Bedrijfspaspoort: Maarten Oldenburg, Eetsalon Broodje van Kootje

Auteur: Thijs Jacobs
23 oktober 2018
Bedrijfspaspoort: Maarten Oldenburg, Eetsalon Broodje van Kootje
Naam: Maarten Oldenburg
Leeftijd: 52
Hoe heet je zaak: Eetsalon Broodje van Kootje
De locatie van je zaak:  Huiswaarderplein 1, Alkmaar. Op een pleintje gelegen tussen winkels als BCC, Action, Kwantum, Leen Bakker
Wat is de bestseller op de kaart:  Broodje Kroket, die worden voor ons door een banketbakker gemaakt
Prijs kopje koffie: € 2,10
Prijs kopje thee: € 2,10
Prijs frisdrank:  vanaf € 2,20
Prijs en naam goedkoopste gerecht: Broodje Jam, Hagelslag of pindakaas € 2,00
Prijs en naam duurste gerecht: Haassaté met patat en salade € 12,50
Aantal zitplaatsen binnen: 36
Aantal zitplaatsen buiten: 20

 

Hoe zou je je lunchroom willen omschrijven?  

‘Ouderwets’ lekkere broodjes en gerechten, versbereid en van goede kwaliteit.

Wat is het gekste dat je ooit meegemaakt hebt in je dagzaak?

Dagelijks maken we aparte mensen mee.

Voor welke ondernemer heb je veel respect en waarom?

Hans Bezembinder, iedere keer zet hij een vernieuwend horecaconcept neer in Alkmaar.

Wat is volgens jou de foodtrend van dit jaar?

Ik hoop back to basic, een goed gerecht tegen een redelijke prijs, zonder allerlei fratsen.

Waar moet je als ondernemer nooit op besparen?

Kwaliteit, wij kopen veel producten bij lokale bedrijven, zoals de slager, bakker en eierboer. Zodat we weten waar het vandaan komt.

Waar bespaar jij op?

We proberen zo scherp mogelijk in te kopen.

Wat doe je in je vrije tijd?

Ik bowl in een gezelligheidsteam, bezoek de thuiswedstrijden van AZ, ben lid van een loterijclub, ben lid van de Oranjesocitëit Alkmaar en penningmeester en interim-voorzitter van een  Stichting die  jaarlijks een aantal theaterproducties in Alkmaar verzorgt.

Wat is je toekomstvisie op de horeca, en dan met name op lunchrooms?

Ik denk dat mensen ook voor de lunch steeds vaker buiten de deur gaan eten.

Wat is een droom die je hoopt te bereiken als ondernemer?

Om het concept van Broodje van Kootje uit te rollen over Nederland op franchisebasis, ik denk dat er in iedere grotere stad plaats is voor een Broodje van Kootje, dus geïnteresseerden kunnen zich melden.

Hoe zorg je ervoor dat je onderscheidend bent met je zaak?

De naam, inrichting en de ‘ouderwets’ lekkere producten.

Welke online kanalen gebruik je om meer publiek te trekken?

Website en doe een aantal keer per jaar mee aan Social Deal.

Overig nieuws