De Kweker lanceert Amsterdam Food Pitch

3 januari 2018 | Roy Spijker

Tijdens de horecavakbeurs  Horecava op maandag 8 januari 2018 lanceert De Kweker de Amsterdamse Food Pitch 2018. De Kweker is een Amsterdamse groothandel voor professionals in food en maakt zich al 50 jaar sterk voor innovatieve producten van startende producenten. Om dit jubileum te vieren, bieden ze ambitieuze (hobby)koks en foodies de kans om hun lekkerste eet- of drankproduct daadwerkelijk in productie te nemen. Om vervolgens gekocht te worden door honderden foodprofessionals die dagelijks hun inkopen doen in de groothandel in Amsterdam. Een professionele vakjury beoordeelt alle inzendingen en op 19 april 2018 worden de finalisten bekendgemaakt. De winnaar scoort op 25 juni 2018 de titel ‘lekkerste product van 2018’ en belandt in de schappen bij De Kweker. 

De procedure
De Amsterdam Food Pitch is een verkiezing voor (hobby)koks, foodies, lekkerbekken en smulpapen die ervan dromen om hun product op het gebied van eten/drinken professioneel onder de aandacht en op de markt te brengen. 

De kick-off van Amsterdam Food Pitch vindt plaats op 8 januari 2018, tijdens de eerste dag van horecavakbeurs Horecava 2018. Vanaf de stand van De Kweker worden alle geïnteresseerden opgeroepen zich in te schrijven voor de verkiezing. De inschrijving is geopend tot 22 maart 2018. Alle informatie is te vinden via de website www.amsterdamfoodpitch.nl

Op 19 april 2018 maakt de vakjury de finalisten bekend aan het grote publiek. In de vakjury zitten culinair journalist Felix Wilbrink, foodtrendwatcher Marjan Ippel van Talkin’ Food, lifestyle editor Maartje Diepstraten van Barts Boekje, Gert Blaauw, algemeen directeur De Kweker en een vooraanstaande chef-kok. 

Vanaf 19 april 2018 gaat tevens het online stemproces van start zodat ook het publiek een stem heeft. Deze stemmen wegen voor 25% mee in de beoordeling. Tot de finale worden de producten en de makers op verschillende manieren in de spotlights gezet, zowel on- als offline.

Op 25 juni 2018 pitchen de finalisten in een boksring hun product voor de vakjury. Bij deze finale in de zelfbedieningsvestiging van De Kweker worden pers, vrienden en familie uitgenodigd. De stem van de vakjury is doorslaggevend en de winnaar wordt tijdens het event bekendgemaakt. 

De hoofdprijs
De winnaar wint de titel ‘Lekkerste product van 2018’ en een geldbedrag van €1.500. Daarnaast krijgt de winnaar ondersteuning bij de ontwikkeling, branding en lancering van het product op basis van consultancy uren van verschillende adviesbureaus, waaronder PR & marketing bureau MissPublicity. Het winnende product wordt gepresenteerd tijdens de Horecava 2019 en opgenomen in het schap van De Kweker.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Duurzaamheid
Nestlé gaat voor 100 procent recyclebare verpakking in 2025

Nestlé heeft vanmiddag, tijdens de Nationale Circulaire Economie Conferentie in Den Haag, samen met meer dan 70 andere bedrijven en milieuorganisaties het ‘Plastic Pact’ ondertekend. Het pact is een initiatief van het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat. De ondertekenaars ...

trends Duurzaamheid
'The Future 50': gewassen met een lage foodprint

‘The Future 50 Foods’ is een lijst van 50 plantaardige voedingsmiddelen die de voedingswaarde van onze maaltijden kunnen verhogen terwijl tegelijkertijd het negatieve effect van de voedselproductie op de planeet drastisch wordt verminderd. Gisteren presenteerde Knorr, in samenwerking met...

Opening Koffie & thee Utrecht
Opent 30ml Coffee Roasters straks vierde vestiging in Utrecht?

Vrijdag 22 februari om 14:00 uur start een crowdfunding-actie, waarmee 30ml haar 4e vestiging in Utrecht wil openen. Het is de bedoeling dat de specialty coffee bar medio april haar deuren opent aan de Nachtegaalstraat 61. Al langere tijd loopt barista Michel Tijdgat rond met het idee om een eige...

Achtergronden KHN
Gezondheid en horeca: kleinere porties en minder zout

73 procent van de horecaondernemers is volop bezig om zijn aanbod van eten en drinken gezonder te maken. Dat doen ze door het gebruik van dagverse, lokale producten, vloeibare vetten, minder zout en door meer vegetarische gerechten op de menukaart aan te bieden. Dat blijkt uit onderzoek van KHN. D...

Opening Bed&Breakfast
Amersfoortse lunchroomeigenaar gaat B&B openen

Eén van de meest uitgesproken horecaondernemers in Amersfoort, Dirk-Jan Stip van lunchzaak Coffee Corazon, gaat een B&B openen. Volgens hem sluit het huidige hotelaanbod niet aan bij het karakter van de stad. “De binnenstad van Amersfoort is zo leuk en gezellig, zo uniek… Maa...

Achtergronden Culinair
IENS verdwijnt en verliest 5000 restaurants

De Nederlandse reserveringswebsite IENS gaat verder onder de internationale merknaam TheFork. Ongeveer de helft van de restaurants verdwijnt daarmee van de website, maar met het oog op de internationale bekendheid van TheFork hoeft dat geen probleem te zijn. IENS was immers een (te) lokaal product. ...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: