Chefs willen eigen bierbrouwerij openen

10 maart 2016 |
Chefs willen eigen bierbrouwerij openen<

De Amsterdamse bierbrouwers en voormalige chefs, Sanne Slijper en Martijn Disseldorp van Two Chefs Brewing, willen met hun
crowdfundingcampagne minimaal 150.000 euro ophalen. Binnen een week is nu al ruim de helft van de minimale doelstelling bereikt en staat de teller op meer dan 80.000 euro. Met de investering willen Sanne en Martijn in Amsterdam-West een eigen brouwerij openen met een brouwinstallatie, twaalf vergistingstanks en een bottellijn zodat de chefs, naast meer liters, ook meer types en smaken kunnen brouwen.

Crowdfunding met rendement op investering
Bijzonder aan de crowdfundingcampagne van Two Chefs Brewing is dat investeerders een rendement behalen op de inleg. Over vijf jaar wordt een rendement van 4,5% per jaar uitgekeerd, oftewel een rendement van 22,5% over de gehele looptijd. Naast de rente bieden de brouwers nog allerlei andere beloningen bij verschillende investeringsbedragen. Denk hierbij aan de naam van een investeerder op één van de vergistingstanks.

Over Two Chefs Brewing
De chefs Sanne en Martijn zijn in 2012 begonnen met zelf bier brouwen. Vier jaar later hebben ze in totaal negen speciaalbieren op de markt gebracht, die in Amsterdam alleen al op meer dan 300 plekken worden verkocht. De bieren worden nu in ketels van andere brouwers in binnen- en buitenland gebrouwen. Logischerwijs is het tijd voor de volgende stap en een eigen brouwerij, zodat hun bier ook ver buiten de Nederlandse grens rijkelijk kan vloeien.

Aparte ingrediënten
Two Chefs Brewing is vooral te herkennen aan de funky labels die middels paper-art zijn bewerkstelligd door design bureau Studio Early Day. Maar het funky uiterlijk komt zeker ook terug in de smaak van al hun type bieren. De voormalige chefs steken graag hun tong uit naar het bekende, door gebruik te maken van aparte ingrediënten en meer gerst en hop.

Christel Tuin

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Vlees Marketing
Nationale Week Zonder Vlees is een feit

Halverwege maart is het weer zo ver: de Nationale Week Zonder Vlees in Nederland gaat dan weer van start. Dit evenement is van 9 tot en met 15 maart aan de gang. Veel mensen proberen tijdens deze week geen vlees te eten of in plaats van vlees, vegetarisch te koken. Het doel van dit evenement is om m...

Interieur
"Wij hebben vier barista's in dienst"

Niets is belangrijker dan de goede koffie bij lunchroom Proeverz in Gorinchem. Wim van Willigen, eigenaar van Proeverz: ‘’De mensen gaan vaak naar de vakman of de vakvrouw voor een goed product. Wij van Proeverz staan bekend om onze echte koffie. We hebben dan ook niet voor niks vier bar...

Lunchroom
Ontdekken en genieten: Op wereldreis bij De Ontdekking [video]

Op de hoek van de altijd levendige Voorstraat in Utrecht bevindt zich lunchroom De ontdekking, die je in gedachten even meeneemt naar een ander land. Onder het genot van een Braziliaanse koffie of Arabic-night smoothie, word je even weggetrokken uit de dagelijkse sleur. De Ontdekking zorgt voor e...

Lunchroom Interview
"Ze worden hier echt in hun kracht gezet"

De mooie en speciale samenwerking tussen begeleider en cliënt medewerker is uitermate uniek. De Postkamer is een Grand Café gelegen in het hartje van Nijkerk waar gemotiveerde cliënten begeleid en ondersteund worden door zorgorganisatie Careander. De zaak waar Henriette Eleveld als ...

Lunchroom
Op reportage: La Colline [video]

Nergens in Oss u zo thuis voelen als bij La Colline. Te vinden op d’n heuvel zoals op z’n Brabants gezegd wordt. Wat deze zaak zo bijzonder maakt: “La Colline is de woonkamer van Oss geworden waar alle inwoners uit alle woonwijken van Oss welkom zijn”, zegt verantwoordelijke ...

Opening Rotterdam
Maritiem museum gooit het roer om met eigen horeca

Het Maritiem Museum Rotterdam opent een gloednieuw café op zaterdag 22 februari. Vanaf dat moment baat het museum zijn horeca zelf uit om de bezoekerservaring nog beter te maken, nadat eind vorig jaar ook de museumwinkel in eigen beheer is genomen. Het café draagt de naam ‘Het La...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: