Bistro Croquant zet culinaire kroket centraal

12 maart 2018 | Thijs Jacobs

Bistro Croquant in Maastricht scoort met de culinaire kroket. Vooral in combinatie met gerechten om te beleven en te delen slaat het nieuwe restaurant aan. Eigenaar Roland Philipsen heeft naast de culinaire kroket nog veel meer in petto in dit nieuwe restaurant.

Het adres Achter de Molens 15 in Maastricht heeft een ware metamorfose ondergaan. Waar ‘Limburg Kookt’ was gevestigd, straalt nu een totaal nieuw horecaconcept, onder de vleugels van een oude bekende. Chef-kok Roland Philipsen opende er met Bistro Croquant een restaurant traditioneel perfecte gerechten worden geserveerd in een ambiance van sfeervol, gezellig eten. En dat alles voor een alleszins betaalbare prijs.

Gezellige bistro

Na een soft launch eind vorig jaar heeft Philipsen de tijd genomen om het concept goed neer te zetten. Dat bestaat uit een frisse en gezellige bistro waar gastronomische en creatieve gerechten worden geserveerd met als doel gasten verrassen en inspireren.

Beleven en delen van gerechten

Een van de speerpunten van Bistro Croquant is het combineren van het beleven en delen van gerechten met exclusieve, culinair hoogstaande kroketvariaties. ‘Een rundvleeskroket is helemaal prima’, zegt Philipsen. ‘Maar er zijn zoveel heerlijke andere ingrediënten waarmee kroketten zijn te maken en die het product mijlenver uittillen boven het ‘snackniveau’. De kroket is dé ultieme smaakdrager voor alle producten. Mits vervaardigd uit de beste ingrediënten en volgens exclusieve receptuur’.

Philipsen over Bristro Croquant: ‘Een restaurant, dat de losse, vrije sfeer biedt die hoort bij ‘de kroket’, maar waar méér op het menu staat. Om deze exclusiviteit van de kroketten te benadrukken én een knipoog te geven naar de Franse oorsprong ervan, staan ze onder de noemer “Croquettes’ de gehele dag op de kaart’.

Meerdere smaakbelevingen

Maar het menu biedt meer. De lunchkaart is to-the-point en biedt genoeg variatie voor een toegankelijke prijs. Philipsen: ‘Met de avondgerechten, die geserveerd worden in kleine porties, niet te verwarren met tapas of ander fingerfood, willen we de gasten meerdere smaakbelevingen laten ervaren. In alles gericht op twee onmisbare basisfundamenten: beleving en kwaliteit’.

Toen ‘Limburg Kookt’ besloot om te stoppen in het pand Achter de Molens, deed zich voor Philipsen de perfecte gelegenheid voor om zijn ideeën om te zetten in werkelijkheid: ‘We hebben het rigoureus aangepakt en het complete interieur veranderd. Het is nu nét dat tikkie anders dan veel andere restaurants. Dat komt vooral door de indeling. De open keukenbar vormt, samen met de drankenbar, het kloppende hart van de zaak. Je kunt letterlijk een kijkje in de keuken nemen en zien hoe ik te werk ga’, aldus Philipsen.

Over Bistro Croquant

Bistro Croquant is daardoor een totaal nieuw restaurant geworden. Met veel hoekjes en plaatsen, waar je gezellig met een groep (of intiem met z’n tweeën) kunt genieten van samen eten en drinken. Vooral dat laatste, samen, staat centraal in de aanpak van Roland Philipsen. Hij wil een sfeer creëren van genieten en ontmoeten. Philipsen: ‘Dat doen we met het eten en drinken, maar ook door een plek te bieden waar mensen zich thuis voelen. Daarmee krijgt Maastricht er echt een heel fijne, culinaire plek bij’.

Bistro Croquant is gelegen aan Achter de Molens 15 te Maastricht en is geopend op woensdag en donderdag van 16.00 tot 00.00 uur en van vrijdag tot met zondag van 12.00 tot 0.00 uur.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Economie KHN
Fors deel van de horeca staat op omvallen

Volgens de berichtgeving van de afgelopen dagen – waaronder het laatste OMT advies – en gesprekken die Koninklijke Horeca Nederland (KHN) voert met de overheid en MKB-Nederland lijkt de kans dat er op korte termijn versoepelingen voor (delen van) de horeca komen voor medio januari uiterm ...

Opening Fastservice
Horeca in Amsterdam The Style Outlets morgen geopend

HMSHost International en NEINVER openen met trots de eerste eet- en drinkgelegenheden in Amsterdam The Style Outlets, de nieuwste winkelbestemming van Nederland. Vanaf morgen kunnen bezoekers tijdens het winkelen genieten van Starbucks, Burger Federation en Pommes Frites. Hierdoor wordt de aanwezigh ...

Culinair Coronacrisis
Helft Nederlanders sinds maart niet meer uit eten geweest

De helft van de Nederlanders (49%) heeft geen bezoek meer gebracht aan een restaurant sinds de uitbraak van COVID-19. Dit in tegenstelling tot 2019, toen slechts 1 procent nooit uit eten ging. Het restaurantgedrag van de Nederlander is door de pandemie flink veranderd. Dit blijkt uit het onderzoek & ...

KHN Coronacrisis
Gelderse horecaondernemers kunnen voucher met waarde tot 5000 euro aanvragen

De provincie Gelderland stelt 1 miljoen euro beschikbaar aan ondernemers in de horeca-, toerisme- en vrije tijdsector die door de coronacrisis in zwaar weer zijn gekomen. Dit ‘steuntje in de rug’ kunnen ondernemers in deze hard getroffen sectoren inzetten voor adviesdiensten en ondersteu ...

Wet- en regelgeving
Viswinkel of horeca?! Het slotstuk!

Een jaar geleden schreven wij over de handhavingszaak die door de gemeente Amsterdam was gestart tegen The Seafood Shop, een luxe viswinkel in het hart van Amsterdam, waar ook diverse vissnacks en maaltijden worden verkocht. In dit artikel staan wij nogmaals stil bij het verloop van deze zaak en kij ...

Digitaal Ondernemen
Alles over digitaal ondernemen in je lunchzaak

De horeca is dicht. Dat betekent niet dat er niets gebeurt. Afhalen, bezorgen, pakketten samenstellen, online kookcursussen en bierproeverijn organiseren: De horeca staat verre van stil. Het digitale landschap geeft de horeca op dit moment de tools in handen om omzet te genereren. Nu fysiek conta ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: