Deliveroo laat restaurants met eigen bezorgers werken

13 juni 2018 | Thijs Jacobs

Deliveroo kondigt aan dat restaurants die met eigen bezorgers werken zich bij Deliveroo kunnen aansluiten. De nieuwe dienst heet Marketplace+. Restaurants kunnen kiezen om bestellingen te laten bezorgen door hun eigen bezorgers of door een van de 1900 bezorgers die met Deliveroo werken. Dit verbreedt de bezorgopties van restaurants aanzienlijk en betekent dat Deliveroo alle mogelijk bezorgopties biedt aan restaurants en klanten.

Door toegang te bieden aan een nieuwe groep restaurants groeit het aantal restaurants waaruit consumenten kunnen kiezen op het platform naar verwachting met 50 procent. Deliveroo is hierdoor in staat om uit te breiden naar nieuwe gebieden. 

De nieuwe dienstverlening is vanaf juli in Amsterdam beschikbaar en wordt vervolgens uitgebreid naar andere steden. Andere markten waar de nieuwe optie beschikbaar komt zijn Italië, België, Australië, Hong Kong, Verenigde Arabische Emiraten en het Verenigd Koninkrijk. Gedurende dit jaar worden alle overige markten toegevoegd. 

Ambitie

Deliveroo is in staat om deze nieuwe service te introduceren vanwege het succes van zijn kernservice. De uitbreiding onderstreept de ambitie van het bedrijf op de wereldwijde maaltijdenmarkt.

Deliveroo breidt zijn dienstverlening uit naar restaurants die gebruik maken van eigen bezorgers. Dit is de volgende stap om het belangrijkste maaltijdbezorgbedrijf te worden, dat consumenten de beste keuze, prijs en service biedt. De nieuwe restaurants krijgen toegang het netwerk van Deliveroo met 1900 riders in Nederland. 

Eigen bezorgers of 'riders'

Voor het verwerken van bestellingen kunnen restaurants kiezen tussen het inzetten van eigen bezorgers of het inzetten van riders die met Deliveroo werken. Dit stelt restaurants in staat om meer bestellingen op hetzelfde moment te verwerken alsook ruimere besteltijden aan te bieden. Met deze unieke combinatie versterkt Deliveroo zijn positie als de maaltijdbezorger voor restaurants en consumenten.

Vanaf juli kunnen consumenten in de app kiezen uit restaurants gebruik maken van de nieuwe mogelijkheden. Dit betekent: Naar verwachting een groei van 50% meer restaurants die tot het einde van het jaar in de app beschikbaar komen. Op dit moment werken 1500 restaurants in Nederland met Deliveroo.

Dat deelnemende restaurants met eigen bezorgers in staat zijn om meer bezorgopties te bieden en kunnen voldoen aan de groeiende vraag naar bezorgmaaltijden. De toegenomen capaciteit resulteert in een hogere omzet voor restaurants. Dit omdat zij toegang krijgen tot het netwerk van duizenden bezorgers die met Deliveroo werken.

Een grote uitbreiding van de gebieden waar Deliveroo actief is

Binnen een jaar zullen meer dan twee miljoen consumenten in Nederland gebruik kunnen maken van Deliveroo. Nieuwe klanten voor bestaande partnerrestaurants. Door het uitgebreidere aanbod trekt Deliveroo meer klanten die kennis maken met bestaande restaurants waardoor hun omzet groeit. 

Betere verdienmogelijkheden voor bezorgers die met Deliveroo werken door het toenemende aantal bestellingen

Deliveroo is in staat om zijn dienstverlening uit te breiden vanwege het succes van zijn kernservice in volwassen markten waarin het bedrijf al winstgevend opereert. 

Deliveroo lanceert de nieuwe dienstverlenging in Amsterdam en breidt vervolgens uit naar andere steden. Daarnaast is de nieuwe optie beschikbaar in Italië, België, Australië, Hong Kong, Verenigde Arabische Emiraten en het Verenigd Koninkrijk. Later zullen alle markten volgen waar het bedrijf actief is. 

Mathieu van Lophem, General Manager van Deliveroo:

"Deliveroo heeft altijd geloofd in het leveren van geweldig eten waar en wanneer klanten dit willen. Het is ons doel om een brede variëteit aan prijzen en eten aan te bieden in combinatie met een uitstekende service. We zijn trots om dit wereldwijd zo snel te zien groeien. We investeren in nieuwe restaurantconcepten om innovatie en ondernemerschap in de horeca te stimuleren en met name om nieuwe koks te ondersteunen met het het starten van een nieuwe business. Nu gaat Deliveroo een stap verder. Door restaurants met eigen bezorgers toegang te geven tot het platform van Deliveroo en gebruik te laten maken van bezorgers die met Deliveroo werken, krijgen consumenten nog meer keuze. Deliveroo biedt alle bezorgopties voor restaurants en consumenten. Elke consumenten heeft een ander idee van geweldig eten. Wij zorgen dat klanten ervan kunnen genieten waar en wanneer zij willen."

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Opening Rotterdam
Restaurant JAQ, dé hotspot in het Rotterdamse theaterdistrict

Op 12 december opent restaurant JAQ haar deuren in het theaterdistrict van Rotterdam, tegenover het Oude Luxor Theater en vlakbij het bruisende uitgaansgebied rondom het Hofplein. Het sfeervolle restaurant is dé plek om af te spreken voor een drankje tijdens of na het shoppen, voor een zakend...

Economie
Personeel houdt ondernemer uit zijn slaap

Ruim de helft (55%) van alle ondernemers uit het MKB ligt ’s nachts wel eens wakker van zorgen over de eigen onderneming. Met name het vinden en behouden van goed personeel zorgt voor slapeloze nachten. Daarnaast zijn niet betalende klanten en een verstoorde werk-privébalans veel voorko...

Interview Longread
Het succesverhaal van Brownies&downieS: 'Eind dit jaar hebben we 57 lunchzaken'

In zeven jaar tijd van twee naar vijfenvijftig vestigingen. Thijs Swinkels, oprichter van Brownies&downieS, geniet nog steeds van de olievlek die zich vanuit het Brabantse Veghel heeft weten te verspreiden naar de rest van Nederland. Een mooie prestatie voor iemand die eigenlijk alleen maar werk...

Vega
Nieuw vegetarisch keurmerk voor restaurants

Dinsdag 12 november is het eerste echte vegetarische keurmerk voor restaurants gelanceerd. Het LEKKER VEGA Keurmerk is een initiatief van de Vegetariërsbond en doet met zijn indeling in niveaus recht aan het veelzijdige vega-aanbod in de Nederlandse horeca. Een win-win situatie voor restaurant ...

Koffie & thee Achtergronden
App spaarder 'wint' reis naar Italië bij Doppio Espresso

In september 2018 was de lancering van de Mijn Doppio App. Gasten van Doppio Espresso kunnen middels de app sparen voor gratis koffie, patisserie, lunch en als ultieme spaardoel een reis naar Milaan. In 2019 is het zover, de eerste gasten hebben 5000 punten bij elkaar gespaard. De trouwe gast van...

Opening Den Haag
STAN&CO Den Haag gaat bijna open

Na een rigoureuze verbouwing van een jaar is STAN&CO Den Haag bijna klaar voor de opening. In het pand aan het Buitenhof wordt de laatste hand gelegd aan een bar-restaurant waar gasten gedurende de hele dag en avond terecht kunnen voor ontbijt, lunch, borrel en diner. De nieuwe gevel is voorzien...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: