Gezicht Heart Attack Grill (261 kg) overleden

28 maart 2011 |
Gezicht Heart Attack Grill (261 kg) overleden<

Het Amerikaanse restaurant Heart Attack Grill net buiten Phoenix laat mensen die meer dan 160 kilo wegen onbeperkt gratis eten en drinken. Restaurantmanager Jon Basso vindt dat mensen met zwaarlijvigheid in een hoekje worden geschoven en bedacht daarom deze actie. Het gezicht van het restaurant, 261 kilo schoon aan de haak, overleed onlangs op 29-jarige leeftijd.

Klappen
Om obesitas te 'vieren' staat er een weegschaal midden in de Heart Attack Grill. Als er iemand op gaat staan die meer dan 160 kilo weegt gaat iedereen in het restaurant klappen. De bediening is in handen van dunne jongedames die gekleed zijn in verpleegstersuniformen. Het restaurant wil een omgeving zijn waar klanten met overgewicht worden geaccepteerd en niet worden gedemoniseerd zoals dikwijls in de dagelijkse praktijk voorkomt.

Promotie met een knipoog
Een aantal weken terug is het gezicht van het restaurant overleden aan de gevolgen van overgewicht. De 261 kilo wegende Blair River (29) overleed nadat een longontsteking volgend op een griepje hem teveel werd. River was vaste klant bij de Heart Attack Grill, at er altijd gratis, en was tevens te zien in advertenties en YouTube-filmpjes van het restaurant waarin hij de zaak met een knipoog promootte.

Dood door eten
De slogan van de Heart Attack Grill? 'Food worth dying for'. Het fastfoodrestaurant in het stadje Chandler heeft op de menukaart gerechten staan met namen als de Quadruple Bypass Burger (8.000 calorieën) en Flatline Fries. Restaurant eigenaar Jon Basso is een voormalig voedingsadviseur die in een centrum werkte waar hij mensen met overgewicht begeleidde bij het afvallen.

Frank Lindner

Overig nieuws

Culinair
Starbucks mikt op een Michelinster met nieuwe gerechten

Vanaf 10 januari staan er Sous Vide Egg Bites op het menu van Starbucks. Jazeker, de koffieketen gaat helemaal culi en lijkt zich te richten op het binnenhalen van de eerste Michelinster. De Sous Vide Egg Bites zijn onderdeel van de ontbijtsandwiches van Starbucks. Deze bevatten stuk voor stuk minde...

Lunch
Kwalitaria heeft omzet fors zien stijgen

Cafetariaformule Kwalitaria heeft de omzet in 2016 met ruim 11 procent zien stijgen ten opzichte van 2015. Dit ligt 7 procent hoger dan de gemiddelde stijging in de markt. Volgens Martijn Boone, marketingmanager, hebben de nieuwe concepten van Kwalitaria een grote bijdrage geleverd: “We zie...

Ruim 65.000 bezoekers voor Horecava

De Horecava kan terugkijken op een succesvolle editie. In totaal bezochten 65.328 professionals de vakbeurs. Dat is 3,7% procent meer dan in 2017. Beursmanager Luuk Scholte kijkt dan ook positief terugkijken op het evenement. “Het was een week waarin de positieve stemming overheerste. Aan a...

Zo zorg je voor een handicap-vriendelijke onderneming

Vandaag heeft Staatssecretaris van Volksgezondheid, Welzijn en Sport Martin van Rijn op de Horecava de campagne 'Meedoen met een handicap' gelanceerd. Met deze campagne wil Van Rijn Nederlanders bewust maken en inzicht geven in wat zij zelf kunnen doen om mensen met een beperking volwaardig ...

Café Horeca Restaurant
Meer horecagelegenheden in lege winkelpanden

Het afgelopen jaar is het aantal leegstaande winkelpanden in Nederland licht gedaald, maar dat komt niet doordat de detailhandel het beter doet. Veel winkels zijn omgebouwd tot horecagelegenheden. Dat blijkt uit cijfers van Locatus, een onderzoeksbureau dat gegevens verzameld over de detailhandel in...

Awards Brood Lunchroom
Dit is het lekkerste broodje in de categorie Lekker Anders

Philip van der Sar van Stads-Koffyhuis winnaar vakwedstrijd 'Het Lekkerste Broodje van Nederland, categorie Lekker Anders' op de Horecava Philip van der Sar werkzaam bij Stads-Koffyhuis won met zijn broodje ‘Flipse’ de vakwedstrijd ‘Het Lekkerste Broodje van Nederland, ...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang tweewekelijks onze nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2017 - Uitgeverij PS

Uitgave door: