Bedrijfspaspoort: Maarten Oldenburg, Eetsalon Broodje van Kootje

23 oktober 2018 | Thijs Jacobs
Bedrijfspaspoort: Maarten Oldenburg, Eetsalon Broodje van Kootje<
Naam: Maarten Oldenburg
Leeftijd: 52
Hoe heet je zaak: Eetsalon Broodje van Kootje
De locatie van je zaak:  Huiswaarderplein 1, Alkmaar. Op een pleintje gelegen tussen winkels als BCC, Action, Kwantum, Leen Bakker
Wat is de bestseller op de kaart:  Broodje Kroket, die worden voor ons door een banketbakker gemaakt
Prijs kopje koffie: € 2,10
Prijs kopje thee: € 2,10
Prijs frisdrank:  vanaf € 2,20
Prijs en naam goedkoopste gerecht: Broodje Jam, Hagelslag of pindakaas € 2,00
Prijs en naam duurste gerecht: Haassaté met patat en salade € 12,50
Aantal zitplaatsen binnen: 36
Aantal zitplaatsen buiten: 20

 

Hoe zou je je lunchroom willen omschrijven?  

‘Ouderwets’ lekkere broodjes en gerechten, versbereid en van goede kwaliteit.

Wat is het gekste dat je ooit meegemaakt hebt in je dagzaak?

Dagelijks maken we aparte mensen mee.

Voor welke ondernemer heb je veel respect en waarom?

Hans Bezembinder, iedere keer zet hij een vernieuwend horecaconcept neer in Alkmaar.

Wat is volgens jou de foodtrend van dit jaar?

Ik hoop back to basic, een goed gerecht tegen een redelijke prijs, zonder allerlei fratsen.

Waar moet je als ondernemer nooit op besparen?

Kwaliteit, wij kopen veel producten bij lokale bedrijven, zoals de slager, bakker en eierboer. Zodat we weten waar het vandaan komt.

Waar bespaar jij op?

We proberen zo scherp mogelijk in te kopen.

Wat doe je in je vrije tijd?

Ik bowl in een gezelligheidsteam, bezoek de thuiswedstrijden van AZ, ben lid van een loterijclub, ben lid van de Oranjesocitëit Alkmaar en penningmeester en interim-voorzitter van een  Stichting die  jaarlijks een aantal theaterproducties in Alkmaar verzorgt.

Wat is je toekomstvisie op de horeca, en dan met name op lunchrooms?

Ik denk dat mensen ook voor de lunch steeds vaker buiten de deur gaan eten.

Wat is een droom die je hoopt te bereiken als ondernemer?

Om het concept van Broodje van Kootje uit te rollen over Nederland op franchisebasis, ik denk dat er in iedere grotere stad plaats is voor een Broodje van Kootje, dus geïnteresseerden kunnen zich melden.

Hoe zorg je ervoor dat je onderscheidend bent met je zaak?

De naam, inrichting en de ‘ouderwets’ lekkere producten.

Welke online kanalen gebruik je om meer publiek te trekken?

Website en doe een aantal keer per jaar mee aan Social Deal.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Columns Blog
Column restaurateur Sico de Moel: "Ik word verdacht van slavendrijven!"

Ik ben zojuist verhoord door de politie. Ik ben verdachte. Ik word verdacht van slavendrijven. De kwestie is van een paar jaar geleden. Ik deed toen zaken met een schoonmaakbedrijf. Dit bleek een achteraf een criminele organisatie te zijn, volgens de twee rechercheurs die mij vandaag ondervroegen. ...

Lunch
Bagels & Beans is het Beste Restaurant van De Vegetarische Restaurantweek

Niet minder dan 531 restaurants namen deel aan de tweede editie van De Vegetarische Restaurantweek die vorige week plaatsvond. Gasten konden gedurende de week een stem uitbrengen op het beste vegetarische restaurant. Bagels & Beans deed mee met drie speciale vegetarische menu’s en wist daa...

Opening Restaurant
Bar-restaurant IJver opent zomer 2019

In de zomer van 2019 opent IJver haar deuren in de voormalige Scheepsbouwloods op de NDSM-werf in Amsterdam-Noord. Er wordt hard gewerkt aan dit robuuste restaurant met een eigenzinnige menu- en drankenkaart. Op deze iconische locatie met een groot binnen- en buitenterras kunnen gasten staks geniete...

Food trends Vega
Populariteit vlees- en visvrije thuisbezorgmaaltijden stijgt

Afgelopen week namen zeker 57.600 Nederlanders deel aan de tweede editie van de Nationale Week Zonder Vlees. Een initiatief dat Nederlanders inspireerde om van 11 tot 17 maart een week lang geen vlees (en vis) te eten, en in plaats daarvan de verrassende mogelijkheden van de plantaardige keuken te o...

Economie KHN
Oproep KHN voor Provinciale Staten-verkiezingen: voorkom overaanbod horeca

De afgelopen tien jaar nam het aantal horecazaken in Nederland explosief toe. Het aantal groeide met 13 procent naar ruim 43000 zaken. KHN is blij met deze ontwikkeling en ziet ook voor de toekomst nog ruimte voor extra horeca. Maar in steeds meer binnensteden ontstaat overaanbod van horeca, vooral ...

Advertorial
3, 2, 1… Stoof!

Oma’s draadjesvlees, dat is waar je elk kind voor wakker kunt maken. En nu we eenmaal volwassen zijn, loopt het water nog steeds in onze mond als we er alleen al aan denken. Anno 2019 zijn stoofgerechten weer helemaal back in business. Smakelijke hachee, Franse Boeuf Bourguignon, Vlaamse stove...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
CityTrips
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: