Broccoli krijgt gelikte campagne

9 mei 2014 |
Broccoli krijgt gelikte campagne<

In navolging van cola, chocolade en kant-en-klaar pizza’s krijgt nu ook broccoli haar eigen reclamecampagne. Vanaf gebouwen, voorbijrijdende bussen en langs de snelweg worden we veelal
aangestaard door te vette, suikerhoudende en zoute snacks die we dagelijks consumeren. Het is tijd om aandacht te vragen voor gezond eten. FoodGuerrilla startte daarom per 8 mei een grassroots reclamecampagne voor broccoli: BIG BANG BROCCOLI.

Goede marketing werkt
Big Bang Broccoli is een initiatief van FoodGuerrilla en heeft als doel mensen wakker te schudden. Als marketing werkt, waarom is er dan geen goede marketing voor groente en fruit? Terwijl maar 5 procent van de mensen in Nederland voldoende groente en fruit eet, blijven de sexy, gelikte campagnes voor deze producten uit. Big Bang Broccoli laat zien dat een campagne voor gezond voedsel mogelijk is zonder de gigantische budgetten van multinationals, maar met de inzet en het enthousiasme van velen.

Opening van broccoliseizoen
De online campagne gaat van start op vrijdag 9 mei om vervolgens met een ‘tour de force’ heel Nederland in een paar weken tijd groen te kleuren. Tijdens het Food Film Festival (9-11 mei in Amsterdam) gaat de officiële Big Bang Broccoli campagnetrailer in première. Op zaterdag 31 mei openen we officieel het broccoli seizoen! In samenwerking met telers uit heel Nederland halen we verse Hollandse broccoli ’s van het land om ze vervolgens te veilen op een centrale plek in Amsterdam.

Guerrilla-acties door heel Nederland
Van 31 mei tot en met zondag 11 juni is het dan tijd voor actie! De aangesloten initiatieven van FoodGuerrilla gaan broccoli op de kaart zetten door verrassende guerrilla-acties te organiseren. Wat dacht je van een broccoli pop-up diner van het GEEF café of een uitdeelactie op NS stations met o.a. Kamilla’s Keuze? Big Bang Broccoli is nadrukkelijk een grassroots campagne en roept daarom iedereen in Nederland op om van broccoli de meeste gewilde groente van Nederland te maken.

Gouden Broccoli
De Big Bang Broccoli campagne sluit in juni af met de uitreiking van de Gouden Broccoli; een aanmoedigingsprijs voor de boer of teler in Nederland die zijn/haar producten met behulp van slimme marketing het beste aan de man weet te brengen.
Voor meer informatie over Big Bang Broccoli kijk op: www.bigbangbroccoli.com of via @bigbangbroccoli.


Thijs Jacobs

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Economie Achtergronden
Omzet horeca stijgt 1,6 procent in vierde kwartaal

De omzet van de horeca steeg in het vierde kwartaal van 2019 met 1,6 procent ten opzichte van het vorige kwartaal, meldt het CBS. Het volume nam met 1,4 procent toe. De omzet van logiesverstrekking steeg met 1,2 procent, de omzet van eet- en drinkgelegenheden met 1,7 procent. Al bijna zeven jaar nee...

Video
Op reportage: Brownies&downies Woerden

"Onze medewerkers zijn puur", laat Dave van der Wolk weten in een interview met Lunchroom.nl. Het is een belangrijk onderdeel in het concept van de alsmaar groeiende lunchroom. ‘Onze kanjers (red. de medewerkers van Brownies & Downies) zijn het gezicht van de zaak." Het c...

Fastservice Vega
KFC gaat een week lang 'kiploos' door het leven

Het Kentucky Fried Chicken restaurant aan het Binnenwegplein in Rotterdam verruilt van 9 t/m 15 maart, tijdens de Nationale Week Zonder Vlees, een week lang alle kip op het menu voor vegetarische opties. Dit wereldwijde historische moment voor KFC is tevens het startschot van de landelijke introduct...

Lekkerste Lunchroombroodje Awards
Meld je aan voor het Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland 2020

Je kunt je vanaf nu weer aanmelden om deel te nemen aan de wedstrijd voor het Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland 2020. Zend de receptuur, bereidingswijze, de prijs op de kaart en een goede foto van het gerecht in via het formulier hieronder. Lukt dat niet? Stuur je inzending dan per e-mail naa...

Video
Op Reportage: Koffie Society

Marco Smit is master barista. Hij is acht jaar geleden begonnen met koffie. 7 jaar geleden met De Koffie Society. Na drie jaar heeft hij 'De Gooische koffiebus' aangeschaft. Zo kunnen klanten door het hele land genieten van de lekkerste koffie. De Gooische Koffiebus werd in 2014 uitgeroep...

Food Achtergronden
Onderzoek: gebruik jij convenience in de keuken?

Graag je aandacht voor dit leuke onderzoek, waarvan we de resultaten binnenkort publiceren. We willen graag weten of jij in je zaak convenience - of gemaksproducten (feitelijk zijn ze hetzelfde) gebruikt. De trend is ambachtelijk en lokaal, maar in hoeverre uit zich dat in de praktijk? Is enkel werk...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: