Deliveroo groeit verder: nieuwe steden en restaurants in Nederland

12 september 2018 | Thijs Jacobs

Deliveroo kondigt tijdens het driejarig bestaan van het bedrijf in Nederland, sterke groei aan. Het aantal restaurantpartners in Nederland groeit sterk, voor eind 2018 zal dit aantal met 1.000 restaurants toenemen naar 2.500. Wereldwijd kondigt het bedrijf de uitbreiding naar Taiwan aan. Deliveroo is met deze uitbreiding aanwezig in 13 landen, en meer dan 500 plaatsen en steden over de hele wereld. Ook in Nederland blijft het bedrijf groeien en breidt Deliveroo de komende tijd uit naar nieuwe steden.

Uitbreiding naar Taiwan

Taiwan wordt wereldwijd de 13e markt van Deliveroo. Deze snelle uitbreiding volgt op Deliveroo's F-financieringsronde in 2017, die het bedrijf bijna US $500 miljoen opbracht en waarbij de waarde van het bedrijf op meer dan US $2 miljard Amerikaanse dollars werd geraamd.

Deliveroo zet zijn baanbrekende technologie later dit jaar ook in Taiwan in, en bezorgt klanten goed eten, vaak binnen 15 minuten. Bij de lancering zal Deliveroo in de hoofdstad Taipei starten, met plannen om verder uit te breiden in het land. Lokale favorieten, waaronder bami-noodlesoep, Taiwanese gefrituurde kip en Gua Bao, zijn vanaf de lancering bij Deliveroo verkrijgbaar. Met deze uitbreiding creëert het bedrijf goed betaalde banen voor honderden inwoners van Taiwan, zowel in restaurants als voor de bezorgers. Werken als Deliveroo bezorger geeft men de vrijheid om te kiezen waar en wanneer ze willen werken. Deliveroo was het eerste platform dat alle bezorgers een gratis ongevallen- en aansprakelijkheidsverzekering biedt. Het bedrijf is van plan om deze verzekeringen ook in Taiwan aan te bieden.

Mijlpaal

Will Shu, oprichter en CEO van Deliveroo: "Deliveroo wil mensen altijd en overal heerlijk eten bezorgen en het is geweldig dat we dit nu ook in Taiwan kunnen doen. We zijn erop gericht om hét bedrijf op het gebied van eten te worden en onze lancering in Taipei brengt ons een stap dichter bij dit doel. We verheugen ons op de samenwerking met onze nieuwe Taiwanese restaurant partners zodat we hen kunnen helpen nieuwe klanten te bereiken en hun bedrijf uit te breiden. Deliveroo zal daarnaast flexibel en goedbetaald werk voor de bezorgers in Taipei creëren. Onze lancering in Taiwan is ook een persoonlijke mijlpaal voor mij, mijn ouders zijn geboren in Taiwan en veel van mijn familieleden wonen nog steeds in Taipei. Taiwan is het land met mijn favoriete eten ter wereld - mijn favorieten zijn een grote kom met ?? ? en veel ?? ?. Persoonlijk geeft het mij een geweldig gevoel om Deliveroo in Taiwan te lanceren."

Uitbreiding in Nederland: Marketplace+, Deliveroo Editions en nieuwe steden

Afgelopen zomer heeft Deliveroo in Nederland twee nieuwe concepten gelanceerd: Marketplace+ en Deliveroo Editions. Met Marketplace+ breidde het bedrijf in juni haar manier van werken uit, door restaurants te laten kiezen tussen het laten bezorgen van bestellingen door hun eigen bezorgers of door één van de 1.900 bezorgers die met Deliveroo werken. Dit betekent dat Deliveroo alle mogelijk bezorgopties biedt aan restaurants en klanten.

Stijn Verstijnen, directeur Deliveroo Nederland: “Sinds de succesvolle lancering van de nieuwe dienst Marketplace+ in Nederland, hebben vele restaurants zich bij ons gemeld. Dit zorgt er mede voor dat we eind van het jaar een groei van 1.000 restaurant partners laten zien. We constateren dat de combinatie van onze service aan restaurants, het platform dat wij bieden en de keuze over inzet van de bezorging, erg goed werkt. Daarnaast zien wij dat in het hele land de vraag naar maaltijdbezorging toeneemt. Daarom breiden wij de komende tijd uit naar nieuwe steden, waar de inwoners binnenkort ook gebruik kunnen maken van onze diensten.”

Deliveroo Editions is in juli geopend in Mooie Boules in Amsterdam Oost. Deliveroo heeft daar 3 keukens gelanceerd, waarin 6 restaurants gerechten bereiden. Deze kunnen exclusief bij Deliveroo-klanten bezorgd of in de hal gegeten worden. De cuisines zijn uitgekozen op basis van de vraag in Amsterdam Oost, waarbij dit aanbod ontbrak. Ook hier breidt Deliveroo per vandaag de mogelijkheden uit, met een ‘Food Hal’ op de app. In plaats van apart bestellen en bezorgen per keuken, kunnen Deliveroo-klanten via de app nu vrij bestellen uit alle restaurants in 1 bestelling. Van een rijsttafel van Ron Blaauw’s Warung Indo samen met een Poke Bowl van Superbowls, tot de Chicken Wings van Armando’s samen met een Pho Noodle Soup van Pho Sho.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Economie
Horecaondernemers verwachten voorzichtige groei in 2019

De horeca groeit dankzij een ‘gouden mix’ van economische expansie en een grotere toestroom van toeristen, plus het goede weer in een groot deel van 2018. De omzet in de branche neemt al ruim vijf jaar elk kwartaal toe. De verwachting is dat in 2019 het oplopende personeelstekort echt...

Zo zet je een succesvol horecaconcept neer

Het ene na het andere horecaconcept werd de laatste jaren geopend. Van vegan koffie bars en bierkelders tot een heus avocadorestaurant. En allen succesvol! De wens van de consument verandert drastisch en om bij te blijven is een helder concept nodig. De HM Academy helpt je daarbij en organiseert op ...

Wet- en regelgeving
Rechter: maaltijdbezorgers Deliveroo geen zzp'ers, Deliveroo in beroep

De maaltijdbezorgers van Deliveroo zijn zzp'ers en mogen aanspraak maken op dienstverband. Dat bepaalde de rechter in Amsterdam vanmiddag. Deliveroo gaat in beroep tegen de uitspraak. Vorig jaar besloot Deliveroo om de aflopende contracten van bezorgers niet te verlengen. Zo konden bezorgers...

Koffie & thee Achtergronden
Onderzoek prijsontwikkeling koffie en thee in lunchrooms

De prijsontwikkeling van koffie en thee binnen lunchrooms is nog vrijwel nooit onderzocht. Daarom deed de redactie van vakblad Lunchroom zelf een onderzoekje naar de prijsontwikkeling gedurende de afgelopen twee jaar en daarbij keken zij ook nog verder terug, naar het jaar 2001 om precies te zijn. I...

Onderwijs Ondernemen
Training concepting voor gepassioneerde horecaondernemers

Op 21 januari 2019 vindt de eerstvolgende trainingsdag over 'concepting' plaats in Bunnik. Onderscheidend zijn met je zaak is immers lastig, zeker met de hoeveelheid trends die je om de oren vliegen en al die zaken om je heen die ook vernieuwend (denken te) zijn. Hoe val jij dan juist op? De...

Lunch Opening
23-jarige onderneemster Naomi Jansen opent Vital4Skool in Leek

Op maandag 7 januari opende Naomi Jansen in Leek haar gezonde schoolkantine. Ze is slechts 23 jaar en is nu al een eigen zaak begonnen. Naomi koos voor de scholengemeenschap rsg de Borgen om het cateringbedrijf op te zetten. Haar oog viel daarbij op de franchiseformule Vital4Skool. Dat Naomi voor...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: