Haal jij als horecaondernemer wel alles uit social media?

8 maart 2019 | redactie

Je horecabedrijf is steeds slechter zichtbaar op Facebook. Het gratis promoten van je bedrijf is aan banden gelegd. Reacties uitlokken, winacties doen en zelfs vragen om een like, het is allemaal uit den boze. Want Facebook wil enkel waardevolle verhalen zien. Wil je je horecabedrijf actief promoten dan kan dat alleen nog via betaalde advertenties.

Ook op Instagram trek je geen klandizie door enkel af en toe te ‘posten’. Of door een story te plaatsen die je potentiele gasten niet aanzet tot actie. Gelukkig kun je leren hoe je je bedrijf succesvol maakt op social media!

Maar wat dan wel?

Steengoede verhalen. Dat is wat Facebook en Instagram willen zien. Maar hoe zorg jij dat jouw doelgroep die verhalen te zien krijgt nu het organisch bereik zo laag is?
Dat doe je met Epic content. Content die relevant is voor je doelgroep. Die hen verleidt of zelfs verbluft, en waar men niet zomaar omheen kan. En door die verhalen daar te distribueren waar je gast zich bevindt. Op 18 april 2019 leer je er alles over tijdens de training Facebook & Instagram Marketing van HM Academy.

Wat houdt de training in?

In deze praktijkgerichte training leer je je sterk te onderscheiden op Social media. Je gaat ijzersterke posts en advertenties te maken die aanzetten tot actie. Daarnaast leer je hoe je dit effectief plant, zodat je er zo min mogelijk tijd aan kwijt bent.

Je maakt kennis met de juiste manier van online adverteren, waarmee je je bedrijf onder de aandacht kan brengen bij potentiele gasten die je anders nooit zouden vinden.

Resultaat

Middels een Blueprint leer je hoe je Epic content maakt die past bij jouw bedrijf
Je leert welke triggerpoints jouw gasten aanzetten tot actie
Meer controle en impact op Facebook en Instagram in minder tijd, door een goede planning
Je leert hoe je gasten aanzet om jouw bedrijf online te promoten
Je kent de gouden mogelijkheden van het adverteren op Facebook & Instagram

 

Voor wie

Voor horecaondernemers en horecaprofessionals die Facebook en Instagram effectiever en succesvoller willen inzetten om hun bedrijf te promoten.

Programma

In de eendaagse training Facebook & Instagram Marketing ga je met expert Monique van Gevelt aan de slag.
Ochtendmodule: inhoudelijk maken van steengoede berichten en advertenties
Epic content maken die aansluit bij de behoefte van je gast
Verleidende technieken waardoor je opvalt tussen al je concurrenten
Je onderscheidend presenteren waardoor je een band opbouwt met je gasten
Middagmodule: planning en adverteren
Een goed doordachte planning maken en vooruit werken
Welke Facebook en Instagram advertenties werken voor de horeca het beste
Hoe maak je de advertenties en hoe zet je deze in

Enige kennis van Facebook en Instagram is wenselijk. Ter voorbereiding van de deze training krijg je een paar vragen toegestuurd om in te vullen. Hierdoor kom je beslagen ten ijs op de trainingsdag. Neem je eigen laptop mee.

Klik hier om je aan te melden voor deze training!

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Achtergronden
15 jaar geleden in Lunchroom: Pieter Punter

Lunchroom is dit jaar volwassen en bestaat 21 jaar. Tijd om terug te blikken en een greep te doen uit de welhaast onuitputtelijke voorraad interviews en achtergrondverhalen die in het vakblad voor de lunchroombranche hebben gestaan gedurende deze periode. Wekelijks presenteren we je zo'n verh ...

Achtergronden
Bagels & Beans Almere verhuist

Vaak wordt een remix een grotere hit dan het origineel. Datzelfde zou zomaar eens kunnen gebeuren met Bagels & Beans Almere. Vrijdag 14 mei verhuist de vrijplaats voor bagels, koffie en geluk namelijk van restaurantplein ‘Belfort’ naar een veel ruimere locatie mét terras aan d ...

Economie Achtergronden
Advies Belastingdienst aan horecaondernemers: verleng bijzonder uitstel van betaling

Is uw bijzonder uitstel van betaling afgelopen en kunt u nog niet aan uw nieuwe betalingsverplichtingen voldoen? Verleng dan uw bijzonder uitstel van betaling. Dat kan nog tot en met 30 juni. Afgelopen zaterdag ontvingen 60.000 ondernemers, waaronder uit de horecabranche, hierover een brief van de B ...

KHN Corona
KHN: uit eten met sneltest onbespreekbaar

De uitspraken van minister De Jonge over de rol van sneltesten in het openingsplan van het kabinet kunnen rekenen op stevige kritiek vanuit horecaondernemers. Zo wordt er mogelijk gesproken over versoepelingen, waarbij de horeca voor uit eten open mag met de inzet van sneltesten. Vooral het feit dat ...

Achtergronden
De Beren opent nieuw bezorgrestaurant in Breda

Bourgondische Bredanaars kunnen vanaf nu hun hart ophalen met het gloednieuwe Bezorgrestaurant De Beren Breda. De opening van de 27ste bezorgvestiging vond op maandag 3 mei 2021 plaats aan de Haagdijk 24. De Haagdijk is een ideale bezorglocatie, omdat vanaf deze centrale plek veel Bredase huishou ...

Economie Achtergronden
CBS: relatief veel horecabedrijven opgeheven

In het eerste kwartaal van 2021 werden zo’n 30,2 duizend bedrijven opgeheven, ruim 9 duizend minder dan in hetzelfde kwartaal het jaar ervoor. Bij 85 procent van de opheffingen ging het om bedrijven met één werkzame persoon. Er werden 4,7 duizend bedrijven met meer dan é&e ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: