Bedrijfspaspoort: Carola Bloemer, Brasserie Zomaar Purmerend

20 december 2018 | David Bakker
Naam: Carola Bloemer
Hoe heet je zaak: Brasserie Zomaar
De locatie van je zaak: Purmerend midden in het centrum
Wat is de bestseller op de kaart: 'Samen delen'. Een etagère met verschillende warme en koude gerechtjes van onze lunchkaart
Prijs kopje koffie: € 2,20
Prijs kopje thee: vanaf € 2,20
Prijs frisdrank: € 2,50
Prijs en naam goedkoopste gerecht: Panini ham/kaas € 4,00
Prijs en naam duurste gerecht: Biefstuk Bali € 16,50
Aantal zitplaatsen binnen: 36
Aantal zitplaatsen buiten: 40

Hoe zou je je lunchroom willen omschrijven? 
Zomaar is een kleine, gezellige brasserie met een licht interieur. Het is een brasserie waar je rustig kunt genieten van een goede kop koffie en een lekkere lunch. Gasten komen met elkaar maar ook vaak alleen. Dat betekent, vind ik, dat ze zich op hun gemak voelen bij ons en dat is een goed teken. 

Wat is het gekste dat je ooit meegemaakt hebt in je dagzaak?
Dat gasten vragen of je ook vegetarische gerechten serveert en vervolgens een biefstuk of kip bestellen.

Voor welke ondernemer heb je veel respect en waarom?
Voor (de kleine) ondernemer die zijn eigen weg blijft volgen. Met natuurlijk vernieuwing in interieur, eten en dranken, maar zonder rare zijsprongen. Zoals high tea in een bruin café of een bierproeverij in een tearoom. Blijf bij jezelf en volg niet je buren zeg ik altijd. 

Wat is volgens jou de foodtrend van dit jaar?
Naast vegetarisch is vegan erg in opkomst. Mensen worden zich steeds bewuster van wat ze eten. 

Waar moet je als ondernemer nooit op besparen?
Poeh, natuurlijk op de kwaliteit van je inkoop voor de keuken. Maar ook niet op personeel; goed personeel heeft kennis en geeft rust in een zaak. 

Waar bespaar jij op?
Toch heel veel zelf doen, zoals social media, administratie en zelf op de werkvloer staan.

Wat doe je in je vrije tijd?
Yoga, fietsen, naar de bioscoop en samen lekker uit eten. Ik ga graag, waar mogelijk, er een paar dagen tussenuit. 

Wat is je toekomstvisie op de horeca, en dan met name op lunchrooms?
Ik denk dat de 'ketens' en grote namen die landelijk, of zelfs wereldwijd, bekend zijn steeds sterker komen te staan.  

Wat is een droom die je hoopt te bereiken als ondernemer?
Tja, ooit een Zomaar ergens op een mooi zonnig strand?

Hoe zorg je ervoor dat je onderscheidend bent met je zaak?
Ten eerste door goed contact met de gasten. Proberen, waar de tijd het toelaat, een praatje te maken en weten wie er in je zaak komt. Ten tweede door een goede mix van lunchgerechten, dus ook vegetarisch en vegan op je kaart te hebben. 

Welke online kanalen gebruik je om meer publiek te trekken?
Facebook en Instagram. 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Wet- en regelgeving
Alle rookruimtes gesloten in 2022

Het is de bedoeling dat de laatste rookruimtes in Nederland in 2022 sluiten. In (semi)overheids- en openbare gebouwen sluiten de rookruimtes al in 2021. Dat betekent dat er dan geen rookruimtes meer te vinden zijn in de zorg, het onderwijs, bij overheidsgebouwen en in de cultuur- en sportsector. In ...

Bezorgen Achtergronden
Deliveroo help de Sint een handje

Diverse gezinnen werden aangenaam verrast toen de Sint met zijn paard bij hen voor de deur stond. De Sint reed een ronde in het Rotterdamse Kralingen om een heerlijke maaltijd bij verschillende adressen langs te brengen met hulp van de Deliveroo-bezorgers. Handig als je te paard bent en je handen vr...

Columns Interview Longread
Horeca-etiquette: restaurantgasten willen privacy

De horeca is zoveel meer dan wat er uit de keuken komt. De aankleding van je zaak en bovenal de kwaliteit van de service zijn bepalend voor het gevoel dat jouw gast aan het bezoek aan je zaak overhoudt. Natuurlijk moet de setting goed zijn, mensen voelen zich ongemakkelijk als er minder dan vijft...

Economie
FNV Horeca bereikt cao-akkoord horeca met 3% loonsverhoging

FNV Horeca en CNV Vakmensen hebben met werkgeversorganisatie Koninklijke Horeca Nederland een onderhandelingsakkoord bereikt voor een nieuwe cao horeca. Het belangrijkste resultaat is een loonsverhoging van in totaal 3%. Edwin Vlek, bestuurder FNV Horeca, over het behaalde onderhandelingsakkoord:...

Opening Culinair
Nieuwe Julia’s: nog sneller en uitgebreider assortiment

Alle stationswinkels van Julia’s krijgen een nieuwe uitstraling, een nog snellere service en een uitgebreider assortiment. Station Rotterdam Centraal heeft de primeur, vandaag is de nieuwe Julia’s daar voor het eerst te bezoeken. Als het nieuwe concept in de smaak valt bij reizigers is h...

Internationaal Michelin
De Michelin Gids, TripAdvisor en TheFork lanceren een internationale strategische partnership 

De Michelin Gids heeft zijn krachten gebundeld met TripAdvisor en TheFork. Zij verbreden hiermee het aanbod voor gasten om een ideale dinerervaring te vinden, evenals een verbeterde toegang tot een bredere keuze aan hoogwaardige restaurants over de hele wereld. Michelin en TripAdvisor, met docht...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: