Dutch Beer Challenge op 21 maart

22 januari 2018 | David Bakker

Op woensdag 21 maart 2018 wordt Rotterdam voor de vierde keer het hoppige en moutige epicentrum van Nederland. De vierde editie van de ‘Dutch Beer Challenge’ (powered by Mitra) zal dan plaatsvinden in debatcentrum Arminius. Alle ruim 500 Nederlandse brouwerijen en brouwerijhuurders worden uitgenodigd om met een of meer van hun bieren deel te nemen aan deze Nederlandse bierwedstrijd. De inschrijving gaat 22 januari 2018 open. De vraag is: welk bier wordt de opvolger van Bloedbroeder van Kompaan, het Beste Bier van Nederland in 2017?

 

Het aantal brouwerijen in Nederland is afgelopen jaren opnieuw gegroeid tot ruim 500. De Dutch Beer Challenge is een unieke kans voor alle Nederlandse brouwers om zich te meten met hun collega’s. Tijdens de vorige editie van de Dutch Beer Challenge waren er bijna 300 Nederlandse bieren in competitie, waarna er 17 een gouden, 17 een zilveren en 22 een bronzen medaille wonnen. Voor de vierde editie in 2018 rekent de organisatie weer op een groei van het aantal ingezonden bieren.

Vakkundige juryleden

Er is een gemengde aanwezigheid op 21 maart 2018 van zowel Nederlandse onafhankelijke bierexperts en keurmeesters als internationale specialisten. Deze juryleden proeven blind in verschillende bier-hoofdcategorieën met 25 subcategorieën, zoals pils, saison, licht en zwaar blond, pale ale, IPA, licht en zwaar donker, bock en dubbelbock, stout/porter, gerstewijn, witbier en weizen, fruitbieren en houtgelagerde bieren. Er zijn gezien de ontwikkelingen in de bierwereld drie stijlen toegevoegd/gesplist te weten: alcoholvrij/-arm, stout en imperial stout en zwaar blond en tripel. De bieren die bekroond worden op de Dutch Beer Challenge kunnen rekenen op een grote mediabelangstelling en internationale erkenning. De gelauwerde bieren krijgen promotie van de (inter)nationale en regionale media. Slijterijketen Mitra heeft zich als hoofdsponsor verbonden aan de Dutch Beer Challenge.

Prijsuitreiking op 4 april

De wedstrijdleiding maakt de winnaars bekend tijdens een receptie op woensdag 4 april 2018 in Rotterdam. Aansluitend zal het vierde exclusieve bierdiner in de havenstad plaatsvinden. Op 24 mei 2018 wordt tijdens de opening van de zevende Week van het Nederlandse Bier bekend gemaakt welk bier verkozen is tot ‘Het Beste Bier van Nederland 2018’ gekoppeld aan de Mitra-Award.

Belangrijkste doelstellingen

De initiatiefnemers en organisatie van de Dutch Beer Challenge hebben de volgende doelstellingen met deze wedstrijd:

1.     De promotie van de Nederlandse biercultuur;
2.     Het organiseren van een faire en professionele wedstrijd onder de Nederlandse brouwers;
3.     Het bieden van een kwaliteitslabel aan de bierconsument;
4.     Het bieden van een sterk marketinginstrument aan de deelnemende brouwers.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Opening Lunchroom
Hudson Bar & Kitchen lanceert lunch & bakery concept in Leiden

De Amerikaanse restaurantketen Hudson Bar & Kitchen, lanceert het lunch & bakery concept Hudson Coffee. De eerste vestiging van Hudson Coffee is geopend aan de nieuwe Beestenmarkt 23 in Leiden, tegenover de Lammermarktgarage en direct naast het 1,5 jaar geleden geopende Hudson restaurant. De...

Opening Bed&Breakfast
Amersfoortse lunchroomeigenaar gaat B&B openen

Eén van de meest uitgesproken horecaondernemers in Amersfoort, Dirk-Jan Stip van lunchzaak Coffee Corazon, gaat een B&B openen. Volgens hem sluit het huidige hotelaanbod niet aan bij het karakter van de stad. “De binnenstad van Amersfoort is zo leuk en gezellig, zo uniek… Maa...

Geslaagde e-mailmarketingcampagnes vragen om kennis over het samenstellen van goed verzorgde e-mails, het proces eromheen en de mogelijkheden. Hoe je als horecaprofessional hierin succesrijk kunt zijn, leer je in de training die HM Academy aanbiedt op 11 maart aanstaande (in Bunnik, centraal gelegen...

Economie Duurzaamheid Ondernemen
Overheid biedt circulaire ondernemers hulp

Ondernemers die werk maken van een economie zonder afval en vol goede ideeën zitten, krijgen extra hulp bij de uitvoering van hun plannen. Deze hulp moet ervoor zorgen dat circulaire ondernemers sneller doorbreken. Hiervoor slaan de ov...

Economie Fastservice
Domino’s ziet groei van 300 procent in lunch bestellingen

Gedreven door een enorme groei in het aantal winkels, het aandeel winkels dat met lunch is geopend en de toenemende vraag naar gemak, ziet Domino’s het percentage lunch ten opzichte van het totaal aantal bestellingen explosief stijgen. In de gelopen vijf jaar realiseert de keten - met inmiddel...

Opening
Horecafamilie opent derde restaurant in drie jaar tijd

Almere krijgt er vanaf eind maart een nieuwe ‘Fresh Food’ formule bij. In hartje centrum, aan de Grote Markt, wordt momenteel druk verbouwd om aan Taco Y Mas gestalte te geven. Het is het derde restaurant in drie jaar van de horecafamilie Van Eijsden. Na Finn en Rosita’s, gaat Taco...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: