HMSHost Schiphol over op fairtrade koffie

29 juni 2011 |
HMSHost Schiphol over op fairtrade koffie<

Begin juli gaan er 22 van de in totaal 70 HMSHost locaties op Schiphol over op de fairtrade koffie van Tiktak / Segafredo. HMSHost Schiphol loopt hiermee naar eigen zeggen voorop in de wereld van inspirerende en innovatieve luchthavenconcepten.

Vaste koffiepartner
De fairtrade variant van Segafredo Zanetti wordt gebrand onder het label Tiktak en draagt het Max Havelaar Keurmerk.
Segafredo Zanetti is al enige tijd één van de vaste koffiepartners van HMSHost Schiphol en komt nu met een speciale fairtrade melange. In de overige 48 outlets van HMSHost werkt men samen met een andere koffieleverancier of wordt geen koffie geschonken.

Primeur te pakken
Ondanks de eerdere samenwerking tussen de twee partijen heeft de luchthaven hier een primeur te pakken; als eerste in Nederland stapt HMSHost Schiphol van de Segafredo A-Café mélange over op de Tiktak Fairtrade Duet Dark Roast 100% Arabica melange.

Speciaal ontwikkeld
Deze nieuwe melange is speciaal door Segafredo en dochteronderneming Tiktak samengesteld en gebrand en draagt het welbekende Max Havelaar keurmerk. “Schiphol en HMSHost zetten zich waar mogelijk in voor een betere wereld en met deze nieuwe fairtrade koffie dragen wij graag ons steentje bij”, aldus Bas van Asten, Director of Food and Beverage van HMSHost EMEA.

Herkenbaar kopje koffie
In april werd de eerste volledige fairtrade locatie op Schiphol, het Fair Taste Café, feestelijk geopend door topkok Ramon Beuk. Nu volgen ook 22 andere HMSHost locaties op Schiphol dit voorbeeld en kunnen reizigers voortaan genieten van (h)eerlijke Italiaanse koffie. De nieuwe fairtrade koffie is te herkennen aan de speciaal ontworpen take away cups, de milde smaak en kenmerkende ronde body.

Op de foto: Ramon Beuk en Jan Willem Hilbron van HMSHost tijdens de opening van het Fair Taste Café

Frank Lindner

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Economie Bezorgen
Thuisbezorgd laat restaurants opbieden om een hogere ranking te krijgen

Thuisbezorgd past haar verdienmodel aan en gaat restaurants een hogere plek op de ranglijst laten kopen. De horecaondernemer moet hiervoor tussen de vijftig cent tot negen euro per order neertellen. Ondernemers spreken al voorzichtig over machtsmisbruik. Het 'opbieden' is nog in de testfase,...

Columns Blog
Column Sico de Moel: cadeaukaart

Meneer wilde afrekenen met een stapeltje van 6 cadeaukaarten. Bij mij kun je betalen met een cadeaukaart, maar niet met zes. Gasten met een cadeaukaart zijn soms wat angstig, ze melden het atijd al bij hun reservering, bij aankomst vragen ze nog een keer of ze echt wel met hun cadeaukaart kunnen ...

trends Bier
Onderzoek: Laag alcoholische bieren steeds populairder

De Nederlandse consument staat open voor het groeiende aantal nieuwe biersoorten dat verkrijgbaar is in de horeca en supermarkt. Maar als men dan kiest, zijn een bekende smaak en een al eerder gedronken merk doorslaggevend. De bierdrinker zoekt vanuit die zekerheid naar nieuwe ervaringen. Dit en ...

Opening
Opening Franklin: Zeeuwse charme in Middelburg [foto's]

In een monumentaal pand uit 1752 in de oude binnenstad van Middelburg heeft Brasserie Franklin recentelijk haar deuren geopend. De brasserie is onderdeel van Boutique Hotel Franklin die samen met de eerste cocktailbar van Zeeland, Sir Franklin, op 10 augustus 2019 wordt geopend. In dit nieuwe bou...

Koffie & thee Interview
Interview met een theesommelier: Is thee een belevingsproduct?

Aandacht maakt succes. Theesommelier Karin Kamstra is ervan overtuigd. Maar zie je dit ook terug in de manier waarop thee wordt geserveerd? Het drankje is inmiddels meer dan 7000 jaar oud en nog steeds is het overal te verkrijgen. Van een bekertje op het tankstation tot aan een uitgebreide high tea,...

Columns Blog
Horecaondernemer, kijk uit voor stress!

Het is hollen of stilstaan. Het ene moment is het loei druk en kun je het niet bijbenen en het volgende moment kun je een kanon afschieten. De horeca in een bedrijfstak waar de vraag naar diensten fluctueert. Mensen gaan rond dezelfde periode op vakantie, eten op vaste tijden en gaan het liefst uit ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: