2013: het jaar van de roos

3 december 2012 |
2013: het jaar van de roos<

2013 wordt het jaar van de roos. Die zien we terug in de mode, het interieur en in het eten en drinken. Dat blijkt uit de Trendlist 2013, samengesteld door HBMEO. Maar in 2013 wordt vooral de fun-factor belangrijk.

De roos
2013 wordt het jaar van de roos. We zien de bloem terug in de mode, het interieur en in eten en drinken. Net als alle andere bloemen en krachtige kruiden. We willen verrast worden door nieuwe smaken en geuren, licht de Trendlist toe. Deze trend creëert rozenbrood, rozensmoothies, rozensalade en rozenchocolade, maar ook gourgetbloemen en bloemenijs.

Ontbijten met vrienden
Uit ontbijten met vrienden is ook een trend die men volgend jaar verwacht. In het komend jaar zien we biologische en natuurlijke siropen. French press coffee, eten in de natuur, kafferlimoenen, koffiekruiden, amarettobitters, medical kitchen en chocoladefruit, staan ook op de trendlijst.

De fun-factor
Volgens de trendwatchers wordt in 2013 alles anders. We gaan opnieuw bepalen wat belangrijk is in het leven en gaan op zoek naar nieuwe oplossingen, andere richtingen.
Of dit nu gaat om de politiek, om de economie, het milieu, ons privéleven of ons werk. We gaan ontwortelen. We doorbreken de regelmaat. Dat geeft veel onzekerheid en om daar mee om te gaan, vertonen we vluchtgedrag. Naast de natuur is de enige andere uitweg: positiviteit. De fun-factor wordt dus belangrijk.

Myrtille Vromans

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Video
Op reportage: Eetcafé De Poort

Net buiten het centrum van Utrecht staat het gezellige eetcafé De Poort. Iedereen die in Utrecht woont kent dit café en komen er ook regelmatig. De Poort zorgt voor een uniek huiskamergevoel waar je kan uitrusten, bijkletsen en lekker eten en drinken. "Onze naam komt doordat ...

Video
Op Reportage: Brownies&downieS Harderwijk

Brownies&downieS... Een concept waar Pernilla Spijker uit Ermelo wel blij van werd. “Ik studeerde commerciële economie aan Windesheim in Zwolle. Ik had geen idee wat ik na de studie wilde doen. Een kantoorbaan is niks voor mij maar ik wilde graag iets voor mijzelf beginnen", aldu...

Video
Op Reportage: Panino di Pino

Simone Prestifilippo is samen met haar man Michael eigenaar van de lunchroom Panino di Pino. Panino di pino is een lunchroom waar de moderne Italiaanse sfeer samen met de heerlijke broodjes, Pasta’s en sorbetijs in het centraal staat. Panino di Pino is opgericht door de schoonvader van Sim...

Personalia Fastservice
Domino's krijgt Nederlandse CEO voor Europa

Domino's Pizza Enterprises Limited (ASX: DMP), moederorganisatie van Domino’s pizza Nederland publiceerde deze week haar halfjaarcijfers. In Europa realiseerde Domino’s een sterke omzetgroei van +9,4% tot €382,8m (+5,0% SSS) en een EBITDA €29,4m (+15,6%). Daarnaast opende D...

Video
Op Reportage: Het nieuwe Olivier

Brasserie Olivier in Bilthoven is met haar 37 jaar een van de oudste eetgelegenheden in het dorp. Sinds een half jaar is Olivier verhuisd naar een nieuwe locatie. En daar horen veranderingen bij. Eigenaresse Myrna Janssen vertelt trots haar verhaal. ‘’We zijn verhuisd naar de meest ce...

Bezorgen Achtergronden
Brabanders eten vooral kip met carnaval 

Brabantse carnavalsvierders eten graag kip. Dat blijkt uit cijfers van maaltijdplatform Deliveroo. Op basis van data van de carnavalsdagen afgelopen jaren bekeek het bedrijf waar zij tijdens carnaval een piek in bestellingen kunnen verwachten, en waar de feestgangers per stad het meest zin in hebben...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: