Bedrijfspaspoort: Sebastiaan Debats, Lunchroom ’t Zoete Genot Arcen

11 mei 2018 | David Bakker
Naam: Sebastiaan Debats
Leeftijd: 40 jaar
Hoe heet je zaak: Lunchroom ’t Zoete Genot
De locatie van je zaak: Arcen
Wat is de bestseller op de kaart: Oven breads brie en ’t Zoete Genot
Prijs kopje koffie: € 2,25
Prijs kopje thee: € 2,25
Prijs frisdrank: € 2,30
Prijs en naam goedkoopste gerecht: poffertjes poedersuiker € 3
Prijs en naam duurste gerecht: surf en turf € 23,95
Aantal zitplaatsen binnen: 60
Aantal zitplaatsen buiten: 120

 

Hoe zou je je lunchroom willen omschrijven?

We hebben een gezellige huiskamersfeer met een uitgebreide kaart voor jong en oud.

Wat is het gekste dat je ooit hebt meegemaakt in je dagzaak?

Een huwelijksaanzoek dat gefilmd werd op de Nederlandse tv met confettikanonnen en bekende  acteurs die meespeelden.

Voor welke ondernemer heb je veel respect en waarom?

Voor Roger Hamelers, mijn oude baas waarvan ik de kneepjes van het vak geleerd heb.

Wat is volgens jou de foodtrend van dit jaar?

Bavette, een mooi stuk rundvlees van de grill.

Waar moet je als ondernemer nooit op besparen?

Kwaliteit van de producten die je verkoopt en een goede kop koffie.

Waar bespaar je op?

Energiekosten. Wij maken slim gebruik van tijdschakelaars en proberen groene energie in te kopen.

Wat doe je in je vrije tijd?

Gezellig een weekendje weg met onze oude Volkswagen T3 met mijn dochtertjes Malí, Amée en mijn vrouw Lisa.

Wat is jouw toekomstvisie op de horeca, en dan met name op lunchrooms?

Als je een goede kaart hebt, je inkoop strak houdt, op de personeelskosten let en met een glimlach de mensen bedient kom je een heel eind.

Wat is een droom die je hoopt te bereiken als ondernemer?

Dat we onze succesvolle zaak nog lang in goede gezondheid mogen bestieren en onze gasten blij kunnen maken met onze gezelligheid en vakmanschap.

Hoe zorg je ervoor dat je onderscheidend bent met je zaak?

Door een goede uitstraling van de zaak te waarborgen en door zelf als gezicht van de zaak op de voorgrond te zijn.

Welke online kanalen gebruik je om meer publiek aan te trekken?

Facebook, Digendo(reserveringssysteem) en e-mail.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Opening Utrecht
De Pizzabakkers Voorstraat opent haar deuren

Komende vrijdag, 21 september, is de feestelijke opening van de tweede vestiging van De Pizzabakkers in Utrecht. De ambachtelijke houtovenpizza’s zijn nu ook te vinden in de Voorstraat. Eigenaren Jean-Marc en Daniël vertellen je wat meer over wat je kan verwachten. Het begin van een...

Events Marketing
Tip: Formule 1 kijken in jouw horecazaak

De Formule 1 is in Nederland ongekend populair, mede door de geweldige prestaties van Max Verstappen. Ook in jouw horecazaak kun je profiteren van dit succes door de races uit te zenden. Maak er een Formule 1-ochtend of -avond van en verzin een speciale actie, zoals het serveren van oranje bitterbal...

Interview Longread
Interview Miljuschka Witzenhausen: ''De Nederlandse horeca is goed bezig''

Miljuschka Witzenhausen is een graag geziene gast binnen het Nederlandse medialandschap. Via een modellenbureau belandde ze bij TMF, ging daarna aan de slag als actrice in soapseries en is nu frequent te zien bij RTL Boulevard, zowel als presentatrice als in de rol van fooddeskundige. Koken is immer...

Achtergronden
Training: hoe maak je jouw horecazaak onderscheidend?

Wat maakt een horecaconcept succesvol? En hoe voorkom je dat je concept blijft steken in de middenmoot? In deze training (15 oktober, in Bunnik) gaan wij het hebben over de, voor velen ontastbare, aspecten die een concept tot een succes maken. Wij leggen uit hoe je het DNA en de werkelijke kernwaard...

Culinair Vega
Zeewier wordt toegankelijker in een burger

Zeewier als voedingsmiddel heeft behoorlijk wat voordelen. Toch eten nog maar weinig Nederlanders het. Door zeewier in een burger te stoppen blijkt het een stuk toegankelijker te worden. En omdat producten van zeewier bovendien vegetarisch zijn, spelen ze in op de trend van duurzame gezonde voeding ...

Amsterdam Culinair
Pop-up restaurant op sterrenniveau

In Amsterdam opent voor slechts één avond een pop-up risotto restaurant op sterrenniveau: de nu al legendarische Peroni Risotteria. Aan het roer staan de Italiaanse Michelinster-chefs The Costardi Brothers, die hun kookkunsten voor het eerst in Nederland komen vertonen. De Risotter...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: