Foodmaster lanceert nieuwe huisstijl met pop-up frituurcultuurmuseum

10 oktober 2017 | Roy Spijker

Foodmaster, de franchise cafetaria formule van FHC Formulebeheer, heeft maandag 9 oktober in aanwezigheid van ondernemers en partners een nieuwe huisstijl gelanceerd. Onder de noemer ‘De lekkerste sinds vroeger’ omarmt Foodmaster de traditionele cafetaria. Echter wel in een modern jasje. Met een muzikaal ‘frituurcultuur nummer’ van de Meisjes met de Wijsjes en de opening van een pop-up frituurcultuur museum werd de vernieuwde formule gelanceerd.

Een plek waar de frituur centraal staat en waar je frites en snacks zoals kroketten en frikandellen bestelt. Nergens anders ter wereld kennen ze de cafetaria zoals wij hem kennen. Het is een typisch stukje Nederlands cultuurgoed. Foodmaster is trots op deze frituurcultuur en wil dat met haar nieuwe uitstraling in al haar vestigingen laten zien.

Frituur goeroe Frans van Rooij (gastspreker) vertelde tijdens de lancering over het ontstaan en de ontwikkeling van “Nederlandse mooiste eetgewoonte, het gemak om lekker eten af te halen bij een cafetaria”, aldus Van Rooij. Het pop-up frituurcultuur museum bevestigt hoe onze ‘frituurcultuur’ zich in ruim 90 jaar heeft ontwikkeld. “Met Foodmaster omarmen we dit mooie stukje Nederlandse frituurcultuur”, vertelt Chantal van der Meer, marketing manager FHC Formulebeheer over de rebranding. “De uitstraling van het merk heeft een referentie naar vroeger, maar is wel hedendaags. Enkele elementen uit de nieuwe Foodmaster zijn metrotegels met onze pay-off ‘De lekkerste sinds vroeger’, een frituurcultuur tijdlijn op de muur, een denim bank en digitale menuborden.”

Op het hoofdkantoor van FHC Formulebeheer is een spreekkamer helemaal ingericht in deze nieuwe Foodmaster stijl. Alle aanwezigen kregen een rondleiding en konden het vernieuwde concept zo met eigen ogen zien. De reacties waren enthousiast. “Erg mooi. Het is nu even nadenken hoe we dit in onze cafetaria kunnen doorvertalen”, aldus Foodmaster Hof van Holland.

Van der Meer benadrukt nog dat het assortiment van Foodmaster een typisch cafetaria assortiment blijft. Uiteraard wordt er ingespeeld op trends, maar altijd met het kernassortiment als uitgangspunt. Denk aan milkshake of frites specials. Daarbij komt er nog meer aandacht voor thuisbezorgen en online bestellen, ook in de winkel zelf. Zo was Next to Food aanwezig met een demo van een online bestelzuil voor in de winkel.

De komende periode wordt de vernieuwde huisstijl doorvertaald naar de vestigingen. De vestiging in Tiel diende als pilotstore en is al helemaal vernieuwd. Vanaf nu zullen ook andere vestigingen omgebouwd gaan worden. Het pop-up Frituurcultuur museum is nog tot en met 25 oktober gratis te bezichtigen op werkdagen tussen 9.00 en 17.00 uur. Graag van te voren even bellen 0252-620620.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Columns Starten in de horeca
Monique van Gevelt: gaat het nu werkelijk zo goed met de horeca?

Als ik de berichten in de media lees, dan zit de horeca in zijn gloriejaren. De omzet plust, kwartaal na kwartaal, en de bomen schijnen tot in de hemel te groeien. De cijfers van het CBS zijn dan ook lovend. Na de harde klap van 2008 zit de horeca ondertussen op het hoogst gemeten omzetniveau ooi...

Events Achtergronden
Groot succes voor horecavakbeurs HorecaEvenTT

De elfde editie van de horecavakbeurs HorecaEvenTT, die van 5 tot en met 7 februari in Assen werd gehouden, is op alle fronten een groot succes geweest. De beurs noteerde een bezoekersrecord – vooral op de maandag was het gigantisch druk – een deelnemersrecord en een beursoppervlakte die...

Regelgeving KHN
KHN stuurt brandbrief naar staatssecretaris VWS over verbod rookruimten in de horeca

De uitspraak van het gerechtshof Den Haag van 13 februari jl. betekent kort gezegd dat, op basis van een WHO-verdrag, rookruimten in horeca-inrichtingen niet langer zijn toegestaan. Dat zorgt voor grote onrust bij veel horecaondernemers, want de uitspraak heeft grote impact op de gastvrijheid e...

Food Achtergronden
Nieuw: Koreaans streetfood in Twentsche Foodhal

De Twentsche Foodhal opent in de komende weken drie nieuwe keukens, en breidt hiermee het aanbod in één klap flink uit. Vanaf dit weekend kun je als gast in de foodhal Koreaans streetfood bestellen. En in de eerste week van maart openen een Indiase keuken én een gloednieuw burge...

Interview KHN
De strijd tussen KHN en de marktleiders

In deze serie bespreekt De Restaurantkrant de hete hangijzers in de veranderlijke wereld van de horeca. In de eerste aflevering; de groeiende macht van Thuisbezorgd, IENS en Booking. De Koninklijke Horeca Nederland zet zich als brancheorganisatie in om een zo eerlijk mogelijk speelveld voor de hore...

Ontbijt Achtergronden
Croissantje onmisbaar bij Nederlands Valentijnsontbijt

De meeste Nederlanders worden op Valentijnsdag graag verrast met een klassiek croissantje, eitje en een glas sap. Dit blijkt uit een steekproef van slaapspecialist Bedden.nl onder 855 respondenten, waar werd gevraagd naar de Valentijnsgewoontes van Nederlandse koppels. Croissantje De absolute ...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: