Bedrijfspaspoort: Carola Bloemer, Brasserie Zomaar Purmerend

20 december 2018 | David Bakker
Naam: Carola Bloemer
Hoe heet je zaak: Brasserie Zomaar
De locatie van je zaak: Purmerend midden in het centrum
Wat is de bestseller op de kaart: 'Samen delen'. Een etagère met verschillende warme en koude gerechtjes van onze lunchkaart
Prijs kopje koffie: € 2,20
Prijs kopje thee: vanaf € 2,20
Prijs frisdrank: € 2,50
Prijs en naam goedkoopste gerecht: Panini ham/kaas € 4,00
Prijs en naam duurste gerecht: Biefstuk Bali € 16,50
Aantal zitplaatsen binnen: 36
Aantal zitplaatsen buiten: 40

Hoe zou je je lunchroom willen omschrijven? 
Zomaar is een kleine, gezellige brasserie met een licht interieur. Het is een brasserie waar je rustig kunt genieten van een goede kop koffie en een lekkere lunch. Gasten komen met elkaar maar ook vaak alleen. Dat betekent, vind ik, dat ze zich op hun gemak voelen bij ons en dat is een goed teken. 

Wat is het gekste dat je ooit meegemaakt hebt in je dagzaak?
Dat gasten vragen of je ook vegetarische gerechten serveert en vervolgens een biefstuk of kip bestellen.

Voor welke ondernemer heb je veel respect en waarom?
Voor (de kleine) ondernemer die zijn eigen weg blijft volgen. Met natuurlijk vernieuwing in interieur, eten en dranken, maar zonder rare zijsprongen. Zoals high tea in een bruin café of een bierproeverij in een tearoom. Blijf bij jezelf en volg niet je buren zeg ik altijd. 

Wat is volgens jou de foodtrend van dit jaar?
Naast vegetarisch is vegan erg in opkomst. Mensen worden zich steeds bewuster van wat ze eten. 

Waar moet je als ondernemer nooit op besparen?
Poeh, natuurlijk op de kwaliteit van je inkoop voor de keuken. Maar ook niet op personeel; goed personeel heeft kennis en geeft rust in een zaak. 

Waar bespaar jij op?
Toch heel veel zelf doen, zoals social media, administratie en zelf op de werkvloer staan.

Wat doe je in je vrije tijd?
Yoga, fietsen, naar de bioscoop en samen lekker uit eten. Ik ga graag, waar mogelijk, er een paar dagen tussenuit. 

Wat is je toekomstvisie op de horeca, en dan met name op lunchrooms?
Ik denk dat de 'ketens' en grote namen die landelijk, of zelfs wereldwijd, bekend zijn steeds sterker komen te staan.  

Wat is een droom die je hoopt te bereiken als ondernemer?
Tja, ooit een Zomaar ergens op een mooi zonnig strand?

Hoe zorg je ervoor dat je onderscheidend bent met je zaak?
Ten eerste door goed contact met de gasten. Proberen, waar de tijd het toelaat, een praatje te maken en weten wie er in je zaak komt. Ten tweede door een goede mix van lunchgerechten, dus ook vegetarisch en vegan op je kaart te hebben. 

Welke online kanalen gebruik je om meer publiek te trekken?
Facebook en Instagram. 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Lunchroom
Anne&Max wil vijf nieuwe vestigingen in 2020

Anne&Max wilt dé huiskamer in de stad zijn die haar gasten elke dag verrast met heerlijke biologische producten, zeer gastvrije service in mooie karakteristieke panden met een trendy interieur. Anne&Max is hard gegroeid in de afgelopen twee jaar en is nog steeds volop in ontwikkeli...

Opening Rotterdam
Bagels & Beans opent in Rotterdam Alexandrium

Goed nieuws voor wie in het oosten van Rotterdam woont of daar graag gaat shoppen: voor een paddoburgerbagel of de beruchte cheesecake kun je gewoon hier terecht. De vijfde Bagels & Beans van de Maasstad opent op 23 oktober in Rotterdam Alexandrium zijn prachtige glazen puien. Niet te missen als...

Snacks Fastservice
Fritesvakantie: gratis frites voor de kleintjes

Van zaterdag 19 oktober tot met zondag 27 oktober 2019 organiseren de twee vestigingen van Par Hasard in Amsterdam de Fritesvakantie. Tijdens de herfstvakantie trakteert Par Hasard op gratis frites voor de kinderen bij de lunch van de volwassenen. Uiteraard zijn er tevens menu’s voor de kleint...

Achtergronden Internationaal
Wereldvoedseldag 16 oktober: de wereld bevindt zich in een voedingscrisis

Minstens één op de drie kinderen onder de vijf jaar heeft volgens een nieuw gepubliceerd rapport van Unicef te weinig of te veel gewicht. De wereld lijdt aan een voedingscrisis. Meer dan 800 miljoen mensen in de wereld hebben honger, maar bijna evenveel mensen zijn zwaarlijvig. Tegelij...

Tech
Het rendement van e-mailmarketing wordt zwaar onderschat

Mocht je in het huidige tijdperk als marketeer in de horeca werken, dan moet je van veel markten thuis zijn. Natuurlijk moet je bijhouden wat andere partijen doen. Dit nog naast kennis van sociale media tot aan search engine marketing. Het vak van marketeer wordt steeds lastiger en de concurrentie i...

Interview Longread
Schenk je geen alcohol? Gemiste kans!

Lang niet alle lunchrooms schenken alcohol. Na een paar minuten ‘googelen’ weten we dat van de grotere lunchketens blijkbaar alleen Anne&Max alcohol schenkt. Dat zet je toch aan het denken… Is het geen gemiste kans om geen alcohol te schenken en waarom doen ze het bij Anne&...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: