Broccoli krijgt gelikte campagne

9 mei 2014 |
Broccoli krijgt gelikte campagne<

In navolging van cola, chocolade en kant-en-klaar pizza’s krijgt nu ook broccoli haar eigen reclamecampagne. Vanaf gebouwen, voorbijrijdende bussen en langs de snelweg worden we veelal
aangestaard door te vette, suikerhoudende en zoute snacks die we dagelijks consumeren. Het is tijd om aandacht te vragen voor gezond eten. FoodGuerrilla startte daarom per 8 mei een grassroots reclamecampagne voor broccoli: BIG BANG BROCCOLI.

Goede marketing werkt
Big Bang Broccoli is een initiatief van FoodGuerrilla en heeft als doel mensen wakker te schudden. Als marketing werkt, waarom is er dan geen goede marketing voor groente en fruit? Terwijl maar 5 procent van de mensen in Nederland voldoende groente en fruit eet, blijven de sexy, gelikte campagnes voor deze producten uit. Big Bang Broccoli laat zien dat een campagne voor gezond voedsel mogelijk is zonder de gigantische budgetten van multinationals, maar met de inzet en het enthousiasme van velen.

Opening van broccoliseizoen
De online campagne gaat van start op vrijdag 9 mei om vervolgens met een ‘tour de force’ heel Nederland in een paar weken tijd groen te kleuren. Tijdens het Food Film Festival (9-11 mei in Amsterdam) gaat de officiële Big Bang Broccoli campagnetrailer in première. Op zaterdag 31 mei openen we officieel het broccoli seizoen! In samenwerking met telers uit heel Nederland halen we verse Hollandse broccoli ’s van het land om ze vervolgens te veilen op een centrale plek in Amsterdam.

Guerrilla-acties door heel Nederland
Van 31 mei tot en met zondag 11 juni is het dan tijd voor actie! De aangesloten initiatieven van FoodGuerrilla gaan broccoli op de kaart zetten door verrassende guerrilla-acties te organiseren. Wat dacht je van een broccoli pop-up diner van het GEEF café of een uitdeelactie op NS stations met o.a. Kamilla’s Keuze? Big Bang Broccoli is nadrukkelijk een grassroots campagne en roept daarom iedereen in Nederland op om van broccoli de meeste gewilde groente van Nederland te maken.

Gouden Broccoli
De Big Bang Broccoli campagne sluit in juni af met de uitreiking van de Gouden Broccoli; een aanmoedigingsprijs voor de boer of teler in Nederland die zijn/haar producten met behulp van slimme marketing het beste aan de man weet te brengen.
Voor meer informatie over Big Bang Broccoli kijk op: www.bigbangbroccoli.com of via @bigbangbroccoli.


Thijs Jacobs

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Opening
Restaurant Par Hasard Almere omgetoverd tot all you can eetcafé

Restaurant Par Hasard op het Belfortplein in Almere Stad past haar concept aan en wordt het gezellige en toegankelijke All you can eetcafé by Par Hasard. Hiermee sluit het restaurant beter aan op de wensen van een groot deel van de bewoners en bezoekers van Almere en speelt zij in op de ...

Wet- en regelgeving Financieel Ondernemen
Checklist naheffingsaanslag btw helpt ondernemers na gemiste btw-deadline

Het afgelopen kwartaal misten ca. 64.000 ondernemers de deadline om hun btw-aangifte en bijbehorende betaling te doen. Dit is zonde, want wie de deadline heeft gemist, ontvangt een dezer dagen een naheffingsaanslag, veelal met boete. Vooral startende ondernemers zijn nog niet gewend aan de terugk...

Ondernemen
Je eigen foodtruck beginnen? Dit moet je weten!

Een buurtfeest of festival is tegenwoordig niet meer compleet zonder foodtruck. Leuk om er af en toe een burger te bestellen, maar nóg leuker om er zelf één te beginnen. Gaat jouw ondernemershart er sneller van kloppen? Lees dan dit artikel vol handige tips voor het beginnen ...

Lunch Diner Opening
Nieuwe hotspot in Amsterdam-Noord [Foto's]

Bar-restaurant IJver heeft haar deuren voor gasten geopend op de NDSM-werf in Amsterdam Noord. Ruim een jaar lang liepen hier werklieden in en uit nadat er vijf jaar geleden de eerste plannen werden gemaakt. Het team, bestaande uit 5 jonge ambitieuze ondernemers, kan niet wachten om van deze feno...

Achtergronden Tech
Ook restaurants moeten innoveren: “Wie nu nog op papier werkt, loopt hopeloos achter”

Zelfs in onze sector, die op zich als vrij traditioneel te boek staat, maken we inmiddels gebruik van technologische hulpmiddelen. Het zijn babystapjes, toegegeven, maar wie anno nu de personeelsplanning nog in excel bijhoudt en de recepturen in een kladblok noteert, loopt hopeloos achter. Ik bev...

trends Koffie & thee
Dit zijn de actuele koffietrends en -ontwikkelingen

Technologische ontwikkelingen van koffiemachines Koffiemachines worden steeds geavanceerder. Door de automatisering en technologische ontwikkelingen wordt koffie alsmaar naar een hoger niveau getild zowel thuis, in de horeca als op de werkvloer. Aan de hand van recente voorbeelden laten we zien w...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: