Bedrijfspaspoort: Sebastiaan Debats, Lunchroom ’t Zoete Genot Arcen

11 mei 2018 | David Bakker
Naam: Sebastiaan Debats
Leeftijd: 40 jaar
Hoe heet je zaak: Lunchroom ’t Zoete Genot
De locatie van je zaak: Arcen
Wat is de bestseller op de kaart: Oven breads brie en ’t Zoete Genot
Prijs kopje koffie: € 2,25
Prijs kopje thee: € 2,25
Prijs frisdrank: € 2,30
Prijs en naam goedkoopste gerecht: poffertjes poedersuiker € 3
Prijs en naam duurste gerecht: surf en turf € 23,95
Aantal zitplaatsen binnen: 60
Aantal zitplaatsen buiten: 120

 

Hoe zou je je lunchroom willen omschrijven?

We hebben een gezellige huiskamersfeer met een uitgebreide kaart voor jong en oud.

Wat is het gekste dat je ooit hebt meegemaakt in je dagzaak?

Een huwelijksaanzoek dat gefilmd werd op de Nederlandse tv met confettikanonnen en bekende  acteurs die meespeelden.

Voor welke ondernemer heb je veel respect en waarom?

Voor Roger Hamelers, mijn oude baas waarvan ik de kneepjes van het vak geleerd heb.

Wat is volgens jou de foodtrend van dit jaar?

Bavette, een mooi stuk rundvlees van de grill.

Waar moet je als ondernemer nooit op besparen?

Kwaliteit van de producten die je verkoopt en een goede kop koffie.

Waar bespaar je op?

Energiekosten. Wij maken slim gebruik van tijdschakelaars en proberen groene energie in te kopen.

Wat doe je in je vrije tijd?

Gezellig een weekendje weg met onze oude Volkswagen T3 met mijn dochtertjes Malí, Amée en mijn vrouw Lisa.

Wat is jouw toekomstvisie op de horeca, en dan met name op lunchrooms?

Als je een goede kaart hebt, je inkoop strak houdt, op de personeelskosten let en met een glimlach de mensen bedient kom je een heel eind.

Wat is een droom die je hoopt te bereiken als ondernemer?

Dat we onze succesvolle zaak nog lang in goede gezondheid mogen bestieren en onze gasten blij kunnen maken met onze gezelligheid en vakmanschap.

Hoe zorg je ervoor dat je onderscheidend bent met je zaak?

Door een goede uitstraling van de zaak te waarborgen en door zelf als gezicht van de zaak op de voorgrond te zijn.

Welke online kanalen gebruik je om meer publiek aan te trekken?

Facebook, Digendo(reserveringssysteem) en e-mail.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Amsterdam Opening
Amsterdam krijgt primeur van STAN&CO 2.0

STAN&CO is een begrip in Utrecht, Arnhem en Zeist en is onderdeel van Debuut Horecabeheer & Ontwikkeling. In dit sfeervolle bar-restaurant draait het allemaal om food, drinks & friends. In juni 2019 wordt ook Amsterdam verrijkt met een STAN&CO. Een 2.0 versie waarmee ze aansluit o...

Opening
Papa John's opent twintigste vestiging in Nederland

Papa John’s opende onlangs nog een nieuwe vestiging in Delft, nu is Eindhoven aan de beurt. Op 25 maart gaat op de Kleine Berg 78 in Eindhoven alweer de twintigste vestiging open. Franchisenemer Alex Clemencia en zijn broer Izahir zullen de vestiging feestelijk openen. Alex Clemencia: &ldqu...

Columns Blog
Column restaurateur Sico de Moel: "Ik word verdacht van slavendrijven!"

Ik ben zojuist verhoord door de politie. Ik ben verdachte. Ik word verdacht van slavendrijven. De kwestie is van een paar jaar geleden. Ik deed toen zaken met een schoonmaakbedrijf. Dit bleek een achteraf een criminele organisatie te zijn, volgens de twee rechercheurs die mij vandaag ondervroegen. ...

Lunch
Bagels & Beans is het Beste Restaurant van De Vegetarische Restaurantweek

Niet minder dan 531 restaurants namen deel aan de tweede editie van De Vegetarische Restaurantweek die vorige week plaatsvond. Gasten konden gedurende de week een stem uitbrengen op het beste vegetarische restaurant. Bagels & Beans deed mee met drie speciale vegetarische menu’s en wist daa...

Opening Restaurant
Bar-restaurant IJver opent zomer 2019

In de zomer van 2019 opent IJver haar deuren in de voormalige Scheepsbouwloods op de NDSM-werf in Amsterdam-Noord. Er wordt hard gewerkt aan dit robuuste restaurant met een eigenzinnige menu- en drankenkaart. Op deze iconische locatie met een groot binnen- en buitenterras kunnen gasten staks geniete...

Food trends Vega
Populariteit vlees- en visvrije thuisbezorgmaaltijden stijgt

Afgelopen week namen zeker 57.600 Nederlanders deel aan de tweede editie van de Nationale Week Zonder Vlees. Een initiatief dat Nederlanders inspireerde om van 11 tot 17 maart een week lang geen vlees (en vis) te eten, en in plaats daarvan de verrassende mogelijkheden van de plantaardige keuken te o...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: