Bistro Croquant zet culinaire kroket centraal

12 maart 2018 | Thijs Jacobs

Bistro Croquant in Maastricht scoort met de culinaire kroket. Vooral in combinatie met gerechten om te beleven en te delen slaat het nieuwe restaurant aan. Eigenaar Roland Philipsen heeft naast de culinaire kroket nog veel meer in petto in dit nieuwe restaurant.

Het adres Achter de Molens 15 in Maastricht heeft een ware metamorfose ondergaan. Waar ‘Limburg Kookt’ was gevestigd, straalt nu een totaal nieuw horecaconcept, onder de vleugels van een oude bekende. Chef-kok Roland Philipsen opende er met Bistro Croquant een restaurant traditioneel perfecte gerechten worden geserveerd in een ambiance van sfeervol, gezellig eten. En dat alles voor een alleszins betaalbare prijs.

Gezellige bistro

Na een soft launch eind vorig jaar heeft Philipsen de tijd genomen om het concept goed neer te zetten. Dat bestaat uit een frisse en gezellige bistro waar gastronomische en creatieve gerechten worden geserveerd met als doel gasten verrassen en inspireren.

Beleven en delen van gerechten

Een van de speerpunten van Bistro Croquant is het combineren van het beleven en delen van gerechten met exclusieve, culinair hoogstaande kroketvariaties. ‘Een rundvleeskroket is helemaal prima’, zegt Philipsen. ‘Maar er zijn zoveel heerlijke andere ingrediënten waarmee kroketten zijn te maken en die het product mijlenver uittillen boven het ‘snackniveau’. De kroket is dé ultieme smaakdrager voor alle producten. Mits vervaardigd uit de beste ingrediënten en volgens exclusieve receptuur’.

Philipsen over Bristro Croquant: ‘Een restaurant, dat de losse, vrije sfeer biedt die hoort bij ‘de kroket’, maar waar méér op het menu staat. Om deze exclusiviteit van de kroketten te benadrukken én een knipoog te geven naar de Franse oorsprong ervan, staan ze onder de noemer “Croquettes’ de gehele dag op de kaart’.

Meerdere smaakbelevingen

Maar het menu biedt meer. De lunchkaart is to-the-point en biedt genoeg variatie voor een toegankelijke prijs. Philipsen: ‘Met de avondgerechten, die geserveerd worden in kleine porties, niet te verwarren met tapas of ander fingerfood, willen we de gasten meerdere smaakbelevingen laten ervaren. In alles gericht op twee onmisbare basisfundamenten: beleving en kwaliteit’.

Toen ‘Limburg Kookt’ besloot om te stoppen in het pand Achter de Molens, deed zich voor Philipsen de perfecte gelegenheid voor om zijn ideeën om te zetten in werkelijkheid: ‘We hebben het rigoureus aangepakt en het complete interieur veranderd. Het is nu nét dat tikkie anders dan veel andere restaurants. Dat komt vooral door de indeling. De open keukenbar vormt, samen met de drankenbar, het kloppende hart van de zaak. Je kunt letterlijk een kijkje in de keuken nemen en zien hoe ik te werk ga’, aldus Philipsen.

Over Bistro Croquant

Bistro Croquant is daardoor een totaal nieuw restaurant geworden. Met veel hoekjes en plaatsen, waar je gezellig met een groep (of intiem met z’n tweeën) kunt genieten van samen eten en drinken. Vooral dat laatste, samen, staat centraal in de aanpak van Roland Philipsen. Hij wil een sfeer creëren van genieten en ontmoeten. Philipsen: ‘Dat doen we met het eten en drinken, maar ook door een plek te bieden waar mensen zich thuis voelen. Daarmee krijgt Maastricht er echt een heel fijne, culinaire plek bij’.

Bistro Croquant is gelegen aan Achter de Molens 15 te Maastricht en is geopend op woensdag en donderdag van 16.00 tot 00.00 uur en van vrijdag tot met zondag van 12.00 tot 0.00 uur.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Lekkerste Lunchroombroodje Awards
Meld je aan voor het Lekkerste Lunchroombroodje 2018

Leuk dat je je lekkerste broodje in wilt zenden voor deelname. Lukt het niet met onderstaand formulier, dan kun je de foto van het gerecht, de receptuur, bereidingswijze, prijs op de kaart en overige gegevens mailen naar thijs.jacobs@uitgeverijps.nl. ...

Achtergronden Culinair
Klassiek kindermenu niet meer van deze tijd

Hoewel uit eten met jonge kinderen een uitdaging kan zijn, geeft bijna de helft (45%) van de ouders met jonge kinderen (5-10 jaar) aan minimaal eens per maand buiten de deur te eten met hun kroost. Dit blijkt uit onderzoek van PanelWizard onder ruim 1.000 gezinnen. Heikel punt is de menukaart, bi...

Bezorgen Achtergronden
Deliveroo for Business biedt roomservice in hotels

Deliveroo breidt het bedrijfsaanbod van 'Deliveroo for Business' uit met drie nieuwe opties. Van dit onderdeel van Deliveroo, gericht op de zakelijke markt, maken wereldwijd meer dan 7.000 bedrijven gebruik, waaronder bedrijven in Nederland. Nederlandse bedrijven bestellen via een zakelijk a...

Culinair Rotterdam
François Geurds verkoopt zaak aan Herman den Blijker

Topkok François Geurds heeft zijn restaurant, FG Bistro, in het Rotterdamse Lloydkwartier verkocht aan horecaondernemer Herman den Blijker. Zijn andere zaken in Rotterdam behoudt hij. Op Facebook meldt Geurds het volgende: "We hebben met deze beslissing gekozen ons volledig te focussen o...

Interview Longread
Horecaondernemer Bas Hoebink: ''De horeca moet een betere werkgever worden''

Bas Hoebink startte zo’n zes jaar geleden met zijn restaurant – De Firma – in Nijmegen. Inmiddels vallen er drie Nijmeegse horecazaken onder zijn onderneming ‘Het Hoofdkwartier Horeca' en heeft hij in Wijchen, samen met zijn compagnon, een vierde horecazaak: Italiaans res...

Achtergronden
Grand Café Moeke Enschede flink verbouwd

Grand Café Moeke Enschede heeft de bovenste verdieping van het restaurant geopend, waardoor het aantal plaatsen is verdubbeld. Moeke is een gezellig en laagdrempelig, eigentijds grand café waar je komt voor een heerlijke kop koffie, lunch of diner. Een plek waar iedereen zich thuis voe...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: