Domino's grootste QSR (quick service restaurant) in Nederland

11 juni 2018 | Thijs Jacobs

Met de opening van de 250e vestiging in Steenwijk bereikt Domino’s vandaag een belangrijke mijlpaal. De pizzaketen mag zich namelijk het grootste Quick Service Restaurant (QSR) in Nederland noemen op basis van het aantal vestigingen. De mijlpaal wordt deze week groots gevierd. En wie viert, die trakteert. In de week van 11 juni onthult Domino’s een nieuw item op het menu. Ook organiseert Domino’s een bijzondere actie. Op zaterdag 16 juni verkopen alle vestigingen in Nederland tot 16.00 uur 250 pizza’s voor één euro. De opbrengst gaat naar de LINDA Foundation.

Succesfactor 

Met de opening van de 250e winkel is Domino’s het grootste QSR in het aantal vestigingen. In de komende drie tot vijf jaar komen daar nog eens 150 vestigingen bij. Hierdoor is Domino’s één van de meest snelgroeiende bedrijven in Quick Service. Dit onderstreept ook het onderzoek van Misset Horeca* dat onlangs verscheen. André ten Wolde, CEO Domino’s Nederland: “als je kijkt naar de afgelopen drie jaar zijn we al enorm gegroeid. In 2015 had Domino’s 153 aantal winkels in Nederland. Over drie tot vijf jaar zijn dat er 400.” De franchisenemers zijn een belangrijke factor voor het succes van Domino’s. 70% van franchisenemers is ooit begonnen als pizzabakker of bezorger en kennen het bedrijf daarom door en door.

Ook franchisenemer David Oosterhof die de 250e winkel in Steenwijk gaat runnen, begon ooit als pizzabakker. David Oosterhof: “nadat ik begon als pizzabakker, kreeg ik al snel de kans om door te groeien naar regiomanager voor onder andere Deventer, Apeldoorn en Assen. Nu open ik mijn eerste winkel. Dat het ook nog eens de 250ewinkel van Domino’s in Nederland is, vind ik helemaal bijzonder!”

Een goede toekomst voor iedereen

Met het bereiken van deze mijlpaal realiseert Domino’s zich ook dat een goede toekomst niet voor iedereen vanzelfsprekend is. André licht toe: “Onze grootste doelgroep zijn gezinnen. Uit cijfers van LINDA Foundation blijkt dat 1 op 9 kinderen opgroeit in armoede. In de grote steden is dat zelfs 1 op 4. Totaal gaat het om 400.000 kinderen. We gunnen iedereen een goede toekomst en daarom willen we iets terug geven. LINDA Foundation doet geweldig werk. Ze maken armoede bespreekbaar en steunen gezinnen die het zwaar hebben. Met de actie op zaterdag 16 juni verwachten we ruim 60.000 te kunnen inzamelen die we doneren aan de LINDA Foundation.” De actie loopt zaterdag tot 16.00 uur.

Domino’s geeft terug

‘Wie viert, die trakteert’. Van 16 t/m 22 juni krijgt iedere 25e klant een gratis drankje of dessert bij een bestelling.  Bovendien ontwikkelde de chef van Domino’s Tyla Robinson een nieuw product dat op zaterdag 16 juni wordt onthuld in de 250e winkel. Overigens krijgen de vaste klanten- en volgers van Domino’s vanaf 11 juni al hints via Facebook en Instagram en kunnen zij als één van de eersten het ‘secret menu item’ proeven.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Economie Achtergronden
Omzet horeca stijgt 1,6 procent in vierde kwartaal

De omzet van de horeca steeg in het vierde kwartaal van 2019 met 1,6 procent ten opzichte van het vorige kwartaal, meldt het CBS. Het volume nam met 1,4 procent toe. De omzet van logiesverstrekking steeg met 1,2 procent, de omzet van eet- en drinkgelegenheden met 1,7 procent. Al bijna zeven jaar nee...

Video
Op reportage: Brownies&downies Woerden

"Onze medewerkers zijn puur", laat Dave van der Wolk weten in een interview met Lunchroom.nl. Het is een belangrijk onderdeel in het concept van de alsmaar groeiende lunchroom. ‘Onze kanjers (red. de medewerkers van Brownies & Downies) zijn het gezicht van de zaak." Het c...

Fastservice Vega
KFC gaat een week lang 'kiploos' door het leven

Het Kentucky Fried Chicken restaurant aan het Binnenwegplein in Rotterdam verruilt van 9 t/m 15 maart, tijdens de Nationale Week Zonder Vlees, een week lang alle kip op het menu voor vegetarische opties. Dit wereldwijde historische moment voor KFC is tevens het startschot van de landelijke introduct...

Lekkerste Lunchroombroodje Awards
Meld je aan voor het Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland 2020

Je kunt je vanaf nu weer aanmelden om deel te nemen aan de wedstrijd voor het Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland 2020. Zend de receptuur, bereidingswijze, de prijs op de kaart en een goede foto van het gerecht in via het formulier hieronder. Lukt dat niet? Stuur je inzending dan per e-mail naa...

Video
Op Reportage: Koffie Society

Marco Smit is master barista. Hij is acht jaar geleden begonnen met koffie. 7 jaar geleden met De Koffie Society. Na drie jaar heeft hij 'De Gooische koffiebus' aangeschaft. Zo kunnen klanten door het hele land genieten van de lekkerste koffie. De Gooische Koffiebus werd in 2014 uitgeroep...

Food Achtergronden
Onderzoek: gebruik jij convenience in de keuken?

Graag je aandacht voor dit leuke onderzoek, waarvan we de resultaten binnenkort publiceren. We willen graag weten of jij in je zaak convenience - of gemaksproducten (feitelijk zijn ze hetzelfde) gebruikt. De trend is ambachtelijk en lokaal, maar in hoeverre uit zich dat in de praktijk? Is enkel werk...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: