Halloweentips voor horecaondernemers

3 oktober 2018 | Thijs Jacobs

Halloween is in Nederland inmiddels een bekende feestdag. Dat was enkele jaren geleden wel anders, maar de enorme populariteit van bijvoorbeeld de Fright Nights in pretpark Walibi toont aan dat er vraag is naar leuke - en spannende - activiteiten rondom deze feestdag.

Wat is Halloween?

De naam is afgeleid van Hallow-e'en, oftewel All Hallows Eve (Allerheiligenavond), dit is de avond voor Allerheiligen, 1 november. In de Keltische kalender begon het nieuwe jaar op 1 november, dus 31 oktober was oudejaarsavond. 
In de Verenigde Staten werd het feest bekender in de tweede helft van de 19e eeuw, toen veel Ierse en Schotse immigranten het land binnenkwamen. Toen dook ook de welbekende 'jack-o'-lantern op', de uitgeholde pompoen die op een gezicht lijkt. 

Wat kun jij doen tijdens Halloween?

Voor de horeca is Halloween een mooi moment om de gasten te laten griezelen. Je kunt extra veel pompoen verwerken in het menu, Glühwein aanbieden aan de ouders van kinderen die de deuren rondgaan voor snoep (de kids krijgen warme chocomel), een griezelfilm vertonen of een zwarte griezelhamburger aanbieden.

Nooit meer een feestdag of evenement missen? Klik hier om de HorecaMarketingkalender gratis te downloaden!

We hebben hieronder een paar leuke voorbeelden voor je op een rijtje gezet:

View this post on Instagram

This was last night #halloween#eindhoven

A post shared by Jan Vanderhasselt (@moyo444) on

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Drinks Longread
Achtergrond: alcoholarm bier in opkomst, alcoholvrije wijn nog niet populair

Overdag een ijskoud glas bier of een goed glas wijn. Hoewel in Nederland die cultuur niet heerst, verandert de behoefte van de consument. De mogelijkheid om een glas wijn of een biertje bij de lunch te bestellen groeit. Alcoholvrije wijnen zijn (nog) niet populair in de horeca, maar bieren die weini...

Personeel Achtergronden
Onderzoek personeel & horeca: 'De horecaondernemer heeft geen plan'

‘’Het moet een familie zijn’’, ‘’ludieke wervingsfilmpjes helpen’’ en ‘’duidelijke communicatie is alles’’. Bovenstaande uitspraken komen van horecamanagers en -ondernemers. Kortom: elke ondernemer of manager die ik spreek heeft...

Patisserie Advertorial
Creëer je eigen unieke dessert

Patisserie speelt een steeds belangrijkere rol in de Nederlandse horeca. Met een mooi stukje patisserie kun je een geweldige indruk maken op je gasten, hetgeen kan zorgen voor meer omzet. Het is belangrijk om innovatief te blijven. Zo kan het aanbieden van huisgemaakte patisserie een manier zijn om ...

Achtergronden
Top 10 brandoorzaken bij bedrijven

Menselijk handelen is de belangrijkste oorzaak van bedrijfsbranden in Nederland. En daarmee is het één van de grootse bedreiging van de bedrijfscontinuïteit in het midden- en kleinbedrijf. Dat constateert verzekeraar Reaal, na een analyse van brandoorzaken bij bedrijven. De verzek...

Drinks Achtergronden
Terrasonderzoek: Oslo het duurst, Amsterdam goedkoop

Oslo is de duurste stad van Europa om een terras te pakken. De gemiddelde prijs voor een rondje drank op het terras in de Noorse hoofdstad is € 53,71. Dit is ruim drie keer zo duur als Budapest, waar je € 15,94 kwijt bent voor een rondje (2 espresso, 2 fris, 2 halve liters bier en 2 ros&ea...

Interview Longread
Interview: lunchcafé waar je kunt douchen

Lunchrooms bevinden zich in de meeste gevallen in (stads)centra en stemmen daar het aanbod op af. Winkelend publiek, vriendinnengroepen en schoolgaande jeugd zijn er kind aan huis, maar je zult er zelden een trucker zien. Bij Lunchcafé Jut & Jul is het juist andersom, de truckers kunnen h...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: