Domino's grootste QSR (quick service restaurant) in Nederland

11 juni 2018 | Thijs Jacobs

Met de opening van de 250e vestiging in Steenwijk bereikt Domino’s vandaag een belangrijke mijlpaal. De pizzaketen mag zich namelijk het grootste Quick Service Restaurant (QSR) in Nederland noemen op basis van het aantal vestigingen. De mijlpaal wordt deze week groots gevierd. En wie viert, die trakteert. In de week van 11 juni onthult Domino’s een nieuw item op het menu. Ook organiseert Domino’s een bijzondere actie. Op zaterdag 16 juni verkopen alle vestigingen in Nederland tot 16.00 uur 250 pizza’s voor één euro. De opbrengst gaat naar de LINDA Foundation.

Succesfactor 

Met de opening van de 250e winkel is Domino’s het grootste QSR in het aantal vestigingen. In de komende drie tot vijf jaar komen daar nog eens 150 vestigingen bij. Hierdoor is Domino’s één van de meest snelgroeiende bedrijven in Quick Service. Dit onderstreept ook het onderzoek van Misset Horeca* dat onlangs verscheen. André ten Wolde, CEO Domino’s Nederland: “als je kijkt naar de afgelopen drie jaar zijn we al enorm gegroeid. In 2015 had Domino’s 153 aantal winkels in Nederland. Over drie tot vijf jaar zijn dat er 400.” De franchisenemers zijn een belangrijke factor voor het succes van Domino’s. 70% van franchisenemers is ooit begonnen als pizzabakker of bezorger en kennen het bedrijf daarom door en door.

Ook franchisenemer David Oosterhof die de 250e winkel in Steenwijk gaat runnen, begon ooit als pizzabakker. David Oosterhof: “nadat ik begon als pizzabakker, kreeg ik al snel de kans om door te groeien naar regiomanager voor onder andere Deventer, Apeldoorn en Assen. Nu open ik mijn eerste winkel. Dat het ook nog eens de 250ewinkel van Domino’s in Nederland is, vind ik helemaal bijzonder!”

Een goede toekomst voor iedereen

Met het bereiken van deze mijlpaal realiseert Domino’s zich ook dat een goede toekomst niet voor iedereen vanzelfsprekend is. André licht toe: “Onze grootste doelgroep zijn gezinnen. Uit cijfers van LINDA Foundation blijkt dat 1 op 9 kinderen opgroeit in armoede. In de grote steden is dat zelfs 1 op 4. Totaal gaat het om 400.000 kinderen. We gunnen iedereen een goede toekomst en daarom willen we iets terug geven. LINDA Foundation doet geweldig werk. Ze maken armoede bespreekbaar en steunen gezinnen die het zwaar hebben. Met de actie op zaterdag 16 juni verwachten we ruim 60.000 te kunnen inzamelen die we doneren aan de LINDA Foundation.” De actie loopt zaterdag tot 16.00 uur.

Domino’s geeft terug

‘Wie viert, die trakteert’. Van 16 t/m 22 juni krijgt iedere 25e klant een gratis drankje of dessert bij een bestelling.  Bovendien ontwikkelde de chef van Domino’s Tyla Robinson een nieuw product dat op zaterdag 16 juni wordt onthuld in de 250e winkel. Overigens krijgen de vaste klanten- en volgers van Domino’s vanaf 11 juni al hints via Facebook en Instagram en kunnen zij als één van de eersten het ‘secret menu item’ proeven.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Lekkerste Lunchroombroodje Awards
Meld je aan voor het Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland 2020

In verband met de maatregelen om de verdere verspreiding van het coronavirus een halt toe te roepen, zijn horecagelegenheden gesloten geweest. Dat is heel vervelend voor jou als lunchroomondernemer, maar wat kun je beter doen om je naamsbekendheid en omzetkansen te vergroten dan meedoen met de wedst...

Economie Achtergronden
Inkomsten restaurants en cafés in juli nog ruim 10% lager dan vorig jaar

Restauranthouders kregen in juli gemiddeld 11% minder inkomsten bijgeschreven dan in dezelfde maand een jaar eerder. Bij café-eigenaren was dit 13%. Dit blijkt uit onderzoek van Knab. De online bank analyseerde geanonimiseerde transactiedata van 167.000 zakelijke klanten. Ondanks de vers...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Contactgegevens van horecagasten moeten na 14 dagen verwijderd worden

De contactgegevens van gasten, waar horecabedrijven sinds maandag verplicht om moeten vragen, moeten na veertien dagen vernietigd worden. Dat stelt brancheverenging Koninklijke Horeca Nederland (KHN). Dit lazen we in een artikel op NU.nl. Het telefoonnummer en e-mailadres van alle gasten moet op...

Wet- en regelgeving
Lachgasverbod: mag je het straks nog wel kopen voor in je keuken?

Het gebruik van lachgaspatronen als drugs in plaats van gastronomisch of technisch hulpmiddel is de laatste jaren flink toegenomen. Zoveel zelfs dat (door staatssecretaris Blokhuis en minister Grapperhaus) een voorstel is gedaan om lachgas in het hele land te gaan verbieden. Met het landelijk verbod...

Columns
Knibbel, knabbel, knuisje, wie knabbelt er aan jouw huisje?

Vol is vol, kopte de krant laatst. Het gaat over hoe vol de campings, bungalowparken en hotels wel niet zijn in eigen land. In maart was de annuleringenstroom niet bij te houden en deze zomer staat de telefoon roodgloeiend om een felbegeerd plekje onder onze eigen zon te bemachtigen. Tenminste als j...

KHN
KHN reageert op maatregelen: "Te veel nadruk op horeca"

De Koninklijke Horeca Nederland begrijpt dat, als het aantal besmettingen toeneemt, de overheid maatregelen moet nemen om die groei een halt toe te roepen. Echter verbaast het de brancheorganisatie dat de horeca telkens het boetekleed aan moet trekken. Op de website reageert KHN op de genomen maatre...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: