binnen een bestelling aangeven. 

Sustainable businessmodel
Het Deense moederbedrijf, Hungry Group, laat zien dat het mogelijk is om met lage commissie sustainable te zijn. Drie jaar na de introductie van Hungry.dk draait de service sinds 2016 break even in Denemarken. Volgens Morten Larsen, CEO, Hungry Group, biedt dit voorbeeld perspectief voor de Nederlandse markt: ‘Andere aanbieders vragen hoge commissies en richten zich veelal op consumenten in grote steden. Op het moment winnen wij juist terrein in kleinere studentensteden als Groningen en Delft. Deze steden zijn een belangrijk onderdeel van onze groeistrategie.’ De komende tijd zal Hungry.nl gestaag moeten blijven groeien om de ambities waar te kunnen maken. Larsen zegt hierover: ‘Dankzij de recente investering in Hungry Group kunnen wij de komende tijd aan de slag om onze positie binnen de markt te versterken en onze dienstverlening verder te optimaliseren.’

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Food trends
De Dessertclub creëert eerste zoete bitterbal van Nederland

Het eerste dessert only pop-up restaurant van Nederland, de Dessertclub, krijgt wegens het grote succes een vervolg. Op 1 oktober opent het restaurant opnieuw haar deuren in Apeldoorn met een compleet nieuw 7-gangen menu. De Dessertclub heeft daarvoor een bijzondere versie van een typisch Nederlands...

Drinks trends
Consument kiest voor bewustere drinks sinds de lockdown

Met dank aan de crisis waarin we ons nog steeds begeven, maken consumenten steeds bewustere keuzes. Maar hoe uiten de consumententrends van nu zich eigenlijk? Het is niet gek te concluderen dat de afgelopen periode en de situatie waarin we ons bevinden diepe sporen hebben achtergelaten. Niet alleen ...

Coronacrisis
Hellendoornse lunchroom dicht vanwege corona

De Hellendoornse Lunchroom Lorkeers is sinds maandag gesloten, meldt Tubantia. Een personeelslid werd positief getest op corona. De eigenaresse en vier personeelsleden kregen van de GGD te horen dat zij tien dagen in thuisquarantaine moeten. Het personeelslid zat al langere tijd ziek thuis, waarn...

Nice 'n Easy
Convenience: is het eigenlijk wel gezond?

Convenienceproducten zijn een uitkomst voor de professionele keuken, vooral vanwege de tijdwinst die het gebruik ervan oplevert. Maar er zijn, bij overmatig gebruik van bepaalde soorten convenienceproducten, ook nadelen. Wieke van der Vossen, expert voedselveiligheid en etikettering bij het Voedings...

Branded Content Nice 'n Easy
Unieke horeca op Strijp-S, welkom in Blok 63-S

Bram van Uden: “Parkeren doe je voor de deur of dichtbij op P De Hoek. Blok 63-S vind je op 5 minuten loopafstand van station Strijp-S, het Klokgebouw of het PSV-stadion. Hier beleef je de energie en open sfeer van het culturele en creatieve hart van Eindhoven. Gewoon lekker eten, gezelligheid...

Food Amsterdam
De nieuwe high tea ervaring op een bijzondere plek

Hoewel het heerlijke nazomerzonnetje zich nog even van zijn beste kant laat zien, is de herfst alweer in aantocht. Dat heeft natuurlijk ook zijn voordelen. Wie herfst zegt, zegt high tea! Lekker naar binnen, de kachel een standje hoger, een dampende kop thee voor je neus en urenlang tafelen en klets...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: