Groot succes voor Bakkersvak

24 april 2014 |
Groot succes voor Bakkersvak<

Waar de wereldleiders zich in Den Haag verzamelden, verzamelde de top van de Nederlandse bakkerijsector (en vele lunchroomondernemers) zich in Autotron Rosmalen. Bijna 7.000 bezoekers, maar liefst
60 procent meer dan vorig jaar, hebben de ruim 150 deelnemers op 23 & 24 maart op Bakkersvak overweldigd.

Ontmoetingsplaats
Een veel gehoorde uitspraak was dan ook ''Als ik dit van tevoren had geweten, had ik meer personeel naar de beurs meegenomen om iedereen te woord te kunnen staan'', aldus Henk-Jan Huurman namens Dragee. De afgelopen jaren heeft Bakkersvak gezorgd voor nieuw elan in de bakkerijsector. Bakkersvak is niet alleen bedoeld voor leveranciers die hun producten willen presenteren, maar ook een ontmoetingsplaats om te netwerken met vakgenoten en waar beleving centraal staat.

Lunchroomeigenaren
De verwachtingen waren dit jaar dan ook hooggespannen, maar zeker niet onhaalbaar, terugkijkend naar het resultaat. Uit de markt is met veel lof over Bakkersvak gesproken. Veel partijen waren verrast door de hoeveelheid mensen als ook de kwaliteit. Zo was 60 procent van de bezoekers afkomstig uit de ambachtelijke bakkerijsector, maar ook andere sectoren waren goed vertegenwoordigd, zoals de industriële bakkerijen, chocolaterieën, restaurants, lunchrooms, retailers, cateraars, ijssalons, koffiebars en tearooms.

Inspiratie
Voor de bezoekers was er inspiratie ten overvloede, een maximale 'zintuigenprikkeling' door de meest heerlijke geuren en smaken en konden er indrukwekkende creaties worden bezichtigd. 86% van de bezoekers beoordeelt de beurs dan ook als goed tot zeer goed en 77% vond de kwaliteit van de deelnemers goed tot zeer goed. Bovendien verwacht bijna 50% producten aan te schaffen die ze op de beurs hebben gezien. Daarnaast hebben de demonstraties van het BoulangerieTeam en het Nederlands Patisserie Team gezorgd voor een onvergetelijke dag, konden bezoekers hun ogen uitkijken bij de prachtige showstukken van de deelnemers aan de Dutch Pastry Award en natuurlijk niet te vergeten; de Bakkerij van de (V)oorsprong waar men ideeën kon opdoen hoe met weinig budget een bakkerij in te richten is met de laatste trends uit de bakkerijsector.

Familiedag
Door de familiedag op zondag, met speciaal voor de allerkleinsten een kinderhoek, hebben de bezoekers het als een echt dagje uit ervaren. Op deze manier heeft ook de hele familie mee kunnen genieten rondom de uitreiking van de verkiezing ‘Leukste Bakker van Nederland’, die dit jaar gewonnen is door Brood- en Banketbakkerij Gebr. Van Den Berg uit Maasdijk. Vanwege het grote succes en enthousiasme in de markt wordt ook volgend jaar weer gestreden om deze felbegeerde titel.

Nog groter
Natuurlijk waren er ook kritische noten. “Zo wordt Bakkersvak volgend jaar nog grootser en ruimer van opzet, maar de kernwaarden, zoals de laagdrempeligheid en gastvrijheid in de perfecte ambiance van het Autotron blijven hierin behouden. Eenvoudige deelname gekoppeld aan een eerlijke ROI. Een jaarlijkse vakbeurs voor de bakkerijsector die moet ook in de toekomst lonend blijven”, aldus Bas van Gent, Group Exhibition Manager van Bakkersvak. “Zo hebben we de prijzen gelijk weten te houden en staan we garant voor uw gastvrijheid t.a.v. uw klanten.”

Volgende editie
Van alle bezoekers is 81 procent volgend jaar absoluut weer voornemens de beurs te bezoeken en de beursvloer is alweer voor meer dan driekwart gevuld. De volgende editie van Bakkersvak vindt plaats op zondag 8 en maandag 9 maart 2015 in het wederom gastvrije en makkelijk te bereiken Autotron Rosmalen.

Thijs Jacobs

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Food trends
De Dessertclub creëert eerste zoete bitterbal van Nederland

Het eerste dessert only pop-up restaurant van Nederland, de Dessertclub, krijgt wegens het grote succes een vervolg. Op 1 oktober opent het restaurant opnieuw haar deuren in Apeldoorn met een compleet nieuw 7-gangen menu. De Dessertclub heeft daarvoor een bijzondere versie van een typisch Nederlands...

Drinks trends
Consument kiest voor bewustere drinks sinds de lockdown

Met dank aan de crisis waarin we ons nog steeds begeven, maken consumenten steeds bewustere keuzes. Maar hoe uiten de consumententrends van nu zich eigenlijk? Het is niet gek te concluderen dat de afgelopen periode en de situatie waarin we ons bevinden diepe sporen hebben achtergelaten. Niet alleen ...

Coronacrisis
Hellendoornse lunchroom dicht vanwege corona

De Hellendoornse Lunchroom Lorkeers is sinds maandag gesloten, meldt Tubantia. Een personeelslid werd positief getest op corona. De eigenaresse en vier personeelsleden kregen van de GGD te horen dat zij tien dagen in thuisquarantaine moeten. Het personeelslid zat al langere tijd ziek thuis, waarn...

Nice 'n Easy
Convenience: is het eigenlijk wel gezond?

Convenienceproducten zijn een uitkomst voor de professionele keuken, vooral vanwege de tijdwinst die het gebruik ervan oplevert. Maar er zijn, bij overmatig gebruik van bepaalde soorten convenienceproducten, ook nadelen. Wieke van der Vossen, expert voedselveiligheid en etikettering bij het Voedings...

Branded Content Nice 'n Easy
Unieke horeca op Strijp-S, welkom in Blok 63-S

Bram van Uden: “Parkeren doe je voor de deur of dichtbij op P De Hoek. Blok 63-S vind je op 5 minuten loopafstand van station Strijp-S, het Klokgebouw of het PSV-stadion. Hier beleef je de energie en open sfeer van het culturele en creatieve hart van Eindhoven. Gewoon lekker eten, gezelligheid...

Food Amsterdam
De nieuwe high tea ervaring op een bijzondere plek

Hoewel het heerlijke nazomerzonnetje zich nog even van zijn beste kant laat zien, is de herfst alweer in aantocht. Dat heeft natuurlijk ook zijn voordelen. Wie herfst zegt, zegt high tea! Lekker naar binnen, de kachel een standje hoger, een dampende kop thee voor je neus en urenlang tafelen en klets...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: