Omzetstijging McDonald's

11 maart 2015 |
Omzetstijging McDonald's<

McDonald’s Nederland heeft de omzet het afgelopen jaar met 1,1% zien toenemen naar € 651,8 miljoen. Het aantal gastbezoeken nam eveneens met
2,2% toe. Ook ligt McDonald’s Nederland op koers met het realiseren van 1.200 arbeidsplaatsen in drie jaar en verwacht eind dit jaar dit aantal te hebben gerealiseerd. Dat heeft Jo Sempels, Algemeen Directeur McDonald’s Nederland, vandaag bekend gemaakt.

Mooi resultaat
Jo Sempels: “Dit is een mooi resultaat. De toename van de omzet en het aantal gasten is voornamelijk te danken aan de opening van nieuwe restaurants, verdere ontwikkeling van dagdelen in de restaurants en inzet van voordeelacties. Zo zijn de introducties van de Iced Frappé’s en de Iced Fruit Smoothies succesvol geweest voor extra bezoeken gedurende de dag. Ook verwelkomen we met ons uitgebreide ontbijtassortiment inmiddels iedere maand zo’n 40.000 extra gasten in de ochtend. ’s Avonds zien we een stijgende trend. Voordeelacties als de 1-2-3 Cheeseburger of de vertrouwde Euroknallers zorgen voor impulsen voor onze gasten. Het zijn uitdagende tijden voor McDonald’s in Nederland en we spannen ons voortdurend in om onze gasten extra redenen te geven om onze restaurants te bezoeken.”

1.200 extra banen in drie jaar op koers
McDonald’s ligt op koers met het realiseren van 1.200 arbeidsplaatsen in drie jaar in Nederland. Sempels verwacht eind dit jaar dit aantal te realiseren: “Met de opening van 11 restaurants in 2013 en 2014 en de verwachtte opening van 4 restaurants in 2015 creëren we waardevolle en lokale arbeidsplaatsen. Ons bedrijf vaart voor een flink deel op jong talent. Daarom blijven wij investeren in jongeren en hun opleiding terwijl ze bij ons werken. Zo behalen ieder jaar meer dan 200 medewerkers een erkend mbo- of hbo-diploma dankzij McDonald’s.”

Investeren in modernisering van restaurants
McDonald’s Nederland investeerde samen met haar franchisenemers in 2014 totaal 48 miljoen in onder meer nieuwe restaurants, nieuwe counter- en keukenopstellingen en uitbreidingen van bestaande restaurants. De helft van onze 241 restaurants zal eind 2015 verbouwd zijn naar het nieuwe platform. Sempels: “In deze nieuwe manier van werken, maken wij het product gereed nadat de gast het besteld heeft. Hiermee zijn we ingericht om in de nabije toekomst mobiel bestellen en betalen te faciliteren en is het mogelijk om veel eenvoudiger variatie te brengen, bijvoorbeeld een hamburger met een glutenvrij broodje.”

Weet wat je eet
Sempels constateert dat steeds meer consumenten willen weten waar het eten vandaan komt: “Het vraagt van ons als marktleider om voortdurend te blijven vertellen over de herkomst en kwaliteit van onze producten en ingrediënten. Dat doen we in Nederland inmiddels al enkele jaren en blijven we nadrukkelijk doen. McDonald’s zet nog meer in op transparantie met continue communicatie en dialoog, zoals via ons online platform mcdonalds.nl/meerweten.”

2015: value, vernieuwen en ondernemen
Het lopende jaar laat een vergelijkbaar beeld zien met 2014. Sempels: “Het is nog vroeg in het jaar, maar we zien dat gasten drie dingen weten te waarderen: Value, Vernieuwen en Ondernemen. Waar voor je geld is en blijft belangrijk, zoals ons Happy Meal voor een vaste prijs van € 3,95 of onze 1-2-3 burgers. We vernieuwen op grote schaal met onze nieuwe keuken- en counteropstelling. Ook op kleinere schaal vernieuwen we met nieuwe smaken, zoals de TABASCO® burger, en nieuwe producten, zoals de McKibbeling. Ook gaan we dit jaar de mogelijkheden van table-service uittesten. En tot slot: ondernemen. Onze restaurants geven impulsen aan de dagdelen met ontbijt, gratis fruit voor kinderen op de eerste woensdagmiddag van de maand of DJ Lounge-avonden in de avonduren. Ook gaan we nog nauwer samenwerken met ondernemers, sportclubs en verenigingen in de directe omgeving om dichterbij de gast te staan.”

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Overig nieuws

Economie Achtergronden
Omzet horeca stijgt 1,6 procent in vierde kwartaal

De omzet van de horeca steeg in het vierde kwartaal van 2019 met 1,6 procent ten opzichte van het vorige kwartaal, meldt het CBS. Het volume nam met 1,4 procent toe. De omzet van logiesverstrekking steeg met 1,2 procent, de omzet van eet- en drinkgelegenheden met 1,7 procent. Al bijna zeven jaar nee...

Video
Op reportage: Brownies&downies Woerden

"Onze medewerkers zijn puur", laat Dave van der Wolk weten in een interview met Lunchroom.nl. Het is een belangrijk onderdeel in het concept van de alsmaar groeiende lunchroom. ‘Onze kanjers (red. de medewerkers van Brownies & Downies) zijn het gezicht van de zaak." Het c...

Fastservice Vega
KFC gaat een week lang 'kiploos' door het leven

Het Kentucky Fried Chicken restaurant aan het Binnenwegplein in Rotterdam verruilt van 9 t/m 15 maart, tijdens de Nationale Week Zonder Vlees, een week lang alle kip op het menu voor vegetarische opties. Dit wereldwijde historische moment voor KFC is tevens het startschot van de landelijke introduct...

Lekkerste Lunchroombroodje Awards
Meld je aan voor het Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland 2020

Je kunt je vanaf nu weer aanmelden om deel te nemen aan de wedstrijd voor het Lekkerste Lunchroombroodje van Nederland 2020. Zend de receptuur, bereidingswijze, de prijs op de kaart en een goede foto van het gerecht in via het formulier hieronder. Lukt dat niet? Stuur je inzending dan per e-mail naa...

Video
Op Reportage: Koffie Society

Marco Smit is master barista. Hij is acht jaar geleden begonnen met koffie. 7 jaar geleden met De Koffie Society. Na drie jaar heeft hij 'De Gooische koffiebus' aangeschaft. Zo kunnen klanten door het hele land genieten van de lekkerste koffie. De Gooische Koffiebus werd in 2014 uitgeroep...

Food Achtergronden
Onderzoek: gebruik jij convenience in de keuken?

Graag je aandacht voor dit leuke onderzoek, waarvan we de resultaten binnenkort publiceren. We willen graag weten of jij in je zaak convenience - of gemaksproducten (feitelijk zijn ze hetzelfde) gebruikt. De trend is ambachtelijk en lokaal, maar in hoeverre uit zich dat in de praktijk? Is enkel werk...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: