Bierfabriek lanceert flessenlijn

19 januari 2018 | David Bakker

Tijdens Horecava 2018 in RAI Amsterdam heeft Bierfabriek met trots haar bieren op fles gepresenteerd aan de Horeca van Nederland. Met een feestelijk startschot in het 850m2 grote pop-up restaurant werd het nieuwe hoofdstuk ingeluid. Vanaf heden zijn de Bianco, een bovengistend blond, Rosso, een robijnrode ale, en de Nero, een soepele porter, verkrijgbaar voor slijterijen en de horeca in heel Nederland.

Sinds de opening heeft Bierfabriek haar huisgebrouwen bieren geperfectioneerd. “Onze brouwers zijn het receptuur over de jaren blijven verbeteren, zodat we nu klaar zijn voor de volgende stap en deze ook op fles naar de mensen kunnen brengen” aldus Harm van Deuren, één van de drie oprichters van Bierfabriek. Rosso is een fruitige ale met een kleine bitter door het gebruik van Tsjechische hop. Voor fans van blond bier is er nu Bianco, een fris blond bier met kruidige tonen, geïnspireerd op Belgisch abdijbier. De Nero is een toegankelijke porter met hints van chocolade en toast.

Design

Verpakt in handzame 12-packs, komen de Bianco, Rosso en Nero met een stoer uiterlijk ontworpen door Robin Winters. Een gerenommeerd designer die zijn strepen heeft verdiend in de craft beer scene van San Diego waar hij meerdere verpakkingen heeft ontworpen voor toonaangevende merken als Coronado Brewing Co. Voor de distributie van haar flessenlijn werkt Bierfabriek samen met Lijfering Drankengroothandel, die de exclusieve distributie naar de slijterijen en speciaalzaken zal verzorgen.  De Horeca zal worden bediend door Food Partners en Hanos.

Concept

Bierfabriek werd voor het eerst gelanceerd in 2011 in Amsterdam. Een trendsettend horecaconcept waarbij restaurant, microbrouwerij en café wordt gecombineerd. Midden in de zaak worden de bieren ambachtelijk gebrouwen. De trots van het eenvoudige maar met zorg samengestelde menu is het Franse boerderijkippetje. 24 uur lang wordt het kippetje gemarineerd in olijfolie en verse kruiden, alvorens gegrild te worden boven de houtskool BBQ. Doppinda’s worden standaard bij de biertjes geserveerd. In de afgelopen 7 jaar is Bierfabriek gegroeid naar drie restaurants; in Amsterdam, Delft en sinds maart 2017 ook in Almere. Voor 2018 heeft Bierfabriek, naast het in de markt zetten van haar flessenlijn, de ambitie om een vierde zaak te openen.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Franchise Friendly Concepts sluit zich aan bij NLVVM

Franchise Friendly Concepts – de onderneming die de ketens Kwalitaria en Délifrance in beheer heeft – sluit zich aan bij de Nederlandse Vereniging van Maaltijdbezorgers. Sinds 2014 bundelen de grootste namen binnen deze branche hun krachten en streven naar een strak georganiseerde...

Wet- en regelgeving Amsterdam
Ministerie sluit horecazaken vanwege arbeidsmarktfraude

Vervalsing van loonstroken, het tewerkstellen van vreemdelingen zonder vergunning, sjoemelen met arbeidstijden en onderbetaling. De Inspectie SZW constateerde deze overtredingen bij diverse horecaondernemingen in de Amsterdamse binnenstad. Ook bij hercontroles bleek er geen verbetering te zijn. In s...

Lekkerste Lunchroombroodje Awards Video
Video: Baker & Moore wint Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland

Afgelopen vrijdag reikte het team van Lunchroom de award voor het Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland uit aan Paul Bakker, de eigenaar van Baker & Moore in Rotterdam. Het winnende broodje heet ‘Mr. Baker goes Asia’ en doet de naam eer aan. De Aziatische invloeden zijn verfijnd, ...

Columns
Column: Hoe zorg je dat je ambitie geen droom blijft?

Tuurlijk heb jij ambities. Elke ondernemer heeft die toch? Want je wilt groeien en je bedrijf continu verbeteren. Meer omzetten en meer overhouden. Meer vrije tijd en toch goed bezig zijn met je bedrijf. 'Ah’s en Oh’s' krijgen als mensen bij je binnenstappen en komen genieten. ...

Achtergronden
Feestdagen in de horeca, wees voorbereid!

De welbekende feestmaand is aanstaande. December is de maand waarin we Sinterklaas en Kerst vieren, maar wist je dat midwinter op 21 december valt, dat het WK Hockey wordt gespeeld en ook het EK handbal voor vrouwen op het programma staat? Goed om te weten. Al deze data vind je in de HorecaMarket...

Lekkerste Lunchroombroodje Awards
Baker & Moore in Rotterdam heeft Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland

Het Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland vind je dit jaar in Rotterdam. De inzending van Paul Bakker, de eigenaar van lunchroom Baker & Moore, gooide hoge ogen bij alle juryleden. Het winnende broodje heet ‘Mr. Baker goes Asia’ en doet de naam eer aan. De Aziatische invloeden zij...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: