Bedrijfspaspoort: Carola Bloemer, Brasserie Zomaar Purmerend

Auteur: David Bakker
20 december 2018
Bedrijfspaspoort: Carola Bloemer, Brasserie Zomaar Purmerend
Naam: Carola Bloemer
Hoe heet je zaak: Brasserie Zomaar
De locatie van je zaak: Purmerend midden in het centrum
Wat is de bestseller op de kaart: 'Samen delen'. Een etagère met verschillende warme en koude gerechtjes van onze lunchkaart
Prijs kopje koffie: € 2,20
Prijs kopje thee: vanaf € 2,20
Prijs frisdrank: € 2,50
Prijs en naam goedkoopste gerecht: Panini ham/kaas € 4,00
Prijs en naam duurste gerecht: Biefstuk Bali € 16,50
Aantal zitplaatsen binnen: 36
Aantal zitplaatsen buiten: 40

Hoe zou je je lunchroom willen omschrijven? 
Zomaar is een kleine, gezellige brasserie met een licht interieur. Het is een brasserie waar je rustig kunt genieten van een goede kop koffie en een lekkere lunch. Gasten komen met elkaar maar ook vaak alleen. Dat betekent, vind ik, dat ze zich op hun gemak voelen bij ons en dat is een goed teken. 

Wat is het gekste dat je ooit meegemaakt hebt in je dagzaak?
Dat gasten vragen of je ook vegetarische gerechten serveert en vervolgens een biefstuk of kip bestellen.

Voor welke ondernemer heb je veel respect en waarom?
Voor (de kleine) ondernemer die zijn eigen weg blijft volgen. Met natuurlijk vernieuwing in interieur, eten en dranken, maar zonder rare zijsprongen. Zoals high tea in een bruin café of een bierproeverij in een tearoom. Blijf bij jezelf en volg niet je buren zeg ik altijd. 

Wat is volgens jou de foodtrend van dit jaar?
Naast vegetarisch is vegan erg in opkomst. Mensen worden zich steeds bewuster van wat ze eten. 

Waar moet je als ondernemer nooit op besparen?
Poeh, natuurlijk op de kwaliteit van je inkoop voor de keuken. Maar ook niet op personeel; goed personeel heeft kennis en geeft rust in een zaak. 

Waar bespaar jij op?
Toch heel veel zelf doen, zoals social media, administratie en zelf op de werkvloer staan.

Wat doe je in je vrije tijd?
Yoga, fietsen, naar de bioscoop en samen lekker uit eten. Ik ga graag, waar mogelijk, er een paar dagen tussenuit. 

Wat is je toekomstvisie op de horeca, en dan met name op lunchrooms?
Ik denk dat de 'ketens' en grote namen die landelijk, of zelfs wereldwijd, bekend zijn steeds sterker komen te staan.  

Wat is een droom die je hoopt te bereiken als ondernemer?
Tja, ooit een Zomaar ergens op een mooi zonnig strand?

Hoe zorg je ervoor dat je onderscheidend bent met je zaak?
Ten eerste door goed contact met de gasten. Proberen, waar de tijd het toelaat, een praatje te maken en weten wie er in je zaak komt. Ten tweede door een goede mix van lunchgerechten, dus ook vegetarisch en vegan op je kaart te hebben. 

Welke online kanalen gebruik je om meer publiek te trekken?
Facebook en Instagram. 

Overig nieuws