Bedrijfspaspoort: Maarten Oldenburg, Eetsalon Broodje van Kootje

23 oktober 2018 | Thijs Jacobs
Bedrijfspaspoort: Maarten Oldenburg, Eetsalon Broodje van Kootje<
Naam: Maarten Oldenburg
Leeftijd: 52
Hoe heet je zaak: Eetsalon Broodje van Kootje
De locatie van je zaak:  Huiswaarderplein 1, Alkmaar. Op een pleintje gelegen tussen winkels als BCC, Action, Kwantum, Leen Bakker
Wat is de bestseller op de kaart:  Broodje Kroket, die worden voor ons door een banketbakker gemaakt
Prijs kopje koffie: € 2,10
Prijs kopje thee: € 2,10
Prijs frisdrank:  vanaf € 2,20
Prijs en naam goedkoopste gerecht: Broodje Jam, Hagelslag of pindakaas € 2,00
Prijs en naam duurste gerecht: Haassaté met patat en salade € 12,50
Aantal zitplaatsen binnen: 36
Aantal zitplaatsen buiten: 20

 

Hoe zou je je lunchroom willen omschrijven?  

‘Ouderwets’ lekkere broodjes en gerechten, versbereid en van goede kwaliteit.

Wat is het gekste dat je ooit meegemaakt hebt in je dagzaak?

Dagelijks maken we aparte mensen mee.

Voor welke ondernemer heb je veel respect en waarom?

Hans Bezembinder, iedere keer zet hij een vernieuwend horecaconcept neer in Alkmaar.

Wat is volgens jou de foodtrend van dit jaar?

Ik hoop back to basic, een goed gerecht tegen een redelijke prijs, zonder allerlei fratsen.

Waar moet je als ondernemer nooit op besparen?

Kwaliteit, wij kopen veel producten bij lokale bedrijven, zoals de slager, bakker en eierboer. Zodat we weten waar het vandaan komt.

Waar bespaar jij op?

We proberen zo scherp mogelijk in te kopen.

Wat doe je in je vrije tijd?

Ik bowl in een gezelligheidsteam, bezoek de thuiswedstrijden van AZ, ben lid van een loterijclub, ben lid van de Oranjesocitëit Alkmaar en penningmeester en interim-voorzitter van een  Stichting die  jaarlijks een aantal theaterproducties in Alkmaar verzorgt.

Wat is je toekomstvisie op de horeca, en dan met name op lunchrooms?

Ik denk dat mensen ook voor de lunch steeds vaker buiten de deur gaan eten.

Wat is een droom die je hoopt te bereiken als ondernemer?

Om het concept van Broodje van Kootje uit te rollen over Nederland op franchisebasis, ik denk dat er in iedere grotere stad plaats is voor een Broodje van Kootje, dus geïnteresseerden kunnen zich melden.

Hoe zorg je ervoor dat je onderscheidend bent met je zaak?

De naam, inrichting en de ‘ouderwets’ lekkere producten.

Welke online kanalen gebruik je om meer publiek te trekken?

Website en doe een aantal keer per jaar mee aan Social Deal.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Economie
Horecaondernemers verwachten voorzichtige groei in 2019

De horeca groeit dankzij een ‘gouden mix’ van economische expansie en een grotere toestroom van toeristen, plus het goede weer in een groot deel van 2018. De omzet in de branche neemt al ruim vijf jaar elk kwartaal toe. De verwachting is dat in 2019 het oplopende personeelstekort echt...

Zo zet je een succesvol horecaconcept neer

Het ene na het andere horecaconcept werd de laatste jaren geopend. Van vegan koffie bars en bierkelders tot een heus avocadorestaurant. En allen succesvol! De wens van de consument verandert drastisch en om bij te blijven is een helder concept nodig. De HM Academy helpt je daarbij en organiseert op ...

Wet- en regelgeving
Rechter: maaltijdbezorgers Deliveroo geen zzp'ers, Deliveroo in beroep

De maaltijdbezorgers van Deliveroo zijn zzp'ers en mogen aanspraak maken op dienstverband. Dat bepaalde de rechter in Amsterdam vanmiddag. Deliveroo gaat in beroep tegen de uitspraak. Vorig jaar besloot Deliveroo om de aflopende contracten van bezorgers niet te verlengen. Zo konden bezorgers...

Koffie & thee Achtergronden
Onderzoek prijsontwikkeling koffie en thee in lunchrooms

De prijsontwikkeling van koffie en thee binnen lunchrooms is nog vrijwel nooit onderzocht. Daarom deed de redactie van vakblad Lunchroom zelf een onderzoekje naar de prijsontwikkeling gedurende de afgelopen twee jaar en daarbij keken zij ook nog verder terug, naar het jaar 2001 om precies te zijn. I...

Onderwijs Ondernemen
Training concepting voor gepassioneerde horecaondernemers

Op 21 januari 2019 vindt de eerstvolgende trainingsdag over 'concepting' plaats in Bunnik. Onderscheidend zijn met je zaak is immers lastig, zeker met de hoeveelheid trends die je om de oren vliegen en al die zaken om je heen die ook vernieuwend (denken te) zijn. Hoe val jij dan juist op? De...

Lunch Opening
23-jarige onderneemster Naomi Jansen opent Vital4Skool in Leek

Op maandag 7 januari opende Naomi Jansen in Leek haar gezonde schoolkantine. Ze is slechts 23 jaar en is nu al een eigen zaak begonnen. Naomi koos voor de scholengemeenschap rsg de Borgen om het cateringbedrijf op te zetten. Haar oog viel daarbij op de franchiseformule Vital4Skool. Dat Naomi voor...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: