15 ergernissen van restaurantgasten

28 augustus 2017 | Thijs Jacobs

Zestig procent van de Britten schijnt zich, volgens onderzoek, te ergeren aan mede-restaurantgasten in de horeca. Van praten met de mond volt tot knippen in de vingers...

Dit is de top 15 van restaurantergernissen in de Britse horeca:

  1. Knippen met je vingers om de aandacht van de ober te trekken.
  2. Praten met je mond vol.
  3. Te luid zijn in een restaurant.
  4. Handen afvegen aan het tafelkleed.
  5. Je neus snuiten in het servet.
  6. Dat kinderen van tafel mogen en weer terug kunnen komen wanneer ze willen.
  7. Aan een mes likken.
  8. Kinderen naar video’s laten kijken op een telefoon.
  9. Berichtjes versturen aan tafel.
  10. Bellen aan tafel.
  11. Kinderen met bestek en kruiden laten spelen.
  12. Je make-up bijwerken aan tafel.
  13. Om een tandenstoker vragen en vervolgens aan tafel eten tussen je tanden vandaan te halen.
  14. Je telefoon naast je op tafel leggen.
  15. Geen fooi geven.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

trends Interview Longread
De allergrootste foodtrend? Vegan!

We kunnen er eigenlijk niet omheen: dé absolute foodtrend is vegan food. 2018 was het jaar van de vleesvervangers, 2019 bleek die van een verdere doorontwikkeling en verdere aandacht voor vegan in de professionele horecakeuken. In Dordrecht, uitgerekend de stad van de paardenslachterijen, ...

Wet- en regelgeving
Alle rookruimtes gesloten in 2022

Het is de bedoeling dat de laatste rookruimtes in Nederland in 2022 sluiten. In (semi)overheids- en openbare gebouwen sluiten de rookruimtes al in 2021. Dat betekent dat er dan geen rookruimtes meer te vinden zijn in de zorg, het onderwijs, bij overheidsgebouwen en in de cultuur- en sportsector. In ...

Bezorgen Achtergronden
Deliveroo help de Sint een handje

Diverse gezinnen werden aangenaam verrast toen de Sint met zijn paard bij hen voor de deur stond. De Sint reed een ronde in het Rotterdamse Kralingen om een heerlijke maaltijd bij verschillende adressen langs te brengen met hulp van de Deliveroo-bezorgers. Handig als je te paard bent en je handen vr...

Columns Interview Longread
Horeca-etiquette: restaurantgasten willen privacy

De horeca is zoveel meer dan wat er uit de keuken komt. De aankleding van je zaak en bovenal de kwaliteit van de service zijn bepalend voor het gevoel dat jouw gast aan het bezoek aan je zaak overhoudt. Natuurlijk moet de setting goed zijn, mensen voelen zich ongemakkelijk als er minder dan vijft...

Economie
FNV Horeca bereikt cao-akkoord horeca met 3% loonsverhoging

FNV Horeca en CNV Vakmensen hebben met werkgeversorganisatie Koninklijke Horeca Nederland een onderhandelingsakkoord bereikt voor een nieuwe cao horeca. Het belangrijkste resultaat is een loonsverhoging van in totaal 3%. Edwin Vlek, bestuurder FNV Horeca, over het behaalde onderhandelingsakkoord:...

Opening Culinair
Nieuwe Julia’s: nog sneller en uitgebreider assortiment

Alle stationswinkels van Julia’s krijgen een nieuwe uitstraling, een nog snellere service en een uitgebreider assortiment. Station Rotterdam Centraal heeft de primeur, vandaag is de nieuwe Julia’s daar voor het eerst te bezoeken. Als het nieuwe concept in de smaak valt bij reizigers is h...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: