Profiteer van de recepten van Vernaillen

5 maart 2012 |
Profiteer van de recepten van Vernaillen<

In aanloop naar de Nationale Lunchroomdag is culinair adviseur Benoit Vernaillen (werkzaam bij Lantmännen Unibake, red.) alweer druk in de weer om originele, maar ook juist gemakkelijke recepten te bedenken. Ook neemt hij steeds weer de uitdaging aan om recepten met een lage kostprijs als een
mooi culinair resultaat te creëren.
Gedurende deze, inmiddels derde editie van de Nationale Lunchroomdag, zal Vernaillen de nieuwe Panini van Pastridor centraal stellen. Wij vragen hem wat hij allemaal voor de lunchroomhouder in petto heeft:

Wat zijn jouw bevindingen als culinair adviseur op het gebied van recepten?
"Het valt mij op dat veel lunchroomhouders niet bewust omgaan met de mogelijkheden om de gasten eens wat anders te bieden. Men vindt het moeilijk om uitdagende recepten te bedenken die dicht bij de basis komen. Een broodje kaas kan veel meer opleveren wanneer je waarde toevoegt door onderscheidende ingrediënten te gebruiken. Lunchroomhouders zijn vaak bang dat de kostprijs van een product te hoog is. Men vergeet echter dat de gast best bereid is wat meer te betalen voor een kwalitatief beter product met wat 'duurdere' ingrediënten. Het gaat vaak al mis met de keuze van het brood, terwijl dat toch de basis is."

Hoe kan volgens jou een lunchroomhouder het verschil maken?
"In veel lunchrooms wordt weinig aandacht besteed aan 'derving' of 'waste percentages'. Dat kan ik mij ook goed voorstellen, want het is niet het leukste onderdeel binnen het bedrijf om bij te houden. Er zijn echter hele goede technieken om dit tegen te gaan. Daarnaast zijn er broodleveranciers die hier goed op inspelen en doordat er kwalitatief goede innovaties komen, kunnen producten zelfs bewaard blijven uit de vriezer. In Gilze bij Levens Cooking en Baking Plaza, maar ook in onze Bake OFF Faculty in Brussel, geven wij met Lantmännen Unibake gratis workshops en trainingen om hierin ondersteuning te geven. Zorg voor goede recepten en speel in op de trends, maar vergeet de cijfers niet! In 2012, op 25 januari en 27 februari, staan diverse workshops gepland. Inschrijven kan via pastridor.nl
Hoe kan de lunchroomhouder dan het beste op trends inspelen?
"Daar kan ik kort over zijn: kom naar de Nationale Lunchroomdag!"

Wat krijgt de bezoeker van de Nationale Lunchroomdag van jou te zien?
"Op deze dag laat ik meerder producten zien, maar ik wil vooral de nieuwe Panini van Pastridor onder de aandacht brengen. De Panini is een steeds populairder ambachtelijk Italiaans broodproduct. Om die reden wil ik laten zien welke leuke recepten men nog meer kan maken met dit product. Ik laat de bezoeker zien hoe hij meer verkoopwaarde kan geven aan de panini. Ook laat ik zien hoe in vijf stappen zeer smakelijke recepten bereid kunnen worden. Het zal een zeer interessante dag worden, waar we terugkijken naar de echte ambacht."

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Video
Op reportage: Eetcafé De Poort

Net buiten het centrum van Utrecht staat het gezellige eetcafé De Poort. Iedereen die in Utrecht woont kent dit café en komen er ook regelmatig. De Poort zorgt voor een uniek huiskamergevoel waar je kan uitrusten, bijkletsen en lekker eten en drinken. "Onze naam komt doordat ...

Video
Op Reportage: Brownies&downieS Harderwijk

Brownies&downieS... Een concept waar Pernilla Spijker uit Ermelo wel blij van werd. “Ik studeerde commerciële economie aan Windesheim in Zwolle. Ik had geen idee wat ik na de studie wilde doen. Een kantoorbaan is niks voor mij maar ik wilde graag iets voor mijzelf beginnen", aldu...

Video
Op Reportage: Panino di Pino

Simone Prestifilippo is samen met haar man Michael eigenaar van de lunchroom Panino di Pino. Panino di pino is een lunchroom waar de moderne Italiaanse sfeer samen met de heerlijke broodjes, Pasta’s en sorbetijs in het centraal staat. Panino di Pino is opgericht door de schoonvader van Sim...

Personalia Fastservice
Domino's krijgt Nederlandse CEO voor Europa

Domino's Pizza Enterprises Limited (ASX: DMP), moederorganisatie van Domino’s pizza Nederland publiceerde deze week haar halfjaarcijfers. In Europa realiseerde Domino’s een sterke omzetgroei van +9,4% tot €382,8m (+5,0% SSS) en een EBITDA €29,4m (+15,6%). Daarnaast opende D...

Video
Op Reportage: Het nieuwe Olivier

Brasserie Olivier in Bilthoven is met haar 37 jaar een van de oudste eetgelegenheden in het dorp. Sinds een half jaar is Olivier verhuisd naar een nieuwe locatie. En daar horen veranderingen bij. Eigenaresse Myrna Janssen vertelt trots haar verhaal. ‘’We zijn verhuisd naar de meest ce...

Bezorgen Achtergronden
Brabanders eten vooral kip met carnaval 

Brabantse carnavalsvierders eten graag kip. Dat blijkt uit cijfers van maaltijdplatform Deliveroo. Op basis van data van de carnavalsdagen afgelopen jaren bekeek het bedrijf waar zij tijdens carnaval een piek in bestellingen kunnen verwachten, en waar de feestgangers per stad het meest zin in hebben...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: