Bedrijfspaspoort: Sebastiaan Debats, Lunchroom ’t Zoete Genot Arcen

11 mei 2018 | David Bakker
Naam: Sebastiaan Debats
Leeftijd: 40 jaar
Hoe heet je zaak: Lunchroom ’t Zoete Genot
De locatie van je zaak: Arcen
Wat is de bestseller op de kaart: Oven breads brie en ’t Zoete Genot
Prijs kopje koffie: € 2,25
Prijs kopje thee: € 2,25
Prijs frisdrank: € 2,30
Prijs en naam goedkoopste gerecht: poffertjes poedersuiker € 3
Prijs en naam duurste gerecht: surf en turf € 23,95
Aantal zitplaatsen binnen: 60
Aantal zitplaatsen buiten: 120

 

Hoe zou je je lunchroom willen omschrijven?

We hebben een gezellige huiskamersfeer met een uitgebreide kaart voor jong en oud.

Wat is het gekste dat je ooit hebt meegemaakt in je dagzaak?

Een huwelijksaanzoek dat gefilmd werd op de Nederlandse tv met confettikanonnen en bekende  acteurs die meespeelden.

Voor welke ondernemer heb je veel respect en waarom?

Voor Roger Hamelers, mijn oude baas waarvan ik de kneepjes van het vak geleerd heb.

Wat is volgens jou de foodtrend van dit jaar?

Bavette, een mooi stuk rundvlees van de grill.

Waar moet je als ondernemer nooit op besparen?

Kwaliteit van de producten die je verkoopt en een goede kop koffie.

Waar bespaar je op?

Energiekosten. Wij maken slim gebruik van tijdschakelaars en proberen groene energie in te kopen.

Wat doe je in je vrije tijd?

Gezellig een weekendje weg met onze oude Volkswagen T3 met mijn dochtertjes Malí, Amée en mijn vrouw Lisa.

Wat is jouw toekomstvisie op de horeca, en dan met name op lunchrooms?

Als je een goede kaart hebt, je inkoop strak houdt, op de personeelskosten let en met een glimlach de mensen bedient kom je een heel eind.

Wat is een droom die je hoopt te bereiken als ondernemer?

Dat we onze succesvolle zaak nog lang in goede gezondheid mogen bestieren en onze gasten blij kunnen maken met onze gezelligheid en vakmanschap.

Hoe zorg je ervoor dat je onderscheidend bent met je zaak?

Door een goede uitstraling van de zaak te waarborgen en door zelf als gezicht van de zaak op de voorgrond te zijn.

Welke online kanalen gebruik je om meer publiek aan te trekken?

Facebook, Digendo(reserveringssysteem) en e-mail.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Verkiezingen Vegetarisch Veganistisch
Vegetarische Slager wint New Food Challenge van RVO

De Vegetarische Slager is een van de winnaars in de New Food Challenge die is uitgeschreven door de Nederlandse overheid om nieuwe voedseloplossingen te bedenken op weg naar een meer plantaardige samenleving, in het kader van het behalen van klimaatdoelen en het vormgeven van een duurzaam voedselbel...

Regelgeving Tech
Bas van Kooten: "“We kunnen niet meer leven in een wereld zonder digitalisering”

Boekhouden. Ook vaak het noodzakelijk kwaad genoemd, maar essentieel voor een goede bedrijfsvoering. Niet alleen voor de belastingdienst, ook voor de ondernemer zelf. Het geeft rust, duidelijkheid en een goede inzicht van zaken, mits goed ingericht. “Vaak hebben horecaondernemers echter geen t...

Achtergronden Lunchroom
Tilburgse lunchroom ter overname aangeboden

In de Tilburgse AaBe Fabriek staat lunchroom Het Smulhuys ter overname aangeboden. In 2016 werd het toenmalige 'Koffie & ROOM' omgebouwd tot een nieuwe dagzaak. Het resultaat mag er zijn. De huidige eigenaar heeft de zaak slechts twee jaar gedraaid. Op Facebook vermeldt Hormax Hore...

Opening Utrecht
Leidsche Rijn Centrum geopend: veel horeca

Van dagzaak tot avondhoreca: enkele nieuwe namen versterken het horeca-aanbod van Leidsche Rijn Centrum. Backerij Werelds, Bagels & Beans, Ma Bella Cake Café, Kiprestaurant Alan & Pim's, broodjeszaak dagelijks Lekker, Wijn en eetbar Most en Miyabi Asian Cuisine openen in Utrechts ...

Horeca Achtergronden
Vakantieganger waardeert horeca in Gelderland als beste

Vakantiegangers vinden de horecavoorzieningen in de provincie Gelderland het beste. Dit blijkt uit ‘Het Gastvrijheidsonderzoek’ dat vakantieparkenwebsite Bungalowparkoverzicht.nl heeft uitgevoerd op basis van 1.325 vakantiebezoeken in Nederland. Horecavoorzieningen Gelderland als best...

Achtergronden Culinair
Eerste No Waste menu door Nederlandse cateraar

Bijna alle grote cateringbedrijven maken vóór een event de borden op. Zijn er 150 no shows? Dan kunnen deze maaltijden worden weggegooid. Niet verrassend dat de cateringbranche verantwoordelijk is voor meer dan een kwart van de 51.000 ton aan weggegooid voedsel in de Nederlandse horeca...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: