Art Frickus over het verleiden

19 maart 2013 |
Art Frickus over het verleiden<

Op de vijfde editie van de Nationale Lunchroomdag gaf Art Frickus, eigenaar onderzoeksbureau Conspicuous, een presentatie voor de lunchroombranche. Lees wat u heeft gemist.

Verhaal vertellen
Art Frickus ging in op de kunst van verleiden. Weet wie uw doelgroep is, weet wie uw lunchroom bezoekt, kent u het verschil in wensen tussen man en vrouw? Heeft u dit bepaald, dan is het tijd om te verleiden. "U moet een verhaal vertellen. Probeer minimaal drie zintuigen tegelijkertijd van uw gast te verleiden. Gasten willen graag een stukje van zichzelf terug zien in het product. Bijvoorbeeld door zelf een broodje te kunnen samenstellen. Zorg ervoor dat u uniek bent. Onze hersenen misleiden ons constant. U kunt daar gebruik van maken. Vertel een verhaal en neem uw klant mee", aldus Frickus in zijn presentatie.

Bruikbare tips
Frickus gaf ook een aantal tips mee voor de lunchrooms. Zo ging hij in op geurbeleving. "Werk onbewust met geuren. Bijvoorbeeld de geur van sinaasappelen als u verse jus d'orange serveert. Of de geur van vers brood. Uit onderzoek is gebleken dan 16 procent langer blijft in een zaak door een geurbeleving. Ook muziek werkt goed. Van klassieke muziek krijgt men honger. Stem uw muziek af op de doelgroep."

Myrtille Vromans

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Lekkerste Lunchroombroodje Awards
Meld je aan voor het Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland 2020

Je kunt je vanaf nu weer aanmelden om deel te nemen aan de wedstrijd voor het Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland 2020. Zend de receptuur, bereidingswijze, de prijs op de kaart en een goede foto van het gerecht in via het formulier hieronder. Lukt dat niet? Stuur je inzending dan per e-mail naa...

Video
Op Reportage: Koffie Society

Marco Smit is master barista. Hij is acht jaar geleden begonnen met koffie. 7 jaar geleden met De Koffie Society. Na drie jaar heeft hij 'De Gooische koffiebus' aangeschaft. Zo kunnen klanten door het hele land genieten van de lekkerste koffie. De Gooische Koffiebus werd in 2014 uitgeroep...

Food Achtergronden
Onderzoek: gebruik jij convenience in de keuken?

Graag je aandacht voor dit leuke onderzoek, waarvan we de resultaten binnenkort publiceren. We willen graag weten of jij in je zaak convenience - of gemaksproducten (feitelijk zijn ze hetzelfde) gebruikt. De trend is ambachtelijk en lokaal, maar in hoeverre uit zich dat in de praktijk? Is enkel werk...

Amsterdam Opening
Coffeecompany opent nieuw filiaal aan Bos en Lommerplein

Coffeecompany opent in mei zijn deuren aan het Amsterdamse Bos en Lommerplein. Het is de eerste nieuwe huurder sinds het plein in handen is van Propertize. De koffieketen betrekt het pand van 133 vierkante meter aan de rechterkant van de trap die vanaf de Bos en Lommerweg naar het plein toe leidt. ...

Video
"We bakken 10.000 American pancakes per jaar

The Blueberry is een Amerikaanse lunchroom gevestigd op twee plekken in Amersfoort. De vestiging op Emiclaerhof in Amersfoort-Noord bevat zo’n 70 binnen- en 60 buitenzitplaatsen. Door het hippe en stijlvolle interieur voelt het echt alsof je in Amerika zit. De doelgroep wisselt per locatie,...

Video
Reportage: Brasserie De Haven verbindt jong en oud 

De laatste jaren heeft er in de zorgsector een verschuiving plaats gevonden. Steeds meer mensen moeten langer thuis wonen. “Om die doelgroep in huis te krijgen, moet je ze op een of andere manier lokken en met ze verbinden", vertelt gastheer Arthur Karstens. Zorgcentrum De Haven in Bun...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: