Hungry.nl groeit met 65 procent

31 oktober 2017 | Roy Spijker

Twee jaar na de lancering van Hungry.nl, is de lean and mean maaltijdbezorgsite een geduchte speler binnen de Nederlandse take-away markt. Het bedrijf hanteert een sympathiek verdienmodel wat past bij de huidige markt, met lage commissie (7%) op bestellingen krijgen restaurants en consumenten meer waar voor hun geld. Een strategie die werkt; tussen 1 september 2016 en 1 september 2017 heeft Hungry.nl 65 procent groei doorgemaakt ten opzichte van het jaar daarvoor. Daarmee is Hungry.nl de onbetwiste nr. 2 binnen de traditionele take-away markt.

Momenteel bieden meer dan 2.500 restaurants maaltijden aan via het platform. Recentelijk heeft Hungry Group een investering van 4 miljoen euro ontvangen, wat gebruikt wordt om door te groeien in de huidige markt en de dienstverlening te verbeteren.

Groei op basis van data
Achter de schermen heeft Hungry.nl veel kennis beschikbaar om groei verder te stimuleren. Het platform draait op de techniek van partner Delivery Hero; actief in meer dan 40 landen en met 150.000+ aangesloten maaltijdaanbieders het grootse restaurantnetwerk ter wereld. Hungry.nl profiteert hiervan en zet de beschikbare data in om op effectieve wijze groei te realiseren. De afgelopen maanden hebben consumenten Hungry.nl op verschillende manieren zien veranderen. Dankzij verbeterde betaalmogelijkheden is de app gebruiksvriendelijker geworden en krijgen gebruikers sinds kort een melding wanneer restaurants in de buurt speciale aanbiedingen hebben. De desktopsite heeft ook nieuwe functionaliteiten gekregen. Zo is het nu mogelijk om als groep een bestelling te plaatsen. Door een group-order link aan te maken en onderling te delen, kan iedereen zijn/haar voorkeur binnen een bestelling aangeven. 

Sustainable businessmodel
Het Deense moederbedrijf, Hungry Group, laat zien dat het mogelijk is om met lage commissie sustainable te zijn. Drie jaar na de introductie van Hungry.dk draait de service sinds 2016 break even in Denemarken. Volgens Morten Larsen, CEO, Hungry Group, biedt dit voorbeeld perspectief voor de Nederlandse markt: ‘Andere aanbieders vragen hoge commissies en richten zich veelal op consumenten in grote steden. Op het moment winnen wij juist terrein in kleinere studentensteden als Groningen en Delft. Deze steden zijn een belangrijk onderdeel van onze groeistrategie.’ De komende tijd zal Hungry.nl gestaag moeten blijven groeien om de ambities waar te kunnen maken. Larsen zegt hierover: ‘Dankzij de recente investering in Hungry Group kunnen wij de komende tijd aan de slag om onze positie binnen de markt te versterken en onze dienstverlening verder te optimaliseren.’

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Wet- en regelgeving
Loondoorbetaling bij ziekte en re-integratie wordt en duidelijker

Veel werkgevers in de horeca hebben moeite met de verplichting om het loon door te betalen van zieke werknemers. Ook zijn zij verantwoordelijk voor de re-integratie, al zijn zij zich daar vaak niet van bewust. Om werkgevers te ontzorgen, komt er per 1 januari 2020 een nieuw pakket aan maatregelen...

Opening Koffie & thee
Betjeman & Barton Den Haag heropent vernieuwde theewinkel

De winkel van Theekopers Betjeman & Barton aan de Aert van der Goesstraat 1 in Den Haag heeft een metamorfose ondergaan. De volledig verbouwde winkel van het bekende Franse kwaliteitstheemerk zal op 16 november 2019 feestelijk worden heropend door de directeur van Betjeman & Barton Frankrijk...

Lekkerste Lunchroombroodje Awards
Villa Heidetuin heeft het Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland

Het Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland vind je dit jaar in Bergen op Zoom. De inzending van Villa Heidetuin gooide hoge ogen bij alle juryleden. Het winnende broodje heet ‘Gegrilde Aubergineburger’ en kan naar wens als vegetarisch gerecht besteld worden. De mystery jury was vol ...

Awards
SVH presenteert de Top 10 van de wedstrijd Beste Leerbedrijf Horeca  

Op vrijdag 8 november heeft SVH de top 10 van de wedstrijd Beste Leerbedrijf Horeca bekend gemaakt. Voor deze jaarlijkse wedstrijd werden dit jaar 150 leerbedrijven genomineerd. Tot maandag 4 november zijn deelnemende leerbedrijven met elkaar de strijd aangegaan om de eerste mijlpaal van de wedstrij...

trends
Vijf trends op het gebied van (voedsel)verpakkingen

Er zijn een hoop ontwikkelingen gaande op het gebied van food verpakkingen. De consument kiest steeds meer voor gemak. Zij wensen betere en meer productinformatie, willen to- go verpakkingen en minder plastic verpakkingen. De consument bepaalt in grote mate de trends en ontwikkelingen voor food verp...

Koffie & thee
De red cups zijn terug bij Starbucks

De dagen worden korter, de temperatuur daalt gestaag en na het lange wachten is het vanaf vandaag eindelijk zo ver: de red cup is weer verkrijgbaar bij Starbucks! Het is de perfecte tijd om lekker warm binnen te zitten en samen met je vrienden en familie te genieten van de knusse wintermaanden. De s...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: