Hollandse keuken een succes in Milaan

5 juni 2015 |
Hollandse keuken een succes in Milaan<

Het Nederlandse paviljoen op de World Expo 2015 in Milaan is een groot succes en trekt meer dan 10.000 bezoekers per dag. Het terrein is een levendige
wereld vol beleving en mogelijkheden om te genieten van gerechten uit de Hollandse keuken. Internationale bezoekers kunnen de Nederlandse kost proeven bij één van de restaurants of bij de foodtrucks die op het terrein staan.

Boven verwachting
Het foodtruckconcept komt tot leven doordat negen individuele ondernemers uit Nederland hun concepten en unieke producten met veel trots presenteren. Met zijn allen scoren de Foodtrucks, ondanks dat het nog geen hoogseizoen is, boven verwachting. Niet alleen de traditionele Nederlandse gerechten zijn in trek, maar ook de innovatieve gerechten worden goed gewaardeerd. Het festivalconcept valt goed in de smaak bij de Italianen, maar zeker ook bij de internationale bezoekers.

Innovatie en 'old-school'
Naast 'old-school' bites zoals poffertjes en handgemaakte worstenbroodjes (door gepensioneerde bakkers gerold!) zijn innovatieve zaken zoals een slow-juice bar op zonne-energie en The Dutch Weed Burger, die gemaakt is van zeewier, erg in trek. Per dag zijn er meer dan 10.000 bezoekers op het Nederlandse Paviljoen te vinden die een hapje komen eten. Naast de foodtrucks is ook het restaurant in het mini-reuzenrad ‘la Molina’ populair. "Lekker wegdromen met een drankje en een stukje Nederlandse kaas in La Molina! Ons mini reuzenrad restaurant is uniek!" Aldus Koen Vollaers van La Molina. In de middag en avonduren is het extra druk en ontstaat er vaak mede dankzij de live optredens van populaire Nederlandse bands en DJ’s een unieke sfeer.

Populaire poffertjes
Het eten op het Nederlandse paviljoen is erg gewild. Er zijn inmiddels al meer dan 6000 Worstenbroodjes van Houben en ruim 1200 Dutch Weed Burgers verkocht. "Het is leuk om op de Alternative Burger Collective Facebook de reacties te lezen van mensen die de weedburger fantastisch vinden", aldus Lucas Bok van foodtruck ABC. Ook de vegetarische bezoeker komt aan zijn trekken. De poffertjes, de Dutch Mini Pancakes, gaan als zoete broodjes over de toonbank; per dag worden er tussen de 600-850 porties gemaakt. "Een groep food bloggers kwam meerdere dagen achtereen hier eten - vanwege de vele vegetarische opties", zegt een medewerker van Just Say Cheese. De broodjes Stoofvlees van De Filostoof zijn ook erg in trek.

Foodtrucks met een verhaal
De Nederlandse bijdrage aan de wereldtentoonstelling in Milaan is uniek, omdat dit het enige open landenpaviljoen is en daarmee van alle kanten benaderbaar. De opzet is geïnspireerd door zomerfestivals en het paviljoen heeft hierdoor een festivalachtige uitstraling. Geheel in deze stijl staan negen verschillende foodtrucks op het terrein, waar bezoekers typisch Nederlands streetfoodgerechten kunnen proeven. Denk aan stoofvlees, poffertjes, worstenbroodjes, biologische frietjes, kaas en bitterballen.


Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Ondernemen
Je eigen foodtruck beginnen? Dit moet je weten!

Een buurtfeest of festival is tegenwoordig niet meer compleet zonder foodtruck. Leuk om er af en toe een burger te bestellen, maar nóg leuker om er zelf één te beginnen. Gaat jouw ondernemershart er sneller van kloppen? Lees dan dit artikel vol handige tips voor het beginnen ...

Lunch Diner Opening
Nieuwe hotspot in Amsterdam-Noord [Foto's]

Bar-restaurant IJver heeft haar deuren voor gasten geopend op de NDSM-werf in Amsterdam Noord. Ruim een jaar lang liepen hier werklieden in en uit nadat er vijf jaar geleden de eerste plannen werden gemaakt. Het team, bestaande uit 5 jonge ambitieuze ondernemers, kan niet wachten om van deze feno...

Achtergronden Tech
Ook restaurants moeten innoveren: “Wie nu nog op papier werkt, loopt hopeloos achter”

Zelfs in onze sector, die op zich als vrij traditioneel te boek staat, maken we inmiddels gebruik van technologische hulpmiddelen. Het zijn babystapjes, toegegeven, maar wie anno nu de personeelsplanning nog in excel bijhoudt en de recepturen in een kladblok noteert, loopt hopeloos achter. Ik bev...

trends Koffie & thee
Dit zijn de actuele koffietrends en -ontwikkelingen

Technologische ontwikkelingen van koffiemachines Koffiemachines worden steeds geavanceerder. Door de automatisering en technologische ontwikkelingen wordt koffie alsmaar naar een hoger niveau getild zowel thuis, in de horeca als op de werkvloer. Aan de hand van recente voorbeelden laten we zien w...

Opening
Food & Wine bar Pierre Par CP gerestyled [foto's]

Op dinsdag 6 augustus opende food & wine bar Pierre par CP aan de Denneweg in Den Haag opnieuw haar deuren na een grote make over. Interieurontwerper Jeroen Smeele restylde de zaak in het hart van de Zuid-Hollandse hoofdstad. Met een bijzondere kaart maakt eigenaar Joey de Kruijf, samen met b...

Economie
Horeca telt veel snelgroeiende bedrijven

In 2018 waren er voor het eerst meer dan 10 duizend snelgroeiende bedrijven. Dit is 20 procent meer dan het vorige record uit 2017 toen er bijna 8 500 snelle groeiers waren. Dat meldt het CBS op basis van nieuwe cijfers over snelgroeiende bedrijven. Een bedrijf is een snelle groeier als het aanta...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: