Franchise Friendly Concepts betreedt de lunchroommarkt met masterfranchise van Délifrance

21 december 2017 | Roy Spijker
Franchise Friendly Concepts betreedt de lunchroommarkt met masterfranchise van Délifrance<

Délifrance Retail Franchise International is voornemens om de masterfranchise van Délifrance toe te wijzen aan het ervaren formulehuis. Het besluit ligt momenteel ter goedkeuring bij de ondernemingsraad van Délifrance. FFC beheert al meer dan 25 jaar succesvol de formule Kwalitaria. De masterfranchise van Délifrance betreft de huidige franchiserestaurants en de bestaande shop-in-shop corners in het petrol kanaal in Nederland en België.

Bas Holshuijsen, algemeen directeur FFC: “FFC is van oudsher een multifranchise organisatie. We hebben de laatste jaren de focus gelegd op Kwalitaria om dit merk verder te laten groeien. En met succes. Nu is er ruimte om nog een sterk merk aan ons portfolio toe te voegen. Met Kwalitaria en Délifrance kunnen we twee momenten optimaal bedienen, zowel het lunch- als avondmoment. De twee merken passen qua strategie naadloos bij elkaar. Op dit moment zijn er reeds 30 Délifrance shop-in-shops bij Kwalitaria. De formule is dus niet nieuw voor ons. We zijn ervan overtuigd dat FFC het nieuwste concept ‘Phoenix’ van Délifrance succesvol uit kan rollen in België en Nederland."

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Drinks Longread
Achtergrond: alcoholarm bier in opkomst, alcoholvrije wijn nog niet populair

Overdag een ijskoud glas bier of een goed glas wijn. Hoewel in Nederland die cultuur niet heerst, verandert de behoefte van de consument. De mogelijkheid om een glas wijn of een biertje bij de lunch te bestellen groeit. Alcoholvrije wijnen zijn (nog) niet populair in de horeca, maar bieren die weini...

Personeel Achtergronden
Onderzoek personeel & horeca: 'De horecaondernemer heeft geen plan'

‘’Het moet een familie zijn’’, ‘’ludieke wervingsfilmpjes helpen’’ en ‘’duidelijke communicatie is alles’’. Bovenstaande uitspraken komen van horecamanagers en -ondernemers. Kortom: elke ondernemer of manager die ik spreek heeft...

Patisserie Advertorial
Creëer je eigen unieke dessert

Patisserie speelt een steeds belangrijkere rol in de Nederlandse horeca. Met een mooi stukje patisserie kun je een geweldige indruk maken op je gasten, hetgeen kan zorgen voor meer omzet. Het is belangrijk om innovatief te blijven. Zo kan het aanbieden van huisgemaakte patisserie een manier zijn om ...

Achtergronden
Top 10 brandoorzaken bij bedrijven

Menselijk handelen is de belangrijkste oorzaak van bedrijfsbranden in Nederland. En daarmee is het één van de grootse bedreiging van de bedrijfscontinuïteit in het midden- en kleinbedrijf. Dat constateert verzekeraar Reaal, na een analyse van brandoorzaken bij bedrijven. De verzek...

Drinks Achtergronden
Terrasonderzoek: Oslo het duurst, Amsterdam goedkoop

Oslo is de duurste stad van Europa om een terras te pakken. De gemiddelde prijs voor een rondje drank op het terras in de Noorse hoofdstad is € 53,71. Dit is ruim drie keer zo duur als Budapest, waar je € 15,94 kwijt bent voor een rondje (2 espresso, 2 fris, 2 halve liters bier en 2 ros&ea...

Interview Longread
Interview: lunchcafé waar je kunt douchen

Lunchrooms bevinden zich in de meeste gevallen in (stads)centra en stemmen daar het aanbod op af. Winkelend publiek, vriendinnengroepen en schoolgaande jeugd zijn er kind aan huis, maar je zult er zelden een trucker zien. Bij Lunchcafé Jut & Jul is het juist andersom, de truckers kunnen h...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: