Bedrijfspaspoort: Carola Bloemer, Brasserie Zomaar Purmerend

20 december 2018 | David Bakker
Naam: Carola Bloemer
Hoe heet je zaak: Brasserie Zomaar
De locatie van je zaak: Purmerend midden in het centrum
Wat is de bestseller op de kaart: 'Samen delen'. Een etagère met verschillende warme en koude gerechtjes van onze lunchkaart
Prijs kopje koffie: € 2,20
Prijs kopje thee: vanaf € 2,20
Prijs frisdrank: € 2,50
Prijs en naam goedkoopste gerecht: Panini ham/kaas € 4,00
Prijs en naam duurste gerecht: Biefstuk Bali € 16,50
Aantal zitplaatsen binnen: 36
Aantal zitplaatsen buiten: 40

Hoe zou je je lunchroom willen omschrijven? 
Zomaar is een kleine, gezellige brasserie met een licht interieur. Het is een brasserie waar je rustig kunt genieten van een goede kop koffie en een lekkere lunch. Gasten komen met elkaar maar ook vaak alleen. Dat betekent, vind ik, dat ze zich op hun gemak voelen bij ons en dat is een goed teken. 

Wat is het gekste dat je ooit meegemaakt hebt in je dagzaak?
Dat gasten vragen of je ook vegetarische gerechten serveert en vervolgens een biefstuk of kip bestellen.

Voor welke ondernemer heb je veel respect en waarom?
Voor (de kleine) ondernemer die zijn eigen weg blijft volgen. Met natuurlijk vernieuwing in interieur, eten en dranken, maar zonder rare zijsprongen. Zoals high tea in een bruin café of een bierproeverij in een tearoom. Blijf bij jezelf en volg niet je buren zeg ik altijd. 

Wat is volgens jou de foodtrend van dit jaar?
Naast vegetarisch is vegan erg in opkomst. Mensen worden zich steeds bewuster van wat ze eten. 

Waar moet je als ondernemer nooit op besparen?
Poeh, natuurlijk op de kwaliteit van je inkoop voor de keuken. Maar ook niet op personeel; goed personeel heeft kennis en geeft rust in een zaak. 

Waar bespaar jij op?
Toch heel veel zelf doen, zoals social media, administratie en zelf op de werkvloer staan.

Wat doe je in je vrije tijd?
Yoga, fietsen, naar de bioscoop en samen lekker uit eten. Ik ga graag, waar mogelijk, er een paar dagen tussenuit. 

Wat is je toekomstvisie op de horeca, en dan met name op lunchrooms?
Ik denk dat de 'ketens' en grote namen die landelijk, of zelfs wereldwijd, bekend zijn steeds sterker komen te staan.  

Wat is een droom die je hoopt te bereiken als ondernemer?
Tja, ooit een Zomaar ergens op een mooi zonnig strand?

Hoe zorg je ervoor dat je onderscheidend bent met je zaak?
Ten eerste door goed contact met de gasten. Proberen, waar de tijd het toelaat, een praatje te maken en weten wie er in je zaak komt. Ten tweede door een goede mix van lunchgerechten, dus ook vegetarisch en vegan op je kaart te hebben. 

Welke online kanalen gebruik je om meer publiek te trekken?
Facebook en Instagram. 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Ondernemen
Je eigen foodtruck beginnen? Dit moet je weten!

Een buurtfeest of festival is tegenwoordig niet meer compleet zonder foodtruck. Leuk om er af en toe een burger te bestellen, maar nóg leuker om er zelf één te beginnen. Gaat jouw ondernemershart er sneller van kloppen? Lees dan dit artikel vol handige tips voor het beginnen ...

Lunch Diner Opening
Nieuwe hotspot in Amsterdam-Noord [Foto's]

Bar-restaurant IJver heeft haar deuren voor gasten geopend op de NDSM-werf in Amsterdam Noord. Ruim een jaar lang liepen hier werklieden in en uit nadat er vijf jaar geleden de eerste plannen werden gemaakt. Het team, bestaande uit 5 jonge ambitieuze ondernemers, kan niet wachten om van deze feno...

Achtergronden Tech
Ook restaurants moeten innoveren: “Wie nu nog op papier werkt, loopt hopeloos achter”

Zelfs in onze sector, die op zich als vrij traditioneel te boek staat, maken we inmiddels gebruik van technologische hulpmiddelen. Het zijn babystapjes, toegegeven, maar wie anno nu de personeelsplanning nog in excel bijhoudt en de recepturen in een kladblok noteert, loopt hopeloos achter. Ik bev...

trends Koffie & thee
Dit zijn de actuele koffietrends en -ontwikkelingen

Technologische ontwikkelingen van koffiemachines Koffiemachines worden steeds geavanceerder. Door de automatisering en technologische ontwikkelingen wordt koffie alsmaar naar een hoger niveau getild zowel thuis, in de horeca als op de werkvloer. Aan de hand van recente voorbeelden laten we zien w...

Opening
Food & Wine bar Pierre Par CP gerestyled [foto's]

Op dinsdag 6 augustus opende food & wine bar Pierre par CP aan de Denneweg in Den Haag opnieuw haar deuren na een grote make over. Interieurontwerper Jeroen Smeele restylde de zaak in het hart van de Zuid-Hollandse hoofdstad. Met een bijzondere kaart maakt eigenaar Joey de Kruijf, samen met b...

Economie
Horeca telt veel snelgroeiende bedrijven

In 2018 waren er voor het eerst meer dan 10 duizend snelgroeiende bedrijven. Dit is 20 procent meer dan het vorige record uit 2017 toen er bijna 8 500 snelle groeiers waren. Dat meldt het CBS op basis van nieuwe cijfers over snelgroeiende bedrijven. Een bedrijf is een snelle groeier als het aanta...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: