Bakkersvak trok ruim 7700 bezoekers en gaat verhuizen

20 maart 2017 | Thijs Jacobs

Een zonnig Autotron in de vroege ochtend. Om zeven uur staan de eerste leveranciers al voor de deur om verse producten te bereiden. De deegmachines beginnen te draaien en rond half acht verspreidt zich een overheerlijke geur van ambachtelijk gebakken brood. Er ontstaat geroezemoes in de hal en in de entree schallen de klinkende noten van Fu?r Elise.

Op 5 & 6 maart om 10uur openden voor de zesde keer de deuren van Bakkersvak. De vakbeurs voor alle bakkers, chocolatiers, patissiers, ijsbereiders en horecaondernemers die essentie?le nieuwe inspiratie in het ambachtelijke bakkersvak kwamen opsnuiven. Bas van Gent, Group Event Director vat samen: “Met 180 exposanten zij we er weer in geslaagd om een compleet aanbod van toeleveranciers voor de bakkerijbranche op e?e?n plek samen te brengen.”

Verrassende ontdekkingen

Al vanaf het gezellige buitenplein, stond de bezoeker voor verrassingen: tosti’s bakken tussen putdeksels, quarkini’s als variatie voor de jaarwisseling en een proefrit maken in de Citroe?n Jumpy. Ook de food market en vijf uitzonderlijke 'Filmcreaties' bij de Dutch Pastry Award smaakten naar meer. “Dat de bakkerijsector weer bloeit, blijkt uit de vele mooie stands en de enthousiaste mensen, waarmee we er gezamenlijk voor gezorgd hebben dat Bakkersvak het jaarlijkse event voor de ambachtelijke bakkerijsector is”, aldus Bas van Gent.

Branche verenigt zich

Bakkersvak oversteeg zichzelf ook dit jaar weer en trok in twee dagen ruim 7.700 bezoekers naar de beurs. Zij gingen in gesprek met het Nederlands Bakkerij Centrum over het verbeteren van de kwaliteit van producten en hielden hun adem in bij de finishing touch van de masterclasses van het Nederlands Patisserie Team. Ook zagen ze het ene na het andere verrassende brood uit de oven komen bij het BoulangerieTeam. Belangenpartijen NBOV, SAB en NBA verenigden zich tot een totaal platform voor de ondernemer.

Productfolders maken plaats voor de Smart Badge

Een beetje onwennig, ging de nieuwsgierige bezoeker aan de slag met het ‘scannen’ van de verschillende stands. De introductie van de Smart Badge, waarbij een chip in de badge informatie van exposanten opslaat, getuigt van een nieuw tijdperk voor events. De tassen vol folders maken plaats voor een overzichtelijke e-mail met een opsomming van alle bezochte stands. Met een gemiddelde van 34 ‘scans’ per exposant kan men spreken van een zeer geslaagde eerste kennismaking met deze nieuwe technologie.

Evenementenhal Gorinchem verwelkomt de bakkerijbranche

Na twee mooie beursdagen verliet de organisatie van Bakkersvak het Autotron. In zes edities is Bakkersvak gegroeid tot he?t moment, waarop de bakker even een stapje buiten de bakkerij zet. Om met een gezonde portie nieuwe ideee?n, op dinsdag de bakkerij te openen en klanten weer te verwennen met verrassende vitrines, producten en technologie.

Na zes edities in Rosmalen verhuist deze succesvolle titel naar Gorinchem. Op 4 & 5 maart a.s. wordt het bekende Bakkersvak in een nieuw jasje in de Evenementenhal Gorinchem gepresenteerd. Beursorganisatie Artexis Easyfairs ziet volop kansen voor zowel bezoeker als exposant. Zo zal de beurs weer plaatsvinden in e?e?n hal. En zelfs met deze vergrote capaciteit is maar liefst 80% van het beursoppervlak voor 2018 reeds besproken.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Economie KHN
Fors deel van de horeca staat op omvallen

Volgens de berichtgeving van de afgelopen dagen – waaronder het laatste OMT advies – en gesprekken die Koninklijke Horeca Nederland (KHN) voert met de overheid en MKB-Nederland lijkt de kans dat er op korte termijn versoepelingen voor (delen van) de horeca komen voor medio januari uiterm ...

Opening Fastservice
Horeca in Amsterdam The Style Outlets morgen geopend

HMSHost International en NEINVER openen met trots de eerste eet- en drinkgelegenheden in Amsterdam The Style Outlets, de nieuwste winkelbestemming van Nederland. Vanaf morgen kunnen bezoekers tijdens het winkelen genieten van Starbucks, Burger Federation en Pommes Frites. Hierdoor wordt de aanwezigh ...

Culinair Coronacrisis
Helft Nederlanders sinds maart niet meer uit eten geweest

De helft van de Nederlanders (49%) heeft geen bezoek meer gebracht aan een restaurant sinds de uitbraak van COVID-19. Dit in tegenstelling tot 2019, toen slechts 1 procent nooit uit eten ging. Het restaurantgedrag van de Nederlander is door de pandemie flink veranderd. Dit blijkt uit het onderzoek & ...

KHN Coronacrisis
Gelderse horecaondernemers kunnen voucher met waarde tot 5000 euro aanvragen

De provincie Gelderland stelt 1 miljoen euro beschikbaar aan ondernemers in de horeca-, toerisme- en vrije tijdsector die door de coronacrisis in zwaar weer zijn gekomen. Dit ‘steuntje in de rug’ kunnen ondernemers in deze hard getroffen sectoren inzetten voor adviesdiensten en ondersteu ...

Wet- en regelgeving
Viswinkel of horeca?! Het slotstuk!

Een jaar geleden schreven wij over de handhavingszaak die door de gemeente Amsterdam was gestart tegen The Seafood Shop, een luxe viswinkel in het hart van Amsterdam, waar ook diverse vissnacks en maaltijden worden verkocht. In dit artikel staan wij nogmaals stil bij het verloop van deze zaak en kij ...

Digitaal Ondernemen
Alles over digitaal ondernemen in je lunchzaak

De horeca is dicht. Dat betekent niet dat er niets gebeurt. Afhalen, bezorgen, pakketten samenstellen, online kookcursussen en bierproeverijn organiseren: De horeca staat verre van stil. Het digitale landschap geeft de horeca op dit moment de tools in handen om omzet te genereren. Nu fysiek conta ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: