Deliveroo laat restaurants met eigen bezorgers werken

13 juni 2018 | Thijs Jacobs

Deliveroo kondigt aan dat restaurants die met eigen bezorgers werken zich bij Deliveroo kunnen aansluiten. De nieuwe dienst heet Marketplace+. Restaurants kunnen kiezen om bestellingen te laten bezorgen door hun eigen bezorgers of door een van de 1900 bezorgers die met Deliveroo werken. Dit verbreedt de bezorgopties van restaurants aanzienlijk en betekent dat Deliveroo alle mogelijk bezorgopties biedt aan restaurants en klanten.

Door toegang te bieden aan een nieuwe groep restaurants groeit het aantal restaurants waaruit consumenten kunnen kiezen op het platform naar verwachting met 50 procent. Deliveroo is hierdoor in staat om uit te breiden naar nieuwe gebieden. 

De nieuwe dienstverlening is vanaf juli in Amsterdam beschikbaar en wordt vervolgens uitgebreid naar andere steden. Andere markten waar de nieuwe optie beschikbaar komt zijn Italië, België, Australië, Hong Kong, Verenigde Arabische Emiraten en het Verenigd Koninkrijk. Gedurende dit jaar worden alle overige markten toegevoegd. 

Ambitie

Deliveroo is in staat om deze nieuwe service te introduceren vanwege het succes van zijn kernservice. De uitbreiding onderstreept de ambitie van het bedrijf op de wereldwijde maaltijdenmarkt.

Deliveroo breidt zijn dienstverlening uit naar restaurants die gebruik maken van eigen bezorgers. Dit is de volgende stap om het belangrijkste maaltijdbezorgbedrijf te worden, dat consumenten de beste keuze, prijs en service biedt. De nieuwe restaurants krijgen toegang het netwerk van Deliveroo met 1900 riders in Nederland. 

Eigen bezorgers of 'riders'

Voor het verwerken van bestellingen kunnen restaurants kiezen tussen het inzetten van eigen bezorgers of het inzetten van riders die met Deliveroo werken. Dit stelt restaurants in staat om meer bestellingen op hetzelfde moment te verwerken alsook ruimere besteltijden aan te bieden. Met deze unieke combinatie versterkt Deliveroo zijn positie als de maaltijdbezorger voor restaurants en consumenten.

Vanaf juli kunnen consumenten in de app kiezen uit restaurants gebruik maken van de nieuwe mogelijkheden. Dit betekent: Naar verwachting een groei van 50% meer restaurants die tot het einde van het jaar in de app beschikbaar komen. Op dit moment werken 1500 restaurants in Nederland met Deliveroo.

Dat deelnemende restaurants met eigen bezorgers in staat zijn om meer bezorgopties te bieden en kunnen voldoen aan de groeiende vraag naar bezorgmaaltijden. De toegenomen capaciteit resulteert in een hogere omzet voor restaurants. Dit omdat zij toegang krijgen tot het netwerk van duizenden bezorgers die met Deliveroo werken.

Een grote uitbreiding van de gebieden waar Deliveroo actief is

Binnen een jaar zullen meer dan twee miljoen consumenten in Nederland gebruik kunnen maken van Deliveroo. Nieuwe klanten voor bestaande partnerrestaurants. Door het uitgebreidere aanbod trekt Deliveroo meer klanten die kennis maken met bestaande restaurants waardoor hun omzet groeit. 

Betere verdienmogelijkheden voor bezorgers die met Deliveroo werken door het toenemende aantal bestellingen

Deliveroo is in staat om zijn dienstverlening uit te breiden vanwege het succes van zijn kernservice in volwassen markten waarin het bedrijf al winstgevend opereert. 

Deliveroo lanceert de nieuwe dienstverlenging in Amsterdam en breidt vervolgens uit naar andere steden. Daarnaast is de nieuwe optie beschikbaar in Italië, België, Australië, Hong Kong, Verenigde Arabische Emiraten en het Verenigd Koninkrijk. Later zullen alle markten volgen waar het bedrijf actief is. 

Mathieu van Lophem, General Manager van Deliveroo:

"Deliveroo heeft altijd geloofd in het leveren van geweldig eten waar en wanneer klanten dit willen. Het is ons doel om een brede variëteit aan prijzen en eten aan te bieden in combinatie met een uitstekende service. We zijn trots om dit wereldwijd zo snel te zien groeien. We investeren in nieuwe restaurantconcepten om innovatie en ondernemerschap in de horeca te stimuleren en met name om nieuwe koks te ondersteunen met het het starten van een nieuwe business. Nu gaat Deliveroo een stap verder. Door restaurants met eigen bezorgers toegang te geven tot het platform van Deliveroo en gebruik te laten maken van bezorgers die met Deliveroo werken, krijgen consumenten nog meer keuze. Deliveroo biedt alle bezorgopties voor restaurants en consumenten. Elke consumenten heeft een ander idee van geweldig eten. Wij zorgen dat klanten ervan kunnen genieten waar en wanneer zij willen."

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Video
Op reportage: Eetcafé De Poort

Net buiten het centrum van Utrecht staat het gezellige eetcafé De Poort. Iedereen die in Utrecht woont kent dit café en komen er ook regelmatig. De Poort zorgt voor een uniek huiskamergevoel waar je kan uitrusten, bijkletsen en lekker eten en drinken. "Onze naam komt doordat ...

Video
Op Reportage: Brownies&downieS Harderwijk

Brownies&downieS... Een concept waar Pernilla Spijker uit Ermelo wel blij van werd. “Ik studeerde commerciële economie aan Windesheim in Zwolle. Ik had geen idee wat ik na de studie wilde doen. Een kantoorbaan is niks voor mij maar ik wilde graag iets voor mijzelf beginnen", aldu...

Video
Op Reportage: Panino di Pino

Simone Prestifilippo is samen met haar man Michael eigenaar van de lunchroom Panino di Pino. Panino di pino is een lunchroom waar de moderne Italiaanse sfeer samen met de heerlijke broodjes, Pasta’s en sorbetijs in het centraal staat. Panino di Pino is opgericht door de schoonvader van Sim...

Personalia Fastservice
Domino's krijgt Nederlandse CEO voor Europa

Domino's Pizza Enterprises Limited (ASX: DMP), moederorganisatie van Domino’s pizza Nederland publiceerde deze week haar halfjaarcijfers. In Europa realiseerde Domino’s een sterke omzetgroei van +9,4% tot €382,8m (+5,0% SSS) en een EBITDA €29,4m (+15,6%). Daarnaast opende D...

Video
Op Reportage: Het nieuwe Olivier

Brasserie Olivier in Bilthoven is met haar 37 jaar een van de oudste eetgelegenheden in het dorp. Sinds een half jaar is Olivier verhuisd naar een nieuwe locatie. En daar horen veranderingen bij. Eigenaresse Myrna Janssen vertelt trots haar verhaal. ‘’We zijn verhuisd naar de meest ce...

Bezorgen Achtergronden
Brabanders eten vooral kip met carnaval 

Brabantse carnavalsvierders eten graag kip. Dat blijkt uit cijfers van maaltijdplatform Deliveroo. Op basis van data van de carnavalsdagen afgelopen jaren bekeek het bedrijf waar zij tijdens carnaval een piek in bestellingen kunnen verwachten, en waar de feestgangers per stad het meest zin in hebben...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: