Domino's pizza opent 150ste vestiging

1 augustus 2014 |
Domino's pizza opent 150ste vestiging<

Domino’s Pizza heeft op 30 juli zijn 150ste vestiging geopend in Alphen aan de Rijn en verwacht dit jaar nog minimaal tien winkels in ons land te vestigen. De komende jaren komen daar nog eens 25 tot 30 per jaar bij, zo verwacht André ten Wolde, directeur Domino’s Pizza Nederland. De Amerikaanse formule, die in 1989 voet op de Nederlandse markt zette, vertoont daarmee een opvallend sterke groei in ons land.

Groei
Vooral de afgelopen twee jaar groeide Domino’s Pizza hard, met zo’n zeventien vestigingen per jaar. In 2010 waren er 104 winkels in Nederland, in 2013 was dit aantal toegenomen tot 146. Domino’s Pizza opereert in meer dan 11.000 winkels in ruim zeventig landen. Nederland staat met 150 winkels nu op de 11e plaats in de lijst van landen met de meeste vestigingen. Bovenaan staan de VS met bijna 5.000 winkels.

Omzet verdubbeling
Bestaande vestigingen in Nederland zien hun omzetten jaarlijks verdubbelen. Ook internationaal groeit Domino’s sterk. Al twintig jaar op rij boekt de franchiseformule internationaal positieve salesgroei. De wereldwijde omzet bedroeg in 2013 8 miljard dollar. Meer dan de helft van de omzet – 4,2 miljard dollar – komt van buiten de VS. In 2011 bedroeg de omzet nog iets minder dan 7,5 miljard dollar. DPE, master franchisenemer voor het merk Domino’s Pizza in Australië, Nieuw Zeeland, Frankrijk, Japan, België en Nederland, boekte in het fiscale jaar 2011 746 miljoen euro omzet, in 2013 was dat 846 miljoen. De omzet in Nederland bedroeg in 2010 ruim 37 miljoen euro, in 2013 was dat toegenomen tot 57 miljoen. Op dit moment is Domino’s marktleider in de thuisbezorgmarkt in 38 landen, waaronder Engeland, Australië, Frankrijk en Nederland.

MEER LEZEN OVER DOMINO'S? KLIK HIER!
Snelle bezorging
De voornaamste redenen dat steeds meer Nederlanders hun pizza bij Domino’s bestellen zijn volgens directeur André ten Wolde de snelle bezorging, de verse hete pizza en de controle over het product en de bezorging. “In Nederland bezorgen we gemiddeld binnen 21 minuten na ontvangst van de bestelling de pizza’s stomend heet aan de deur. Die pizza wordt onmiddellijk na ontvangst van de order gemaakt met uitsluitend verse ingrediënten. De klant heeft de complete controle over zijn bestelling, van de ingrediënten op zijn pizza tot de extra’s en de bezorging die live te volgen is via de pizzatracker.”
Doel is om nog sneller te bezorgen. “Om dat in een groot gedeelte van Nederland te bewerkstelligen, zullen we in de vijf tot zes jaar moeten groeien naar 300 vestigingen in Nederland. Dat betekent dat we op zoek zijn naar nieuwe ondernemers. Veel van onze franchisenemers begonnen ooit als pizzakoerier en komen dus uit ons eigen systeem, maar nieuwe mensen zijn straks hard nodig”, aldus de directeur.

Online en mobiel
Opvallend is het sterk toenemende aantal bestellingen online en mobiel. “Wereldwijd is Nederland altijd koploper geweest als het gaat om online bestellen. Internet is hier helemaal ingeburgerd”, verklaart André ten Wolde. “Nu neemt het mobiel bestellen via onze app’s en mobiele website een enorme vlucht, het is onze grootste groeier binnen het online bestellen.”

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Wet- en regelgeving
Loondoorbetaling bij ziekte en re-integratie wordt en duidelijker

Veel werkgevers in de horeca hebben moeite met de verplichting om het loon door te betalen van zieke werknemers. Ook zijn zij verantwoordelijk voor de re-integratie, al zijn zij zich daar vaak niet van bewust. Om werkgevers te ontzorgen, komt er per 1 januari 2020 een nieuw pakket aan maatregelen...

Opening Koffie & thee
Betjeman & Barton Den Haag heropent vernieuwde theewinkel

De winkel van Theekopers Betjeman & Barton aan de Aert van der Goesstraat 1 in Den Haag heeft een metamorfose ondergaan. De volledig verbouwde winkel van het bekende Franse kwaliteitstheemerk zal op 16 november 2019 feestelijk worden heropend door de directeur van Betjeman & Barton Frankrijk...

Lekkerste Lunchroombroodje Awards
Villa Heidetuin heeft het Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland

Het Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland vind je dit jaar in Bergen op Zoom. De inzending van Villa Heidetuin gooide hoge ogen bij alle juryleden. Het winnende broodje heet ‘Gegrilde Aubergineburger’ en kan naar wens als vegetarisch gerecht besteld worden. De mystery jury was vol ...

Awards
SVH presenteert de Top 10 van de wedstrijd Beste Leerbedrijf Horeca  

Op vrijdag 8 november heeft SVH de top 10 van de wedstrijd Beste Leerbedrijf Horeca bekend gemaakt. Voor deze jaarlijkse wedstrijd werden dit jaar 150 leerbedrijven genomineerd. Tot maandag 4 november zijn deelnemende leerbedrijven met elkaar de strijd aangegaan om de eerste mijlpaal van de wedstrij...

trends
Vijf trends op het gebied van (voedsel)verpakkingen

Er zijn een hoop ontwikkelingen gaande op het gebied van food verpakkingen. De consument kiest steeds meer voor gemak. Zij wensen betere en meer productinformatie, willen to- go verpakkingen en minder plastic verpakkingen. De consument bepaalt in grote mate de trends en ontwikkelingen voor food verp...

Koffie & thee
De red cups zijn terug bij Starbucks

De dagen worden korter, de temperatuur daalt gestaag en na het lange wachten is het vanaf vandaag eindelijk zo ver: de red cup is weer verkrijgbaar bij Starbucks! Het is de perfecte tijd om lekker warm binnen te zitten en samen met je vrienden en familie te genieten van de knusse wintermaanden. De s...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: