Bedrijfspaspoort: Sebastiaan Debats, Lunchroom ’t Zoete Genot Arcen

11 mei 2018 | David Bakker
Naam: Sebastiaan Debats
Leeftijd: 40 jaar
Hoe heet je zaak: Lunchroom ’t Zoete Genot
De locatie van je zaak: Arcen
Wat is de bestseller op de kaart: Oven breads brie en ’t Zoete Genot
Prijs kopje koffie: € 2,25
Prijs kopje thee: € 2,25
Prijs frisdrank: € 2,30
Prijs en naam goedkoopste gerecht: poffertjes poedersuiker € 3
Prijs en naam duurste gerecht: surf en turf € 23,95
Aantal zitplaatsen binnen: 60
Aantal zitplaatsen buiten: 120

 

Hoe zou je je lunchroom willen omschrijven?

We hebben een gezellige huiskamersfeer met een uitgebreide kaart voor jong en oud.

Wat is het gekste dat je ooit hebt meegemaakt in je dagzaak?

Een huwelijksaanzoek dat gefilmd werd op de Nederlandse tv met confettikanonnen en bekende  acteurs die meespeelden.

Voor welke ondernemer heb je veel respect en waarom?

Voor Roger Hamelers, mijn oude baas waarvan ik de kneepjes van het vak geleerd heb.

Wat is volgens jou de foodtrend van dit jaar?

Bavette, een mooi stuk rundvlees van de grill.

Waar moet je als ondernemer nooit op besparen?

Kwaliteit van de producten die je verkoopt en een goede kop koffie.

Waar bespaar je op?

Energiekosten. Wij maken slim gebruik van tijdschakelaars en proberen groene energie in te kopen.

Wat doe je in je vrije tijd?

Gezellig een weekendje weg met onze oude Volkswagen T3 met mijn dochtertjes Malí, Amée en mijn vrouw Lisa.

Wat is jouw toekomstvisie op de horeca, en dan met name op lunchrooms?

Als je een goede kaart hebt, je inkoop strak houdt, op de personeelskosten let en met een glimlach de mensen bedient kom je een heel eind.

Wat is een droom die je hoopt te bereiken als ondernemer?

Dat we onze succesvolle zaak nog lang in goede gezondheid mogen bestieren en onze gasten blij kunnen maken met onze gezelligheid en vakmanschap.

Hoe zorg je ervoor dat je onderscheidend bent met je zaak?

Door een goede uitstraling van de zaak te waarborgen en door zelf als gezicht van de zaak op de voorgrond te zijn.

Welke online kanalen gebruik je om meer publiek aan te trekken?

Facebook, Digendo(reserveringssysteem) en e-mail.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Coronacrisis
Horeca zeker dicht tot en met 28 april

Zojuist heeft premier Rutte bekendgemaakt dat de Nederlandse horeca zeker tot en met 28 april gesloten blijft. Hij raadt Nederlanders daarnaast ten zeerste af een meivakantie te plannen, wat voor hotels en B&B's duidelijk geen positief nieuws is, maar het komt niet onverwacht. Ook schole...

Coronacrisis
Assortiment Coffeelicious verkrijgbaar bij Jumbo

Door het coronavirus moesten alle horecazaken de deuren sluiten. Veel ondernemers verzinnen de meest creatieve manieren om toch hun afnemers te voorzien van de diensten en producten die zij aanbieden. Coffeelicious is daar één van, want haar assortiment is verkrijgbaar bij de Jumbo....

Coronacrisis
Young Creators Group start HorecaTegoed

Om de horeca een hart onder de riem te steken, is Young Creators Group, een community voor jonge ondernemers en makers onder leiding van ondernemer Edwin de Jong, op eigen initiatief gestart met HorecaTegoed. HorecaTegoed is een initiatief waar je een gift aan jouw favoriete horecagelegenheid kunt g...

Coronacrisis
"Kabinet verlengt coronamaatregelen die gelden tot 6 april "

Het kabinet besluit aanstaande dinsdag 31 maart hoe het land verdergaat in de strijd tegen het coronavirus. De maatregelen die tot en met 6 april gelden, waaronder het sluiten van eet- en drinkgelegenheden en musea, worden dan verder besproken. Verschillende landelijke media, waaronder NU.nl en ...

Opening Fastfood
Dunkin’ opent vestiging met drive through in Goes

Donutliefhebbers hoeven binnenkort hun auto niet uit om van hun favoriete donuts te genieten. Deze zomer opent namelijk een food court in Goes, waar zowel Dunkin’ als New York Pizza via een drive through verkrijgbaar zullen zijn. Daarnaast kan er ook van Dunkin’s heerlijke koffie en donu...

Coronacrisis
Kwalitaria en Délifrance starten actie tegen eenzaamheid

Kwalitaria en Délifrance roepen gezamenlijk iedereen op om iemand blij te maken met een kaartje. Met deze actie hopen de formules wat positiviteit te brengen in deze moeilijke tijd. Vanaf vandaag zijn er gratis kleurkaarten verkrijgbaar in de geopende vestigingen en via de website van beide f...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: