Bedrijfspaspoort: Maarten Oldenburg, Eetsalon Broodje van Kootje

23 oktober 2018 | Thijs Jacobs
Bedrijfspaspoort: Maarten Oldenburg, Eetsalon Broodje van Kootje<
Naam: Maarten Oldenburg
Leeftijd: 52
Hoe heet je zaak: Eetsalon Broodje van Kootje
De locatie van je zaak:  Huiswaarderplein 1, Alkmaar. Op een pleintje gelegen tussen winkels als BCC, Action, Kwantum, Leen Bakker
Wat is de bestseller op de kaart:  Broodje Kroket, die worden voor ons door een banketbakker gemaakt
Prijs kopje koffie: € 2,10
Prijs kopje thee: € 2,10
Prijs frisdrank:  vanaf € 2,20
Prijs en naam goedkoopste gerecht: Broodje Jam, Hagelslag of pindakaas € 2,00
Prijs en naam duurste gerecht: Haassaté met patat en salade € 12,50
Aantal zitplaatsen binnen: 36
Aantal zitplaatsen buiten: 20

 

Hoe zou je je lunchroom willen omschrijven?  

‘Ouderwets’ lekkere broodjes en gerechten, versbereid en van goede kwaliteit.

Wat is het gekste dat je ooit meegemaakt hebt in je dagzaak?

Dagelijks maken we aparte mensen mee.

Voor welke ondernemer heb je veel respect en waarom?

Hans Bezembinder, iedere keer zet hij een vernieuwend horecaconcept neer in Alkmaar.

Wat is volgens jou de foodtrend van dit jaar?

Ik hoop back to basic, een goed gerecht tegen een redelijke prijs, zonder allerlei fratsen.

Waar moet je als ondernemer nooit op besparen?

Kwaliteit, wij kopen veel producten bij lokale bedrijven, zoals de slager, bakker en eierboer. Zodat we weten waar het vandaan komt.

Waar bespaar jij op?

We proberen zo scherp mogelijk in te kopen.

Wat doe je in je vrije tijd?

Ik bowl in een gezelligheidsteam, bezoek de thuiswedstrijden van AZ, ben lid van een loterijclub, ben lid van de Oranjesocitëit Alkmaar en penningmeester en interim-voorzitter van een  Stichting die  jaarlijks een aantal theaterproducties in Alkmaar verzorgt.

Wat is je toekomstvisie op de horeca, en dan met name op lunchrooms?

Ik denk dat mensen ook voor de lunch steeds vaker buiten de deur gaan eten.

Wat is een droom die je hoopt te bereiken als ondernemer?

Om het concept van Broodje van Kootje uit te rollen over Nederland op franchisebasis, ik denk dat er in iedere grotere stad plaats is voor een Broodje van Kootje, dus geïnteresseerden kunnen zich melden.

Hoe zorg je ervoor dat je onderscheidend bent met je zaak?

De naam, inrichting en de ‘ouderwets’ lekkere producten.

Welke online kanalen gebruik je om meer publiek te trekken?

Website en doe een aantal keer per jaar mee aan Social Deal.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Franchise Friendly Concepts sluit zich aan bij NLVVM

Franchise Friendly Concepts – de onderneming die de ketens Kwalitaria en Délifrance in beheer heeft – sluit zich aan bij de Nederlandse Vereniging van Maaltijdbezorgers. Sinds 2014 bundelen de grootste namen binnen deze branche hun krachten en streven naar een strak georganiseerde...

Wet- en regelgeving Amsterdam
Ministerie sluit horecazaken vanwege arbeidsmarktfraude

Vervalsing van loonstroken, het tewerkstellen van vreemdelingen zonder vergunning, sjoemelen met arbeidstijden en onderbetaling. De Inspectie SZW constateerde deze overtredingen bij diverse horecaondernemingen in de Amsterdamse binnenstad. Ook bij hercontroles bleek er geen verbetering te zijn. In s...

Lekkerste Lunchroombroodje Awards Video
Video: Baker & Moore wint Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland

Afgelopen vrijdag reikte het team van Lunchroom de award voor het Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland uit aan Paul Bakker, de eigenaar van Baker & Moore in Rotterdam. Het winnende broodje heet ‘Mr. Baker goes Asia’ en doet de naam eer aan. De Aziatische invloeden zijn verfijnd, ...

Columns
Column: Hoe zorg je dat je ambitie geen droom blijft?

Tuurlijk heb jij ambities. Elke ondernemer heeft die toch? Want je wilt groeien en je bedrijf continu verbeteren. Meer omzetten en meer overhouden. Meer vrije tijd en toch goed bezig zijn met je bedrijf. 'Ah’s en Oh’s' krijgen als mensen bij je binnenstappen en komen genieten. ...

Achtergronden
Feestdagen in de horeca, wees voorbereid!

De welbekende feestmaand is aanstaande. December is de maand waarin we Sinterklaas en Kerst vieren, maar wist je dat midwinter op 21 december valt, dat het WK Hockey wordt gespeeld en ook het EK handbal voor vrouwen op het programma staat? Goed om te weten. Al deze data vind je in de HorecaMarket...

Lekkerste Lunchroombroodje Awards
Baker & Moore in Rotterdam heeft Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland

Het Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland vind je dit jaar in Rotterdam. De inzending van Paul Bakker, de eigenaar van lunchroom Baker & Moore, gooide hoge ogen bij alle juryleden. Het winnende broodje heet ‘Mr. Baker goes Asia’ en doet de naam eer aan. De Aziatische invloeden zij...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: