Bierfabriek lanceert flessenlijn

19 januari 2018 | David Bakker

Tijdens Horecava 2018 in RAI Amsterdam heeft Bierfabriek met trots haar bieren op fles gepresenteerd aan de Horeca van Nederland. Met een feestelijk startschot in het 850m2 grote pop-up restaurant werd het nieuwe hoofdstuk ingeluid. Vanaf heden zijn de Bianco, een bovengistend blond, Rosso, een robijnrode ale, en de Nero, een soepele porter, verkrijgbaar voor slijterijen en de horeca in heel Nederland.

Sinds de opening heeft Bierfabriek haar huisgebrouwen bieren geperfectioneerd. “Onze brouwers zijn het receptuur over de jaren blijven verbeteren, zodat we nu klaar zijn voor de volgende stap en deze ook op fles naar de mensen kunnen brengen” aldus Harm van Deuren, één van de drie oprichters van Bierfabriek. Rosso is een fruitige ale met een kleine bitter door het gebruik van Tsjechische hop. Voor fans van blond bier is er nu Bianco, een fris blond bier met kruidige tonen, geïnspireerd op Belgisch abdijbier. De Nero is een toegankelijke porter met hints van chocolade en toast.

Design

Verpakt in handzame 12-packs, komen de Bianco, Rosso en Nero met een stoer uiterlijk ontworpen door Robin Winters. Een gerenommeerd designer die zijn strepen heeft verdiend in de craft beer scene van San Diego waar hij meerdere verpakkingen heeft ontworpen voor toonaangevende merken als Coronado Brewing Co. Voor de distributie van haar flessenlijn werkt Bierfabriek samen met Lijfering Drankengroothandel, die de exclusieve distributie naar de slijterijen en speciaalzaken zal verzorgen.  De Horeca zal worden bediend door Food Partners en Hanos.

Concept

Bierfabriek werd voor het eerst gelanceerd in 2011 in Amsterdam. Een trendsettend horecaconcept waarbij restaurant, microbrouwerij en café wordt gecombineerd. Midden in de zaak worden de bieren ambachtelijk gebrouwen. De trots van het eenvoudige maar met zorg samengestelde menu is het Franse boerderijkippetje. 24 uur lang wordt het kippetje gemarineerd in olijfolie en verse kruiden, alvorens gegrild te worden boven de houtskool BBQ. Doppinda’s worden standaard bij de biertjes geserveerd. In de afgelopen 7 jaar is Bierfabriek gegroeid naar drie restaurants; in Amsterdam, Delft en sinds maart 2017 ook in Almere. Voor 2018 heeft Bierfabriek, naast het in de markt zetten van haar flessenlijn, de ambitie om een vierde zaak te openen.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Opening Rotterdam
Restaurant JAQ, dé hotspot in het Rotterdamse theaterdistrict

Op 12 december opent restaurant JAQ haar deuren in het theaterdistrict van Rotterdam, tegenover het Oude Luxor Theater en vlakbij het bruisende uitgaansgebied rondom het Hofplein. Het sfeervolle restaurant is dé plek om af te spreken voor een drankje tijdens of na het shoppen, voor een zakend...

Economie
Personeel houdt ondernemer uit zijn slaap

Ruim de helft (55%) van alle ondernemers uit het MKB ligt ’s nachts wel eens wakker van zorgen over de eigen onderneming. Met name het vinden en behouden van goed personeel zorgt voor slapeloze nachten. Daarnaast zijn niet betalende klanten en een verstoorde werk-privébalans veel voorko...

Interview Longread
Het succesverhaal van Brownies&downieS: 'Eind dit jaar hebben we 57 lunchzaken'

In zeven jaar tijd van twee naar vijfenvijftig vestigingen. Thijs Swinkels, oprichter van Brownies&downieS, geniet nog steeds van de olievlek die zich vanuit het Brabantse Veghel heeft weten te verspreiden naar de rest van Nederland. Een mooie prestatie voor iemand die eigenlijk alleen maar werk...

Vega
Nieuw vegetarisch keurmerk voor restaurants

Dinsdag 12 november is het eerste echte vegetarische keurmerk voor restaurants gelanceerd. Het LEKKER VEGA Keurmerk is een initiatief van de Vegetariërsbond en doet met zijn indeling in niveaus recht aan het veelzijdige vega-aanbod in de Nederlandse horeca. Een win-win situatie voor restaurant ...

Koffie & thee Achtergronden
App spaarder 'wint' reis naar Italië bij Doppio Espresso

In september 2018 was de lancering van de Mijn Doppio App. Gasten van Doppio Espresso kunnen middels de app sparen voor gratis koffie, patisserie, lunch en als ultieme spaardoel een reis naar Milaan. In 2019 is het zover, de eerste gasten hebben 5000 punten bij elkaar gespaard. De trouwe gast van...

Opening Den Haag
STAN&CO Den Haag gaat bijna open

Na een rigoureuze verbouwing van een jaar is STAN&CO Den Haag bijna klaar voor de opening. In het pand aan het Buitenhof wordt de laatste hand gelegd aan een bar-restaurant waar gasten gedurende de hele dag en avond terecht kunnen voor ontbijt, lunch, borrel en diner. De nieuwe gevel is voorzien...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: