Groot succes voor Bakkersvak

24 april 2014 |
Groot succes voor Bakkersvak<

Waar de wereldleiders zich in Den Haag verzamelden, verzamelde de top van de Nederlandse bakkerijsector (en vele lunchroomondernemers) zich in Autotron Rosmalen. Bijna 7.000 bezoekers, maar liefst
60 procent meer dan vorig jaar, hebben de ruim 150 deelnemers op 23 & 24 maart op Bakkersvak overweldigd.

Ontmoetingsplaats
Een veel gehoorde uitspraak was dan ook ''Als ik dit van tevoren had geweten, had ik meer personeel naar de beurs meegenomen om iedereen te woord te kunnen staan'', aldus Henk-Jan Huurman namens Dragee. De afgelopen jaren heeft Bakkersvak gezorgd voor nieuw elan in de bakkerijsector. Bakkersvak is niet alleen bedoeld voor leveranciers die hun producten willen presenteren, maar ook een ontmoetingsplaats om te netwerken met vakgenoten en waar beleving centraal staat.

Lunchroomeigenaren
De verwachtingen waren dit jaar dan ook hooggespannen, maar zeker niet onhaalbaar, terugkijkend naar het resultaat. Uit de markt is met veel lof over Bakkersvak gesproken. Veel partijen waren verrast door de hoeveelheid mensen als ook de kwaliteit. Zo was 60 procent van de bezoekers afkomstig uit de ambachtelijke bakkerijsector, maar ook andere sectoren waren goed vertegenwoordigd, zoals de industriële bakkerijen, chocolaterieën, restaurants, lunchrooms, retailers, cateraars, ijssalons, koffiebars en tearooms.

Inspiratie
Voor de bezoekers was er inspiratie ten overvloede, een maximale 'zintuigenprikkeling' door de meest heerlijke geuren en smaken en konden er indrukwekkende creaties worden bezichtigd. 86% van de bezoekers beoordeelt de beurs dan ook als goed tot zeer goed en 77% vond de kwaliteit van de deelnemers goed tot zeer goed. Bovendien verwacht bijna 50% producten aan te schaffen die ze op de beurs hebben gezien. Daarnaast hebben de demonstraties van het BoulangerieTeam en het Nederlands Patisserie Team gezorgd voor een onvergetelijke dag, konden bezoekers hun ogen uitkijken bij de prachtige showstukken van de deelnemers aan de Dutch Pastry Award en natuurlijk niet te vergeten; de Bakkerij van de (V)oorsprong waar men ideeën kon opdoen hoe met weinig budget een bakkerij in te richten is met de laatste trends uit de bakkerijsector.

Familiedag
Door de familiedag op zondag, met speciaal voor de allerkleinsten een kinderhoek, hebben de bezoekers het als een echt dagje uit ervaren. Op deze manier heeft ook de hele familie mee kunnen genieten rondom de uitreiking van de verkiezing ‘Leukste Bakker van Nederland’, die dit jaar gewonnen is door Brood- en Banketbakkerij Gebr. Van Den Berg uit Maasdijk. Vanwege het grote succes en enthousiasme in de markt wordt ook volgend jaar weer gestreden om deze felbegeerde titel.

Nog groter
Natuurlijk waren er ook kritische noten. “Zo wordt Bakkersvak volgend jaar nog grootser en ruimer van opzet, maar de kernwaarden, zoals de laagdrempeligheid en gastvrijheid in de perfecte ambiance van het Autotron blijven hierin behouden. Eenvoudige deelname gekoppeld aan een eerlijke ROI. Een jaarlijkse vakbeurs voor de bakkerijsector die moet ook in de toekomst lonend blijven”, aldus Bas van Gent, Group Exhibition Manager van Bakkersvak. “Zo hebben we de prijzen gelijk weten te houden en staan we garant voor uw gastvrijheid t.a.v. uw klanten.”

Volgende editie
Van alle bezoekers is 81 procent volgend jaar absoluut weer voornemens de beurs te bezoeken en de beursvloer is alweer voor meer dan driekwart gevuld. De volgende editie van Bakkersvak vindt plaats op zondag 8 en maandag 9 maart 2015 in het wederom gastvrije en makkelijk te bereiken Autotron Rosmalen.

Thijs Jacobs

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Video
Op reportage: Eetcafé De Poort

Net buiten het centrum van Utrecht staat het gezellige eetcafé De Poort. Iedereen die in Utrecht woont kent dit café en komen er ook regelmatig. De Poort zorgt voor een uniek huiskamergevoel waar je kan uitrusten, bijkletsen en lekker eten en drinken. "Onze naam komt doordat ...

Video
Op Reportage: Brownies&downieS Harderwijk

Brownies&downieS... Een concept waar Pernilla Spijker uit Ermelo wel blij van werd. “Ik studeerde commerciële economie aan Windesheim in Zwolle. Ik had geen idee wat ik na de studie wilde doen. Een kantoorbaan is niks voor mij maar ik wilde graag iets voor mijzelf beginnen", aldu...

Video
Op Reportage: Panino di Pino

Simone Prestifilippo is samen met haar man Michael eigenaar van de lunchroom Panino di Pino. Panino di pino is een lunchroom waar de moderne Italiaanse sfeer samen met de heerlijke broodjes, Pasta’s en sorbetijs in het centraal staat. Panino di Pino is opgericht door de schoonvader van Sim...

Personalia Fastservice
Domino's krijgt Nederlandse CEO voor Europa

Domino's Pizza Enterprises Limited (ASX: DMP), moederorganisatie van Domino’s pizza Nederland publiceerde deze week haar halfjaarcijfers. In Europa realiseerde Domino’s een sterke omzetgroei van +9,4% tot €382,8m (+5,0% SSS) en een EBITDA €29,4m (+15,6%). Daarnaast opende D...

Video
Op Reportage: Het nieuwe Olivier

Brasserie Olivier in Bilthoven is met haar 37 jaar een van de oudste eetgelegenheden in het dorp. Sinds een half jaar is Olivier verhuisd naar een nieuwe locatie. En daar horen veranderingen bij. Eigenaresse Myrna Janssen vertelt trots haar verhaal. ‘’We zijn verhuisd naar de meest ce...

Bezorgen Achtergronden
Brabanders eten vooral kip met carnaval 

Brabantse carnavalsvierders eten graag kip. Dat blijkt uit cijfers van maaltijdplatform Deliveroo. Op basis van data van de carnavalsdagen afgelopen jaren bekeek het bedrijf waar zij tijdens carnaval een piek in bestellingen kunnen verwachten, en waar de feestgangers per stad het meest zin in hebben...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: