Bier van eigen bodem populairder dan ooit

4 juni 2018 | Thijs Jacobs

Tienduizenden bierliefhebbers genoten van Nederland als bierland tijdens de 7e editie van de Week van het Nederlandse Bier. Tien dagen lang kon men deelnemen aan honderden bieractiviteiten door heel het land, het Nederlands Bierproeffestival bezoeken en deelnemen aan de Nederlandse Brouwerijdagen.

Zo trapte De Week op 24 mei af tijdens het Nederlands Bierproeffestival met 6.500 bierliefhebbers, meer dan 250 biersoorten, food van diverse foodtrucks én interessante masterclasses. De winnaar van de Mitra Award van het Beste Bier van Nederland was dit jaar de smaakvolle Nightporter van de Bronckhorster Brewing Company. Ook de Nederlandse Brouwerijdagen waren dit jaar druk bezocht. Meer dan 14.000 bezoekers ontdekten alle geheimen van de passievolle brouwers.

Dit jaar vonden er twee nieuwe hoogtepunten plaats met de Bier Pubquiz van Nederland en de lancering van de Bier Butler app. Deze nieuwe app adviseert meteen het juiste bier bij het gerecht dat wordt ingetikt. Zo wordt het voor consumenten nog makkelijker kiezen in het grote en gevarieerde aanbod aan bieren. In 2019 zal de 8e editie van de Week van het Nederlandse Bier plaatsvinden van donderdag 16 mei t/m zondag 26 mei. Meer informatie: www.weekvanhetnederlandsebier.nl Bron: Week NL Bier

Groot hoogtepunt

Henri Reuchlin, voorzitter van Stichting Week van het Nederlandse bier geniet van alle aandacht voor Nederlands Bier: ‘De Week van het Nederlands Bier 2018 is een groot hoogtepunt in de Nederlandse bierhistorie. We merken dat er dit jaar door het hele land meer waardering is voor Nederlands Bier. Zo waren álle 12 provincies vertegenwoordigd op het twee avonden uitverkochte Nederlands Bierproeffestival en openden bijna 100 brouwerijen hun deuren voor publiek. Ook groeide de betrokkenheid onder horecaondernemers. Dit jaar werd een recordaantal aan bieractiviteiten georganiseerd. We zijn trots op onze unieke Nederlandse biercultuur en kunnen niet wachten tot de Week van het Nederlandse Bier 2019!’.

Stichting Week van het Nederlandse bier

De Week van het Nederlandse Bier is een initiatief van Stichting Week van het Nederlandse Bier. In de stichting heeft de Nederlandse biersector zicht verenigd met als doel het bier van eigen bodem te promoten en Nederland kennis te laten maken met de diversiteit van bier. In de Stichting Week van het Nederlandse Bier zitten afgevaardigden van: Nederlandse Brouwers, CRAFT, Alliantie van Bier Tapperijen, Mitra drankenspeciaalzaken, Bier&cO, Bierburo, Birdy Publishing / Bier! magazine en Bier Consumenten vereniging PINT. Voor meer informatie over de Stichting Week van het Nederlandse Bier zie: www.weekvanhetnederlandsebier.nl

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Events
Innovatief netwerken tijdens BBB Maastricht 2018

BBB Maastricht, de oudste horecavakbeurs van Nederland, vindt plaats van maandag 8 t/m woensdag 10 oktober in MECC Maastricht. BBB Maastricht biedt een veelzijdig programma voor horecaprofessionals uit ieder segment. Van (speciaal) bieren tot biologische streekproducten en van innovatieve productont...

Creëer een ijzersterke Social Media strategie

Je bedrijf gratis promoten en verkopen op Facebook is aan banden gelegd. Pitchen, promoten, reacties uitlokken, win acties en zelfs vragen om een like, het is allemaal uit den boze. Facebook wil enkel waardevolle verhalen van je zien. Wil je je horecabedrijf actief promoten dan kan dat alleen nog vi...

Verbouwen
Family Naarden is verbouwd

Bij Family Naarden zijn ze een aantal weken geleden druk bezig geweest om alle wanden in de vestiging een nieuwe uitstraling te geven. En het resultaat mag er wezen! De wand achter de counter en bij de bakwand heeft een mooie, frisblauwe tegellaag gekregen. Op de andere wand zijn tegels geplaatst in...

Opening Culinair
Foodhallen Rotterdam geopend op Kop van Zuid

Vanaf vandaag valt er weer flink wat te nassen in Rotterdam. Vier jaar na de introductie van de Foodhallen Amsterdam opent een tweedeindoor foodmarket in 010. Geen gevalletje copy-paste, maar een ras-Rotterdammer van een foodhal. Foodhallen Rotterdam betrekt samen met het naastgelegen designhotel Ro...

Uber Eats breidt uit

Waar Foodora sopt in Nederland, pakt Uber Eats juist door. Het bedrijf breidt voor het einde van dit jaar uit naar Groningen en Haarlem en vergroot het bezorggebied in de regio Den Haag door Scheveningen en Voorburg aan de app toe te voegen. Daarnaast kunnen bestaande en nieuwe gebruikers van de app...

Opening
Sidney Schutte en David Baxter openen Café Cliché

Vandaag opent Café Cliché, de gloednieuwe buurtbrasserie van Amsterdam-Oost. Hier kookt chef David Baxter vijf dagen per week voor de buurt en voor wie in de buurt is. Het initiatief en het menu zijn van Sidney Schutte, die net als Baxter carrière maakte in sterrenrestaurants. ...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: