60% meer omzet voor De Koffiepot

25 november 2014 |
60% meer omzet voor De Koffiepot<

Zestig procent meer omzet ten opzichte van dezelfde periode een jaar eerder. Echt waar! Dit overkomt Lunchroom De Koffiepot
uit Hardenberg op dit moment.

Winnaar Lekkerste Lunchroombroodje
De omzetstijging is een direct gevolg van het winnen van de titel 'Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland' van vakblad Lunchroom en van de verbouwing en restyling eerder dit jaar. Niet alleen de lunchroombranche pikt het op, maar ook lokale en landelijke media. Wat te denken van Q-music, dat de lunchroom uitriep tot 'Winnaar van de dag'?

Lunchen is populair
"Vroeger was je blij als je met de lunch wat te doen had in november", vertelt Tamara Meertens van Lunchroom De Koffiepot. "Nu is het altijd vol tijdens de lunch. Sowieso is buiten de deur lunchen enorm populair geworden. Niet alleen de totale omzet is enorm gestegen, maar ook de besteding per gast is omhooggeschoten. 2014 wordt echt een topjaar voor ons."

Media
Het succes van De Koffiepot komt niet vanzelf, dat is logisch. Er worden volgende week broodjes verkocht bij de plaatselijke voetbalvereniging, er werden broodjes uitgedeeld bij een instelling en komende week komt er een paginagroot stuk in de lokale krant. Dat is slim ondernemen. De Koffiepot is een uitstekend visitekaartje voor de lunchroombranche.

Thijs Jacobs

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Achtergronden
Schiphol continueert samenwerking met HMSHost International

Amsterdam Airport Schiphol zet haar samenwerking met HMSHost International, de wereldleider op het gebied van eten & drinken, de komende jaren voort. Speerpunt in de samenwerking is de vernieuwde food & beverage strategie van Schiphol. In de nieuwe strategie staan flexibiliteit, kwaliteit, d...

KHN Coronacrisis
Horeca eerder dicht? ''Buitenproportioneel!''

Koninklijke Horeca Nederland vindt het voornemen van het kabinet om horeca in de Randstad (in zes veiligheidsregio's waar het aantal besmettingen met het coronavirus snel stijgt) waardeloos. Dirk Beljaarts, directeur van KHN noemt het in het NOS Radio 1 Journaal 'buitenproportioneel' en ...

Personalia Restaurant
Nieuwe restaurantmanager voor Wayback Burgers Breda

Sinds 7 september staat er een nieuwe kapitein in het vlaggenschip van Wayback Burgers in Breda; Roxanne Willemse. Met haar achtergrond in de keuken en het succesvol runnen van haar eigen bedrijf heeft ze alle tools in handen om het restaurant volledig eigen te maken en de groei van het restaurant i...

KHN Coronacrisis
KHN vreest extra coronamaatregelen in grote steden

Gisterenavond bereikte Koninklijke Horeca Nederland (KHN) het signaal dat er in enkele Nederlandse regio’s extra coronamaatregelen worden ingevoerd, die mogelijk ook voor de horeca zullen gelden. Via verschillende bronnen heeft KHN vernomen dat een verplichte horecasluiting om 24:00 voor een a...

Nice 'n Easy
De verschillen tussen TGT en THT

De NVWA controleert of bedrijven die zich met eten bezig houden zich aan de wetten en regels houden. Op de website van dit overheidsorgaan legt de NVWA de verschillen uit tussen ‘ten minste houdbaar tot’ en ‘te gebruiken tot.’ In de meeste gevallen stelt de fabrikant van h...

Achtergronden Fastservice
5000 gratis patatjes voor jonge aardappelkenners

Medio september vindt de jaarlijkse aardappeloogst plaats, aldus het perfecte moment om stil te staan bij het verse product van Bram Ladage. Ter ere van de aardappeloogst, deelt de Rotterdamse patatkoning vanaf vandaag maar liefst 5000 patatjes uit aan jonge patatliefhebbers. Dit gebeurt echter niet...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: