De Kweker lanceert Amsterdam Food Pitch

3 januari 2018 | Roy Spijker

Tijdens de horecavakbeurs  Horecava op maandag 8 januari 2018 lanceert De Kweker de Amsterdamse Food Pitch 2018. De Kweker is een Amsterdamse groothandel voor professionals in food en maakt zich al 50 jaar sterk voor innovatieve producten van startende producenten. Om dit jubileum te vieren, bieden ze ambitieuze (hobby)koks en foodies de kans om hun lekkerste eet- of drankproduct daadwerkelijk in productie te nemen. Om vervolgens gekocht te worden door honderden foodprofessionals die dagelijks hun inkopen doen in de groothandel in Amsterdam. Een professionele vakjury beoordeelt alle inzendingen en op 19 april 2018 worden de finalisten bekendgemaakt. De winnaar scoort op 25 juni 2018 de titel ‘lekkerste product van 2018’ en belandt in de schappen bij De Kweker. 

De procedure
De Amsterdam Food Pitch is een verkiezing voor (hobby)koks, foodies, lekkerbekken en smulpapen die ervan dromen om hun product op het gebied van eten/drinken professioneel onder de aandacht en op de markt te brengen. 

De kick-off van Amsterdam Food Pitch vindt plaats op 8 januari 2018, tijdens de eerste dag van horecavakbeurs Horecava 2018. Vanaf de stand van De Kweker worden alle geïnteresseerden opgeroepen zich in te schrijven voor de verkiezing. De inschrijving is geopend tot 22 maart 2018. Alle informatie is te vinden via de website www.amsterdamfoodpitch.nl

Op 19 april 2018 maakt de vakjury de finalisten bekend aan het grote publiek. In de vakjury zitten culinair journalist Felix Wilbrink, foodtrendwatcher Marjan Ippel van Talkin’ Food, lifestyle editor Maartje Diepstraten van Barts Boekje, Gert Blaauw, algemeen directeur De Kweker en een vooraanstaande chef-kok. 

Vanaf 19 april 2018 gaat tevens het online stemproces van start zodat ook het publiek een stem heeft. Deze stemmen wegen voor 25% mee in de beoordeling. Tot de finale worden de producten en de makers op verschillende manieren in de spotlights gezet, zowel on- als offline.

Op 25 juni 2018 pitchen de finalisten in een boksring hun product voor de vakjury. Bij deze finale in de zelfbedieningsvestiging van De Kweker worden pers, vrienden en familie uitgenodigd. De stem van de vakjury is doorslaggevend en de winnaar wordt tijdens het event bekendgemaakt. 

De hoofdprijs
De winnaar wint de titel ‘Lekkerste product van 2018’ en een geldbedrag van €1.500. Daarnaast krijgt de winnaar ondersteuning bij de ontwikkeling, branding en lancering van het product op basis van consultancy uren van verschillende adviesbureaus, waaronder PR & marketing bureau MissPublicity. Het winnende product wordt gepresenteerd tijdens de Horecava 2019 en opgenomen in het schap van De Kweker.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Lunch Opening
Nieuwe Bagels & Beans opent in Amsterdam-Noord

De NDSM-werf in Amsterdam-Noord is hot en happening. De voormalige scheepswerf ontwikkelt zich tot een bruisend stadsdeel met woningen, creatieve bedrijven, kantoren, onderwijsinstellingen, voorzieningen en winkels. En vanaf 29 april ook een Bagels & Beans. Een oase van rust tussen alle bedrijvi...

Events KHN
SVH officieel partner eerste editie Nationale Horecadag

Dinsdag 21 mei vindt voor het eerst de Nationale Horecadag plaats. Stichting Vakbekwaamheid Horeca is officieel partner geworden van dit evenement. Samen met initiatiefnemer Lennart Maas, manager van hotel Park Plaza Victoria Amsterdam, organiseren Koninklijke Horeca Nederland en SVH deze grootste o...

Bezorgen Interview Longread
Interview Jitse Groen, oprichter Takeaway.com: "Lunchbezorging gaat echt flink groeien"

Lunchbezorging groeit. Eigenlijk groeit de hele bezorgsector van food. Takeaway.com liet onlangs dan ook imposante groeicijfers zien: een toename van 51 procent van het aantal bezorgingen. Jitse Groen (41 jaar oud), oprichter en CEO van het bedrijf, nam de tijd om ons bij te praten over het reilen e...

Opening
Nieuwste Amsterdamse foodhal opent deuren in Magna Plaza

Vanaf vandaag blaast The Food Department officieel nieuw - culinair - leven in het iconische Magna Plaza. Amsterdams nieuwste foodhal in het centrum van de hoofdstad brengt 14 foodstands en 3 bars naar de tweede verdieping van het historische pand. Het menu: een mix van gerenommeerde namen, Amsterda...

Duurzaamheid KHN
BookDinners en Dutch Cuisine gaan samenwerken

BookDinners, het reserveringsplatform van onder andere KHN, gaat samenwerken met Dutch Cuisine. Dutch Cuisine heeft als doel om de Nederlandse eetcultuur en gezonder eten te bevorderen, net als het gebruik van natuurlijke ingredienten en eerlijke kwaliteit van voeding. Dutch Cuisine is vanaf nu meer...

Columns Blog
Column restaurateur Sico de Moel: Italiaanse macho

"A gin-tonic for me, a Baileys for my wife. And more champagne!", riep mijn Italiaanse gast uit terwijl ik zijn jas aannam. Ze waren flink te laat en hadden het Nederlandse echtpaar dat hen had uitgenodigd ondertussen al een uur laten wachten. Daar was wat irritatie ontstaan. Ze wilden ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: