Hollandse keuken een succes in Milaan

5 juni 2015 |
Hollandse keuken een succes in Milaan<

Het Nederlandse paviljoen op de World Expo 2015 in Milaan is een groot succes en trekt meer dan 10.000 bezoekers per dag. Het terrein is een levendige
wereld vol beleving en mogelijkheden om te genieten van gerechten uit de Hollandse keuken. Internationale bezoekers kunnen de Nederlandse kost proeven bij één van de restaurants of bij de foodtrucks die op het terrein staan.

Boven verwachting
Het foodtruckconcept komt tot leven doordat negen individuele ondernemers uit Nederland hun concepten en unieke producten met veel trots presenteren. Met zijn allen scoren de Foodtrucks, ondanks dat het nog geen hoogseizoen is, boven verwachting. Niet alleen de traditionele Nederlandse gerechten zijn in trek, maar ook de innovatieve gerechten worden goed gewaardeerd. Het festivalconcept valt goed in de smaak bij de Italianen, maar zeker ook bij de internationale bezoekers.

Innovatie en 'old-school'
Naast 'old-school' bites zoals poffertjes en handgemaakte worstenbroodjes (door gepensioneerde bakkers gerold!) zijn innovatieve zaken zoals een slow-juice bar op zonne-energie en The Dutch Weed Burger, die gemaakt is van zeewier, erg in trek. Per dag zijn er meer dan 10.000 bezoekers op het Nederlandse Paviljoen te vinden die een hapje komen eten. Naast de foodtrucks is ook het restaurant in het mini-reuzenrad ‘la Molina’ populair. "Lekker wegdromen met een drankje en een stukje Nederlandse kaas in La Molina! Ons mini reuzenrad restaurant is uniek!" Aldus Koen Vollaers van La Molina. In de middag en avonduren is het extra druk en ontstaat er vaak mede dankzij de live optredens van populaire Nederlandse bands en DJ’s een unieke sfeer.

Populaire poffertjes
Het eten op het Nederlandse paviljoen is erg gewild. Er zijn inmiddels al meer dan 6000 Worstenbroodjes van Houben en ruim 1200 Dutch Weed Burgers verkocht. "Het is leuk om op de Alternative Burger Collective Facebook de reacties te lezen van mensen die de weedburger fantastisch vinden", aldus Lucas Bok van foodtruck ABC. Ook de vegetarische bezoeker komt aan zijn trekken. De poffertjes, de Dutch Mini Pancakes, gaan als zoete broodjes over de toonbank; per dag worden er tussen de 600-850 porties gemaakt. "Een groep food bloggers kwam meerdere dagen achtereen hier eten - vanwege de vele vegetarische opties", zegt een medewerker van Just Say Cheese. De broodjes Stoofvlees van De Filostoof zijn ook erg in trek.

Foodtrucks met een verhaal
De Nederlandse bijdrage aan de wereldtentoonstelling in Milaan is uniek, omdat dit het enige open landenpaviljoen is en daarmee van alle kanten benaderbaar. De opzet is geïnspireerd door zomerfestivals en het paviljoen heeft hierdoor een festivalachtige uitstraling. Geheel in deze stijl staan negen verschillende foodtrucks op het terrein, waar bezoekers typisch Nederlands streetfoodgerechten kunnen proeven. Denk aan stoofvlees, poffertjes, worstenbroodjes, biologische frietjes, kaas en bitterballen.


Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Bezorgen Achtergronden
Open brief TheFork naar aanleiding van ophef uitzending Rambam

Naar aanleiding van de Rambam-uitzending van januari wil TheFork reageren op beschuldigingen die tijdens de uitzending werden geuit. Hierbij delen we deze brief van TheFork, waarin ook de werkwijze van KHN richting de media wordt bekritiseerd. Om een gedetailleerd en volledig beeld te kunnen sch...

Koffie & thee Achtergronden
Starbucks vraagt teveel voor plantaardige melk

Als je bij Starbucks een cappuccino met havermelk bestelt betaal je 70 cent extra. Dit botst met hun eigen klimaatdoelstellingen, want de milieu-impact van plantaardige melk is gemiddeld meer dan de helft lager dan die van koemelk. ProVeg verzoekt daarom de toeslag op plantaardige melk te laten vall...

Food Advertorial
Food Waste Challenge: Best Practice

Nederlandse restaurants en hotels kunnen gezamenlijk jaarlijks 61 miljoen kilo voedselverspilling vermijden en daarmee 582 miljoen euro besparen. Dit is maandag 13 januari bekend gemaakt tijdens de slotdag van de Food Waste Challenge op de Horecava. De Food Waste Challenge is een door Rabobank georg...

Culinair Recepten
Wat zit er in de originele bolognesesaus?

De bolognesesaus is de allerbekendste Italiaanse pastasaus. In tegenstelling tot veel andere pastasauzen is deze behoorlijk rijk gevuld, doorgaans is het een saus op basis van gehakt, (gepelde) tomaten, wortel, selderie, knoflook en ui. Hieraan worden vaak nog meer ingrediënten aan toegevoegd, ...

Opening Internationaal
Deus Ex Machina brengt uniek retail- en restaurantconcept naar Nederland

Deus Ex Machina is meer dan alleen een merk. Het brengt een lifestyle voor alle riders, bikers, creatieven, foodfanaten en artistiekelingen tot leven. Met hun recent geopende ‘tempel’ genaamd The Wat of Why aan de Amsterdamse Herengracht start ook in de lage landen de jacht naar plezier....

Interview
Zus&Zus: eigentijdse lunchroom in Barneveld [video]

Zus&Zus is een kleine lunchroom gevestigd op het Dijkje in Barneveld. Het is opgericht door de twee zussen Dynande en Sharissa. Nadat Dynande haar opleiding tot banketbakker had afgerond en Sharissa haar baan in de zorg had opgezegd, besloten de twee hun passie voor bakken te volgen. Na een jaar...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: