Bedrijfspaspoort: Carola Bloemer, Brasserie Zomaar Purmerend

20 december 2018 | David Bakker
Naam: Carola Bloemer
Hoe heet je zaak: Brasserie Zomaar
De locatie van je zaak: Purmerend midden in het centrum
Wat is de bestseller op de kaart: 'Samen delen'. Een etagère met verschillende warme en koude gerechtjes van onze lunchkaart
Prijs kopje koffie: € 2,20
Prijs kopje thee: vanaf € 2,20
Prijs frisdrank: € 2,50
Prijs en naam goedkoopste gerecht: Panini ham/kaas € 4,00
Prijs en naam duurste gerecht: Biefstuk Bali € 16,50
Aantal zitplaatsen binnen: 36
Aantal zitplaatsen buiten: 40

Hoe zou je je lunchroom willen omschrijven? 
Zomaar is een kleine, gezellige brasserie met een licht interieur. Het is een brasserie waar je rustig kunt genieten van een goede kop koffie en een lekkere lunch. Gasten komen met elkaar maar ook vaak alleen. Dat betekent, vind ik, dat ze zich op hun gemak voelen bij ons en dat is een goed teken. 

Wat is het gekste dat je ooit meegemaakt hebt in je dagzaak?
Dat gasten vragen of je ook vegetarische gerechten serveert en vervolgens een biefstuk of kip bestellen.

Voor welke ondernemer heb je veel respect en waarom?
Voor (de kleine) ondernemer die zijn eigen weg blijft volgen. Met natuurlijk vernieuwing in interieur, eten en dranken, maar zonder rare zijsprongen. Zoals high tea in een bruin café of een bierproeverij in een tearoom. Blijf bij jezelf en volg niet je buren zeg ik altijd. 

Wat is volgens jou de foodtrend van dit jaar?
Naast vegetarisch is vegan erg in opkomst. Mensen worden zich steeds bewuster van wat ze eten. 

Waar moet je als ondernemer nooit op besparen?
Poeh, natuurlijk op de kwaliteit van je inkoop voor de keuken. Maar ook niet op personeel; goed personeel heeft kennis en geeft rust in een zaak. 

Waar bespaar jij op?
Toch heel veel zelf doen, zoals social media, administratie en zelf op de werkvloer staan.

Wat doe je in je vrije tijd?
Yoga, fietsen, naar de bioscoop en samen lekker uit eten. Ik ga graag, waar mogelijk, er een paar dagen tussenuit. 

Wat is je toekomstvisie op de horeca, en dan met name op lunchrooms?
Ik denk dat de 'ketens' en grote namen die landelijk, of zelfs wereldwijd, bekend zijn steeds sterker komen te staan.  

Wat is een droom die je hoopt te bereiken als ondernemer?
Tja, ooit een Zomaar ergens op een mooi zonnig strand?

Hoe zorg je ervoor dat je onderscheidend bent met je zaak?
Ten eerste door goed contact met de gasten. Proberen, waar de tijd het toelaat, een praatje te maken en weten wie er in je zaak komt. Ten tweede door een goede mix van lunchgerechten, dus ook vegetarisch en vegan op je kaart te hebben. 

Welke online kanalen gebruik je om meer publiek te trekken?
Facebook en Instagram. 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

KHN Coronacrisis
KHN wil de Nederlandse Staat dagvaarden vanwege coronaregelgeving

KHN wil dat de Staat wordt veroordeeld om zo snel mogelijk versoepelingen van de coronamaatregelen door te voeren voor de Nederlandse horeca, zo lezen we op de website van de werkgeversorganisatie. In het bijzonder als het gaat om het aantal mensen dat binnen anderhalve meter van elkaar aan een tafe...

Opening Utrecht
Gloednieuwe horecalocatie De Snip zoekt eigentijds concept

Om de bewoners van het snelst groeiende gebied van Nederland te faciliteren in een goede horeca- en werkomgeving, wordt er een horecaruimte aan het Berlijnplein (Utrecht) eind dit jaar opgeleverd door de Gemeente Utrecht. Vanaf nu kunnen ondernemers met een aantrekkelijk en eigentijds horecaconcept ...

Economie Coronacrisis
Rabobank: blijvende omzetdaling door coronacrisis

De lagere omzetten voor bijna alle bedrijfssectoren in Nederland gaan nog zeker een jaar aanhouden. Met name in de horeca, industrie, automotive en delen van de retailsector blijft de omzetdaling groot. Dat blijkt uit de analyse van omzetprognoses voor alle sectoren die Rabobank vandaag heeft gepubl...

Columns Starten in de horeca
Column: wat is jouw toekomstperspectief?

Is het in jouw horecabedrijf weer 'business as usual'? Vermoedelijk niet. Ook al ziet de zomer er voor velen niet slecht uit, één derde van de horecaondernemers denkt het niet te redden dit jaar. Het is een tijd waar het neerkomt op uitzonderlijk ondernemerschap, een hele lange...

Opening
Poké Perfect nu ook in Almere geopend

Onlangs is aan de Grote Markt een vestiging geopend van Poké Perfect. In dit restaurant staan gerechten op het menu die zijn geïnspireerd op de Hawaiiaanse keuken met poké bowls als basis. Bij Poké Perfect kunnen klanten terecht voor een snelle, heerlijke en bovendien gezon...

Economie Coronacrisis
Vooral horecaondernemers maken zich zorgen over voortbestaan onderneming

Het vertrouwen in het voortbestaan bij de huidige economische situatie is in juni in nagenoeg alle sectoren van het niet-financiële bedrijfsleven toegenomen. In de meeste sectoren dacht meer dan de helft van de bedrijven in juni minstens nog een jaar te bestaan. In mei was dit nog alleen in de ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: