Horeca gaat nog meer inzetten op innovatie

4 januari 2011 |
Horeca gaat nog meer inzetten op innovatie<

Horecaondernemers gaan het jaar 2011 vol vertrouwen tegemoet. Opvallend is het groeiende geloof in innovatie. Was in 2009 al 80% van de ondernemers van mening dat innovatie kan helpen om het bedrijfsresultaat te verbeteren, in 2011 is dat toegenomen tot 90%. Ook zegt 90% dit jaar te gaan investeren in vernieuwingen, zo blijkt uit onderzoek van de Horecava.

Bedragen
Van de 90% horecaondernemers die gaat investeren, gaat 13% meer uitgeven dan € 100.000,-, een kwart tussen de € 25.000,- en € 100.000,- en de helft minder dan € 25.000,-. Bij een deel is het bedrag nog onbekend. Met name omzetverhoging (65%) en de concurrentie voorblijven (47%) worden als belangrijkste redenen genoemd om te vernieuwen. Met name het belang van omzetverhoging is gestegen in vergelijking met 2009. Het belang van kostenverlaging is gedaald naar 29%.

'Wij doen het beter'
Tweederde verwacht beter te presteren dan de concurrentie. 95% heeft vertrouwen in de resultaten van het bedrijf, 60% heeft zelfs véél vertrouwen. Daarmee zijn horecaondernemers positiever gestemd dan twee jaar geleden.

De "Horecava":http://www.horecava.nl/nl/nl/Pages/default.aspx vindt maandag 10 januari tot en met donderdag 13 januari plaats in Amsterdam RAI.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Video
Op reportage: Eetcafé De Poort

Net buiten het centrum van Utrecht staat het gezellige eetcafé De Poort. Iedereen die in Utrecht woont kent dit café en komen er ook regelmatig. De Poort zorgt voor een uniek huiskamergevoel waar je kan uitrusten, bijkletsen en lekker eten en drinken. "Onze naam komt doordat ...

Video
Op Reportage: Brownies&downieS Harderwijk

Brownies&downieS... Een concept waar Pernilla Spijker uit Ermelo wel blij van werd. “Ik studeerde commerciële economie aan Windesheim in Zwolle. Ik had geen idee wat ik na de studie wilde doen. Een kantoorbaan is niks voor mij maar ik wilde graag iets voor mijzelf beginnen", aldu...

Video
Op Reportage: Panino di Pino

Simone Prestifilippo is samen met haar man Michael eigenaar van de lunchroom Panino di Pino. Panino di pino is een lunchroom waar de moderne Italiaanse sfeer samen met de heerlijke broodjes, Pasta’s en sorbetijs in het centraal staat. Panino di Pino is opgericht door de schoonvader van Sim...

Personalia Fastservice
Domino's krijgt Nederlandse CEO voor Europa

Domino's Pizza Enterprises Limited (ASX: DMP), moederorganisatie van Domino’s pizza Nederland publiceerde deze week haar halfjaarcijfers. In Europa realiseerde Domino’s een sterke omzetgroei van +9,4% tot €382,8m (+5,0% SSS) en een EBITDA €29,4m (+15,6%). Daarnaast opende D...

Video
Op Reportage: Het nieuwe Olivier

Brasserie Olivier in Bilthoven is met haar 37 jaar een van de oudste eetgelegenheden in het dorp. Sinds een half jaar is Olivier verhuisd naar een nieuwe locatie. En daar horen veranderingen bij. Eigenaresse Myrna Janssen vertelt trots haar verhaal. ‘’We zijn verhuisd naar de meest ce...

Bezorgen Achtergronden
Brabanders eten vooral kip met carnaval 

Brabantse carnavalsvierders eten graag kip. Dat blijkt uit cijfers van maaltijdplatform Deliveroo. Op basis van data van de carnavalsdagen afgelopen jaren bekeek het bedrijf waar zij tijdens carnaval een piek in bestellingen kunnen verwachten, en waar de feestgangers per stad het meest zin in hebben...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: