Foursquare de toekomst voor ondernemers

14 april 2010 |

Als horeca-onderneming loopt u tegenwoordig heel wat klanten mis als u niet met een website op het internet te vinden bent. De kwaliteit van de websites laat ook wat te wensen over, zo denkt men met een paar ‘slechte’ foto’s, een menu in pdf formaat en de vermelding van openingstijden en telefoonnummer klaar te zijn. Het internet moet serieuzer genomen worden door horecaondernemers, aangezien men met de nieuwste hypes zoals Facebook, en Twitter meer klanten kan bereiken. Het hippe spelletje Foursquare uit Amerika lijkt zelfs nog beter te werken.

De klant bereiken
Met een goede advertentie in een blad of zelfs online bereikt u klanten steeds minder goed en het kost u ook nog eens veel geld. Zou het niet geweldig zijn als u uw huidige klanten voor u kunt laten werken? Dit gaat dan niet via de ouderwetse manier van mond-tot-mond reclame, maar via internet. Ook internetspelletjes zoals Foursquare helpen u uw klantenkring via-via snel uit te breiden.

Foursquare
Het idee achter het spelletje Foursquare is dat men via het mobieltje aan kan geven in welk openbaar gebouw hij of zij op dat moment is. Elke keer als een persoon ‘incheckt’ krijgt deze punten toegekend en krijgen zijn of haar vrienden, die ook aangesloten zitten op Foursquare, een berichtje waar die persoon is. Deze applicatie zorgt ervoor dat mensen vaker op deze locaties komen en dat hun netwerk ook langs komt. Zeker omdat de speler extra status krijgt als hij of zij ergens het vaakst komt. Een nieuwe bar of restaurant wordt zo makkelijker ontdekt.

Toekomst
Omdat Foursquare zo populair is bestaat er nu ook al een Nederlandse variant. En dat het een succes is blijkt uit de berichten dat verschillende horecaondernemingen inspelen op de Foursquare gebruiker. Zo verloot Hotel Arena in Amsterdam, bijvoorbeeld, elke maand een gratis overnachting onder de mensen die het meest bij ze inchecken. Deze voorlopers in de horeca zien nu al de voordelen van hoe internet voor hen kan werken, met dank aan dit spelletje.


Nienke van Haasteren

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Awards
Edwin Hollanders maakt de Lekkerste Pannenkoek van 2020

Edwin Hollanders wordt twee keer eerste bij De Lekkerste Pannenkoek van 2020. Hij won tijdens de Horecava met zijn creatie 'Hollanders krijg je 'm niet' niet alleen de eerste prijs van de proefjury, maar ook de kinderjuryprijs. Edwin werkt bij Pannenkoekenhuis De Perdstal in Venray. D...

Awards
Melissa de Kolk wint de De Lekkerste Tosti van 2020

Melissa de Kolk wint de De Lekkerste Tosti van 2020 op de Horecava. Zij won tijdens de Horecava met haar creatie 'Tosti by Melissa' de eerste prijs van de vakjury. Melissa de Kolk werkt bij Kwalitaria Lekkerrr by Amersfoort. De voorzitter van de proefjury, Steven Strijbosch (CityGuys), wa...

Awards
Ferry van Daal maakt de Lekkerste Maaltijdsalade van 2020

Ferry van Daal maakt de Lekkerste Maaltijdsalade van 2020. Hij won tijdens de Horecava met zijn creatie 'Beef & Tabouleh' deze vooraanstaande vakwedstrijd. Ferry werkt bij Eurest Catering uit Amsterdam. De voorzitter van de proefjury, Michael Simon, prees het winnende gerecht met name...

Awards Fastservice
Fresh2Go Sushi voor vijfde keer uitgeroepen tot beste bezorgrestaurant

Tijdens de zesde editie van de Thuisbezorgd.nl Awards is Fresh2Go Sushi opnieuw uitgeroepen tot het beste restaurant uit meer dan 8.000 restaurants in heel Nederland. Thuisbezorgd.nl heeft ook de winnaars per stad en per categorie bekendgemaakt en zet hiermee de beste presterende restaurants in elke...

Achtergronden Vega
10x vegan innovatie op Horecava 2020

Nog niet eerder was er op een Nederlandse horecabeurs zo veel aandacht voor nieuwe vegan producten, waaronder de Vish Sticks van Novish. Aan de lange rijen bij de ondernemers te zien is vegan een belangrijk item voor horeca ondernemers. In deze blog zet ProVeg Nederland 10 van de meest vernieuwende ...

Events Achtergronden
Horecava werd goed bezocht dit jaar

Op de 64e editie van de Horecava was de hele horecawereld weer goed vertegenwoordigd de afgelopen vier dagen. De vele nieuwe initiatieven, waaronder The Coffee Stage, de werelden van het TrendLAB en het Start-upLAB met ruim 70 ondernemers waren goed bezocht. Veel aandacht was er voor duurzame thema&...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: